Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyä jäähdytinnesteessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mistä se vuotaa? Älä pidä meitä enää jännityksessä. :)

    Comment


    • #32
      Huomenna pääsen kuulemma ehkä ihan ajan kanssa katselemaan. Näin "lupasi" tuo hallitus.. Katsellaan sitten. Nyt vielä kolmas ja petiin. :)

      Comment


      • #33
        Kolmosen kohdalla näyttäisi olevan vuoto, siinä kohtaa märin paikka. Paisarissa on pysynyt pinta miltei ennallaan pari päivää, tosin autoa ei ole käytetty. Pinnalla öljyä n. sentti. Öljytikusta katsottuna öljy näyttää minusta ihan hyvältä.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Jos öljyä pääsee paisuntasäiliöön, niin voisi olettaa, että jäähdytinnestettä pääsee öljytilaan, jos järjestelmä jää paineelliseksi? Viimeksi olit ilmeisesti melko nopeasti päästänyt paineet pois paisuntasäiliöstä? Siis silloin kun auto oli kärynnyt ajon jälkeen. Jos vielä käyttää konetta, niin kannattaa ehkä jatkossakin päästää paineet pois varmuuden vuoksi.

          Ei kai se öljy pääse muuten paisuntasäiliöön kuin vähintään rikkinäisen kannentiivisteen takia, että kansiremppaa sanoisin olevan luvassa. Tuossa kolmosen kohdalla taitaa olla, ja kuvassa näkyäkin, pystysuunnassa kulkeva öljykanava. Kuvassa näkyvän kahden sytytystulpan välissä se linja, josta kannentiivisteen kohdalta olen useammankin yksilön nähnyt hikoilevan öljyä. Siitä öljylinjasta voisi kai öljy tässä tapauksessa kulkeutua paisuntasäiliöön, jos siinä kohtaa kerran on muutakin vuotoa havaittavissa.

          Comment


          • #35
            Paineet päästin pois heti kun auto oli tallissa.

            E. Mistäs tuo sitten on tuonne mennyt..? Kuva siis hanttarin puolelta konetilan takakulmasta. Enempää en itse tiedä mikä tuo "kuppi" on..
            Attached Files
            Viimeksi muokannut KuiKelo; 20.3.2014, 17:56.

            Comment


            • #36
              Jaa-a. Miten C4:ssä on lämmityslaitteen kenno. Jos murtuisi mutkasta, niin mihin suuntaan kusee nesteet? C3 ei mielestäni pääse mitään kautta lurauttamaan tuohon nestettä. Meitin C4 on maailmalla, niin ei pääse perehtymään tarkemmin vuotokohtiin. Kannen takakulmassa on letkulähtö, mutta sen olettaisi lorottelevan lohkoa pitkin nesteet maahan.

              Comment


              • #37
                Mun mielestä velipojalla kastu hanttarin matto..

                Comment


                • #38
                  V6 pannullisessa letkut menevät tuulilasin alapuolella olevaan kaukaloon kuskin puolelta.
                  Jos ne vuotavat siellä kaukalon sisällä, tai automaatti-ilmarin ollessa kyseessä lämmönsäätöventtiili on hajonnut, on tuo todennäköinen paikka löytää glykolia.
                  On meinaan juuri tyhjennysaukon alapuolella ja en muista oliko kuskin puolella aukkoa lainkaan.
                  Melkein voisin antaa ääneni tälle.

                  Comment


                  • #39
                    Velipojalla ei ollu tullu vedet mihinkään kennon hajotessa, viesteiltiin juuri. Hällä ei ilmastointia kuten ei tässäkään.

                    Nopeesti se tosiaan tyhjeni ja poltti tiivisteen, kun ajettu matka tosiaan sen 2km. Tai sitten emännys on ollut vierailla teillä.. ;) No en kyllä katsonut talliin, kun lähti, että oliko lattia kuiva. Aamulla, kun itse lähdin, niin oli.

                    Comment


                    • #40
                      Kennon porsiessa ex-C4 lirutti liemet molempiin jalkatiloihin. Tuo lämppäripaketti halkeaa kahteen kappaleeseen ja mulla valutti lirua keskisaumasta, josta auton kallistuksen mukaan tippui jompaan kumpaan jalkatilaan.
                      Irroita se muovikaukalo tuulilasin alta ja katso lämppärin letkut, ilmausnippa ja säätöventtiili.
                      Jos ne vuotavat, päätyy litkut juurikin tuohon kuvan mukaiseen paikkaan.

                      Comment


                      • #41
                        helppo ja halpa varma tutkimus keino on mennä korjaamolla pyytää ottaa pakokaasutesterillä arvot paisarista. Ei pitäi olla hirveen vaativaa matikkaa sen jälkeen katsella arvoja ja todeta kansipahvin menneen. jos paisari antaa palamattomille arvoja jota ei pitäis olla pahvi vaihtoon. Jo toi pakokaasulle haiseva neste kertoo jo kyseisestä viasta

                        Comment


                        • #42
                          Ohivuoto testillä pääsee pitkälle, jos rupluttaa paisariin niin voilà, kansipahvi on palanut.

                          Comment


                          • #43
                            Ei kai tuossa mitään testiä tarvita, jos paisarissa on sentin kerros öljyä.

