Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 BiTurbo tietoa ja viritystä ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 BiTurbo tietoa ja viritystä ?

    Paljonkos tossa on ahtoja ja mitä ahtimia ?

    Paljonkos voisi saada irti lastulla (kenen tekemä) ja putkistolla 350 hv ? Vai kannattaako tehdä custom lastu ?

    Mitä muuta saisi tehtyä helpolla ?

    #2
    Ahtimina on kaksi zipaletta kkk-k03/0016. Vakiopaineita en muista, 0.6-0.8 bar? Lastutettuna ahdot pyörivät jossain yli 1.2 barin, hetkellisesti voivat käväistä 1.4:ssä.

    Tehoa lastu + putkisto + kilpakatalysaattorit antanevat n. 340hp. Lastu + putkisto antaa n. 320hp. Tehoarvot ovat suurinpiirtein samoissa kaikilla lastuvalmistajilla, eroa on lähinnä vääntömomentissa.

    Jos enemmän haluaa tehoa, niin RS4:n ahtimet voi pistää. Vaatii jo isommat suuttimet ja ehkä tehokkaamman bensapumpun. Tehoissa hieman muusta setupista riippuen noilla pääseekin sitten 370-440hp lukemiin.

    Comment


      #3
      Miten jos jättää katalysaattorit pois kokonaan lastun ja putkiston muutosten kanssa, onko sen vaikutusta tiedossa ? Katsastukseen ne saa kyllä takaisin.

      On vissiin puristussuhde jotain 9.3 eli aika korkea, miten se tykkään noista lastun paineista tai jos vaihtaa ne RS:n turbot ?

      Kyseisen auton hankinta on vaan mietinnässä, kun sopii pää kriteerieihin: farmari, neliveto ja ahdettu. Vakiona vähän tehoton mutta noilla muutoksilla pääsee helposti riittävään teholuokkaan.

      Comment


        #4
        Eipä tuosta puristussuhteesta mitään ongelmia tule. Tosin itse muistelisin, että s4:ssa on puristussuhde on 9,5 ja RS4:ssa 9,3, voin toki muistaa omiani. Nykyaikainen moottorinohjaus mahdollistaa kovat paineet noillakin puristussuhteilla. RS4:sta taidetaan ottaa lähemmäksi 500hp ilman puristussuhteen muutoksia. Lisäksi noilla isommilla ahtimilla ennemminkin saadaan ne ahdot pysymään tapissa korkeilla kierroksillakin, k03:set kun alkaa hyytymään juuri kun tuntuu joitain alkavan tapahtumaan.

        Noi nykyiset kilpakatalysaattorit alkaa olla sitä luokaa, ettei eroa pitäisi ilman katteja versioon olla pahemmin. Joka tapauksessa tuolla 340-350hp:n luokassa alkaa k03:t huutaa hoosiannaa eikä paljon siitä kannata yli mennä jos haluaa, että turbot kestää muutakin kuin penkityksen. Kun kurkkaat ton kuvan jonka just otin (huom. koko 1mega) niin ymmärrät miksi:

        Turbon imupuoli

        Comment


          #5
          Himpan OT:

          Mistäpä noita metallikissoja saa sellaiseen kustannukseen ettei tarvitse isoäitiään myydä? Ilmoittaako valmistajat tai myyjät kennotiheyden? Onko kaikki pyöreitä vai onko myös "lattanoita" olemassa?

          Comment


            #6
            Joo kuva kertoo todella kaiken.

            Jostain luin, että S4:ssa on 9.3 ja RS4:ssa 9 noi puristussuhteet.

            Mulla vaan omassa autossa on toi 1.5 bar maksimi 9 suhteilla ja nytkin kilisee hiukan mut kestää sentään.

            Onko mitään tietoa RS4:sen ahtimien hinnoista tai mikä muu voisi olla hyvä jaksamaan puhaltaa ylös asti.

            Comment


              #7
              No lohdutukseksi voin sanoa, että AAN ja ABY koneissa (audin viisipyttyinen turbo) on muistaakseni tuo 9.3 puristussuhde ja tuntuvat hyvin kestävän pari ilmakehää painetta. Nakutusanturit kun on niin ei tartte pelätä ihan rajoilla ollessa.

              Comment


                #8
                Joo niinpä onkin, hyvä niin.

                Omassa ei anturia ole, joten ennakot on sen mukaisesti asennettu melko tappiin 1.5 bar.

                Comment


                • #9
                  " Mulla vaan omassa autossa on toi 1.5 bar maksimi 9 suhteilla ja nytkin kilisee hiukan mut kestää sentään. "

                  Ei taida kestää pidemmän päälle.
                  Vaikka koneessa turvajärjestelmä, niin jos kuulet koneen nakuttavan, niin
                  kyllä se sitten työstää mäntiä / palotiloja uteen uskoon. Ei toki hetkessä mutta
                  tuhansilla kilometreillä varmasti tulee vainaa.

                  Tehtaan softa varustettu nakun varalta idioottimarginaaleilla. Virisoftissa ei marginaaleja
                  ole niin paljon. LISÄKSI VANHEMMITEN KUN KONE VÄLJISTYY JA SYÖ ÖLJYÄ,
                  niin nakukestävyys heikkenee öljyä polttaessa.

                  Comment


                    #10
                    9.0 on mun tietojen mukaan RS4:ssä. Kansihan on eri kuin S4:ssä, ei voi suoraan vertailla.

                    Hyvinhän nuo kestävät ahtopaineita jos lastu on ajan tasalla, eli tehty kyseiselle setupille. Siellä on nakuanturien lisäksi laajakaistalambdat ja pakolämpösensorit, joten perussäätö voidaan viedä rajoille ja ottaa pois hieman sensorien osoittaman tarpeen mukaan.

                    Veikkaisin että 330-340 hv S4 voi olla aika miellyttävä peli, ja steppi ylöspäin Pesosesta. Herää varmaan alempaa, joten katukäytössä kivempi ajella -vaikkei ihan rajoittimeen asti repisikään.

                    RS4 turbot loveavat varmaan 1.5-2 k?, plus asennus, arvio on valistunut hihastaveto. Turbojen vaihtoa varten taitaa vaan olla koneen irrotus tarpeen, eli ei välttämättä huvikseen kannata tehdä. Samalla sitten menee downpipet uusiksi, ja paljon muuta. Loppulasku huitelee lienee 5k? yläpuolella. Eli jos tuollaisia tehoja mielii, kannattaa harkita josko ostaisi ne jo valmiina, eli Saksassa rakennettuna. Tai quattro GmbH:n rakentamana -tulee korisarja kaupan päälle :-)

                    Turbon kokoa ihmetellessä kannattaa muistaa, että se on 1.35 litrasen turbo -niitä on 2 kipaletta puhaltamassa 2.7 litraan, eli mitään järkyttävää kuormuriturboa ei tarvita. Eikä se mahtuisikaan sinne ahtaaseen koloon.

                    Comment


                      #11
                      Joo penkissä säädettiin nakutuksen kuuntelu vehkeillä se nakutus kuriin, mut silloin tällöin lämpötilan noustessa (lähinnä ongelma penkissä puutteellisen ilmavirran takia) voi narista (ja sitä ei kuulu kuin noilla kuulokkeilla) mutta ei suorastaan nakuta, joten vaurioita ei ole syntynyt. 30 tkm on jo ajettu.

                      Kyllä Audin meno näyttää paperilla (varmaan todellisuudessa myös) katu ystävällisemmältä juuri alavääntöjen suhteen, pösöllä kun meno alkaa repimään siinä 3500 rpm- 7000, tosin kevyt koppa tekee tehosuhteesta aika hyvän.

                      Muuten steppi on tosiaan aika paljon ylöspäin kaikessa suhteessa, hinnasta lähtien......

                      Löytyykö muuten luotettavaa Saksan trokaria teidän porukoista, meinaan sieltä se auto on aikanaan haettava ?

                      Comment


                        #12
                        Jeps, turbojen vaihto vaatii että konetta tiputetaan alaspäin. Ja tottahan tuokin,ettei megaturboja tarvita, kun niitä kerran on kaksin kipalein, mutta esim. 340hp vaatii sen että molemmat turbot selviävät 170hp:stä ja tolle alkuperäiselle turbolle se on jo kova nakki. Jenkkien S4:ssa, joissa ilmeisesti turbojen öljynkierto tms. oli vähän erilainen, kaikista lastutetuista vehkeistä käytännössä pamahti turbot alta 50kilomailin, näin ainakin näyttää biturbos4 listaa seuranneena. Euromallissa ei vastaavaa ongelmaa tunnu olevan.

                        Comment


                          #13
                          Millainen välijäähdytin muuten S4 Biturbossa on ?

                          Onko tarvetta vaihtaa isompaan muuten virittäessä ?

                          Tuli käytyä ihmettelemässä autoliikkeessä itse autoa myös.

                          Comment


                            #14
                            Siinä on molemmilla puolilla pienet välijäähdyttimet. Pitänee vaihtaa turbojen yhteydessä

                            Comment


                              #15
                              http://www.goapr.com/Audi/products/stage3_27tko4.html

                              Talvella pitäisi tilata semmoinen paketti jos aika/raha riittää. Tällä hetkellä meillä on Hohenester lastu ja RS4 3" putki. Toimii sivistyneesti ja normaalisti tarpeeksi tehokas mutta kaverilla on rakenteilla 2.5lit 500 hv STi Impreza jolle ei saa jäädä liikaa.

                              Motarilla snelkku on mainio ajettava mutta mutkaisella tiellä se on aika "heavy-metal".

                              Vaiteensiirto on tarkempi meidän Carawellessä..........

                              Comment


                                #16
                                Suomes tuo sarja maksaa karvan yli 7000 eetua. Ja välkkärit siihen sit 1000 eetua päälle.