                            Comment


                            • #44
                              Ei, mutta tätäkin ketjua on jostain syystä puljattu suuntaan jos toiseen, tuolla auton omistaja saa varmuuden asiaan.

                              Comment


                                #45
                                Mulle ei oikein selvinnyt et pystyykö koneen käyttämään normaaalilämpötilaan paisuntasäiliön korkin ollessa auki ?
                                - jos kuplii kovasti ja sylkee nesteet pihalle niin joko järjestelmässä ilmaa tai kannentiivistevaurio
                                - jos kuplia ei muodostu ja nesteet ainoastaan häviää jostain muualta vuotamalla niin etsii vuotopaikan ja korjaa sen.
                                - puhaltaako se lämmintä kun kone on normaalilämmin ?

                                Tuo lämpimäksi käyttäminen selvittää jo aika paljon mitä on tehtävissä.
                                Se että paisuntasäiliössä on öljyä on huolestuttavaa mutta ei välttämättä aiheuta toimenpiteitä. Kaverin Rellulla päästeltiin monta vuotta ja kymmeniä tuhansia kilometrejä vaikka neste oli ruskean väristä ja selkeä öljykalvo pinnalla.Ei vaikuttanut päästöihin, ei ollut käyntihäiriöitä eikä lämpöongelmia.
                                Nuo C4:etkin ovat siinä hintaluokassa että jos työkalut ei pysy käsissä ja paikkaa ei ole niin eipä niitä kukaan ala enään korjaamolle 1500-2000e kansiremonttiin viemään.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja jarituru Näytä viesti
                                  Kennon porsiessa ex-C4 lirutti liemet molempiin jalkatiloihin. Tuo lämppäripaketti halkeaa kahteen kappaleeseen ja mulla valutti lirua keskisaumasta, josta auton kallistuksen mukaan tippui jompaan kumpaan jalkatilaan.
                                  Irroita se muovikaukalo tuulilasin alta ja katso lämppärin letkut, ilmausnippa ja säätöventtiili.
                                  Jos ne vuotavat, päätyy litkut juurikin tuohon kuvan mukaiseen paikkaan.
                                  Tuoltahan sitä märkää sitten löytyi..

                                  Comment


                                    #47
                                    Onko se varmasti glykolia eikä vettä kun c4:et tuppaa vuotamaan myös sadevettä sisälle kastellen lattiamatot ?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuulilasikaukalon alta siis?
                                      Syy porsimiseen siis selvisi, mutta vahinkojen laajuus vielä auki...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kyllä se vihreetä oli. Mitä muuta tuosta on siis voinut aiheutua kuin kannentiivisteen sulaminen? Kone kuitenkin käy ja kukkuu niinkuin ennenkin. Tuskin mä tätä kuntoon laitan, mutta kunhan kyselen. Jos vaikka nörtti oppisi jotain uutta.. ;)

                                        Paljolta ois vältytty, jos emännys olisi tietänyt, että mikä tahansa punainen valo, kun syttyy tauluun, niin auto seis ja puhelin käteen.. ;)
                                        Viimeksi muokannut KuiKelo; 21.3.2014, 15:45.

                                        Comment


                                          #50
                                          Koneen osalta todennäköisesti selviää kannen tasohionnalla ja uudella pahvilla ja pulteilla. Hyvä huuhtelu systeemiin ja uusillä glykoleilla ajoon.

                                          Kennon vaihto taitaa olla pahempi homma kuin hatun nosto.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kennon vaihtoon saa varata kuutisen tuntia ekaa kertaa tehdessä jos automaatti-ilmastointi.
                                            Toisella kerralla selviää varmasti nopeammin :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Velimies vaihto kennoa päivän ekaa kertaa, eli nyt ku meen ite mukaan ni saa varata kolme.. ;) Hionnan saa hoitaa ammattilainen, se ei kovin tyyristä ollut kuitin perusteella.. Eiköhän se kansi irtoa ja mene paikoilleen myös "omin" voimin" Se onko tässä järkeä, onkin jo toinen juttu.
                                              Viimeksi muokannut KuiKelo; 21.3.2014, 18:50.

                                              Comment


                                                #53
                                                Näitähän nimenomaan kannattaa korjata kun osat on halpoja ja työ omalla hiellä "ilmaista" niin pitkään kuin ite vaan tekemään pystyy.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Se vaan, kun ei tota kokemusta ole juurikaan, mutta näillä myös edullista opetella. Mulla oli tän mallin korjausopas lainassa taannoin, mutta en tällaista hokannut katsoa. Oisko siitä siis mitään apua?

                                                  E. Ei kun hei.. Justhan mä sanoin etten tätä korjaa.. Joku "vääräleuka" voi taas puuttua.. ;)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Suomalainen mies ei manuaalia lue. Kiristysmomentit on hyvä jostain tarkistaa, muuten tuo on koko lailla yksinkertainen purkaa ja kasata. Jos siis puhutaan siitä sylinterikannesta. Sisäkennon irroittaminenkin on helppoa ja yksinkertaista mutta varsin työläs homma se on.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kiristysmomentit pystyn vaikka minä tänne tarvittaessa lätkäsemään.
                                                      Jos et päätä kunnostaa ja auto on hyvä kuntoinen niin ostaja varmasti löytyy.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X