                                Nykyään alkaa jo RS4:n saamaan jo noin 35000 eetun hintaan. Siihen kannattais jo siirtyy. Ois räyhäkämpi ja läyhäkämpi kerralla :)

                                Mutta eipä sitä tehoa ole ikinä tarpeeksi kun sille tielle lähtee. Vaikka 600 kaakia irrottais niin jossain vaiheessa se sekin tuntuu laiskalta. Ja monilla menee toi virittäminen hiukan pieleen kun sillä ei sitten enää normaali ajoja raaski ajaa tai esim talvella rullailla. Mutta jokainen valitsee itse.

                                Tosiaan helpoin tapa jos S4:sta virittää niin on hommata tuo APR:n satsi. Ja siihen noi välkkärit päälle sitten. Sitten vauhtipyörä ka kytkin niin rupee kestään lisääntyneet tehot.
                                Edellyttäen että paalua on. Sitten jarrut vielä kunnolliset ja alusta iskuun niin avot. Jo on taas kiirettä maantiellä sitten :)

                                Comment


                                  #17
                                  Joo tohon pitäisi pyrkiä mutta hinta on kyllä kova. Itse kannattaa tarvittavat osat etsiä kasaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    No jos rahkeita itsellä on ja vehkeet niin tekee itse pakosarjat ja tiloo professionalmotorsportilta turbot. Sit Martikaisen Juhalta välijäähdyttimet ja muut ahto ja imuputket. Ja sitten jostain suuttimet ja muut pikkunippelit. Sit KS-autosäädöstä lastu niin eiköhän sitä ollakkin jo kokonaiskustannuksissa samoissa hommissa :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse laittaisin tämän valmiin paketin, mutta vaimo pistää hanttiin :-)

                                      http://www.awe-tuning.com/pages/shar...train&IL=rsk04

                                      Comment


                                        #20
                                        Hyvä setti ja hintava kun sen Suomeen tuo :)

                                        Itellä kun innostuu toi viritys niin pukkaan tuon S4:n ojaan ja haen RS4:n alle tai vaikkapa RS6:n. Niitäkin rupee saamaan jo 50000 euron pintaan ihan valitakkin :)

                                        Eiköhän noissa olisi hauskuutta kerrakseen :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sama juttu, eli jos tehoja tarvitaan tuo määrä, niin haetaan RS4 tai RS6.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vakiona RS4 ei vaan mene mihinkään, vaikka paperiarvoista toista luulisi :-) Kulkupuolta on kunnolla vasta 5000 rpm jälkeen. Tietty kaikki on suhteellista, mutta silti. Lastutettuna on kiva, menee mukavasti 2800-7000 rpm.

                                            Comment


                                              #23
                                              Nykyäänhän lastu kuuluu autoon kuin aikoinaan karvanopat peiliin :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Kohta varmaan lisävarusteena on saatavana lastu jossain sport-varustepaketissa...... :)

                                                Mut tosiaan kyl ton S4:n saa kulkemaan sopivasti melko edullisesti, meinaan RS4:n hintaerolla tekee ihmeitä ja vähän enemmän ;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jarrut vaan joutuu ainakin tuossa S4:ssa päivittämään kuten myös RS4:kin. S4:ssa pakoputkisto, välkkärit, turbot+ muut tilpehöörit. Mutta mikäänhän ei voita sitä asentamisen iloa ja ekaa koeajoa :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sanoppa muuta =)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      no kommentoin nyt minäkin.

                                                      toi awen paketti ei passaa eurooppa-malleihin. APR ainakin myy pakettia suomessa joten se toiminee. revolla ei ole valmista pakettia rs4 turboille, mutta kovaa yritystä jenkeissä joten ehkä jatkossa myös euroopassa. Eli apr tai custom softa.

                                                      pelkillä rs4 turboilla pääsee jonnekkin 370-400hp , jolloin suuttimet tulee vastaan + vakio maf. isommat suuttimet vaativat muutetut kartat ja isomman maffin. toiset käyttää rs4 palikoita toiset vastaavia muista autoista.

                                                      välijäähyt ahdistaa 6000rpm --7000 tosissaan ja vaihtoehdoiksi käy rs4 tai awe SMICit. FMIC todettu huonoksi tiukassa rata-ajossa ja muutenkin vaikea asentaa ja hankkia.

                                                      turboja saa myös isommalla compuralla K16 tai RS6. mutta toi kustantaa enemmän. tosin uudet RS4 k04:set audilta on nekin n.4000?. itse odotan innolla garretin DBB pakettia, mutta hinta taitaa pakopesineen karata tavoittamattomiin.

                                                      kytkin tekee lisää n.1500 ? + asennus joka kannattaa sitten tehdä samalla kun turbot ja downpipet jotka n1000? + catback n.500?.

                                                      Jarrut on loistavat tieliikenteessä(IIRC eurotuning s4 shootout jarrutestin toinen, kaikkien BBK:n seassa), radalle paremmat levyt/palat tarpeen. jos pätäkkää löytyy niin tässä on rajaton mahdollisuus päteä Blingillä! BBK jarrut eteen ja taakse alkaen 5000?

                                                      jousitukseen löytyy säädettäviä sarjoja vaikka muille jakaa 1000-5000?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        BBK?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          zori. big brake kit

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itselle tulee EBC:n redstuff palat eteen ja taakse niin voin infota niistä kunhan saan ne alle ja koeajettua kunnolla. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X