Mistä se vuotaa? Älä pidä meitä enää jännityksessä. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyä jäähdytinnesteessä
Collapse
X
-
Jos öljyä pääsee paisuntasäiliöön, niin voisi olettaa, että jäähdytinnestettä pääsee öljytilaan, jos järjestelmä jää paineelliseksi? Viimeksi olit ilmeisesti melko nopeasti päästänyt paineet pois paisuntasäiliöstä? Siis silloin kun auto oli kärynnyt ajon jälkeen. Jos vielä käyttää konetta, niin kannattaa ehkä jatkossakin päästää paineet pois varmuuden vuoksi.
Ei kai se öljy pääse muuten paisuntasäiliöön kuin vähintään rikkinäisen kannentiivisteen takia, että kansiremppaa sanoisin olevan luvassa. Tuossa kolmosen kohdalla taitaa olla, ja kuvassa näkyäkin, pystysuunnassa kulkeva öljykanava. Kuvassa näkyvän kahden sytytystulpan välissä se linja, josta kannentiivisteen kohdalta olen useammankin yksilön nähnyt hikoilevan öljyä. Siitä öljylinjasta voisi kai öljy tässä tapauksessa kulkeutua paisuntasäiliöön, jos siinä kohtaa kerran on muutakin vuotoa havaittavissa.
Comment
-
Jaa-a. Miten C4:ssä on lämmityslaitteen kenno. Jos murtuisi mutkasta, niin mihin suuntaan kusee nesteet? C3 ei mielestäni pääse mitään kautta lurauttamaan tuohon nestettä. Meitin C4 on maailmalla, niin ei pääse perehtymään tarkemmin vuotokohtiin. Kannen takakulmassa on letkulähtö, mutta sen olettaisi lorottelevan lohkoa pitkin nesteet maahan.
Comment
-
V6 pannullisessa letkut menevät tuulilasin alapuolella olevaan kaukaloon kuskin puolelta.
Jos ne vuotavat siellä kaukalon sisällä, tai automaatti-ilmarin ollessa kyseessä lämmönsäätöventtiili on hajonnut, on tuo todennäköinen paikka löytää glykolia.
On meinaan juuri tyhjennysaukon alapuolella ja en muista oliko kuskin puolella aukkoa lainkaan.
Melkein voisin antaa ääneni tälle.
Comment
-
Velipojalla ei ollu tullu vedet mihinkään kennon hajotessa, viesteiltiin juuri. Hällä ei ilmastointia kuten ei tässäkään.
Nopeesti se tosiaan tyhjeni ja poltti tiivisteen, kun ajettu matka tosiaan sen 2km. Tai sitten emännys on ollut vierailla teillä.. ;) No en kyllä katsonut talliin, kun lähti, että oliko lattia kuiva. Aamulla, kun itse lähdin, niin oli.
Comment
-
Kennon porsiessa ex-C4 lirutti liemet molempiin jalkatiloihin. Tuo lämppäripaketti halkeaa kahteen kappaleeseen ja mulla valutti lirua keskisaumasta, josta auton kallistuksen mukaan tippui jompaan kumpaan jalkatilaan.
Irroita se muovikaukalo tuulilasin alta ja katso lämppärin letkut, ilmausnippa ja säätöventtiili.
Jos ne vuotavat, päätyy litkut juurikin tuohon kuvan mukaiseen paikkaan.
Comment
-
helppo ja halpa varma tutkimus keino on mennä korjaamolla pyytää ottaa pakokaasutesterillä arvot paisarista. Ei pitäi olla hirveen vaativaa matikkaa sen jälkeen katsella arvoja ja todeta kansipahvin menneen. jos paisari antaa palamattomille arvoja jota ei pitäis olla pahvi vaihtoon. Jo toi pakokaasulle haiseva neste kertoo jo kyseisestä viasta
Comment
-
Mulle ei oikein selvinnyt et pystyykö koneen käyttämään normaaalilämpötilaan paisuntasäiliön korkin ollessa auki ?
- jos kuplii kovasti ja sylkee nesteet pihalle niin joko järjestelmässä ilmaa tai kannentiivistevaurio
- jos kuplia ei muodostu ja nesteet ainoastaan häviää jostain muualta vuotamalla niin etsii vuotopaikan ja korjaa sen.
- puhaltaako se lämmintä kun kone on normaalilämmin ?
Tuo lämpimäksi käyttäminen selvittää jo aika paljon mitä on tehtävissä.
Se että paisuntasäiliössä on öljyä on huolestuttavaa mutta ei välttämättä aiheuta toimenpiteitä. Kaverin Rellulla päästeltiin monta vuotta ja kymmeniä tuhansia kilometrejä vaikka neste oli ruskean väristä ja selkeä öljykalvo pinnalla.Ei vaikuttanut päästöihin, ei ollut käyntihäiriöitä eikä lämpöongelmia.
Nuo C4:etkin ovat siinä hintaluokassa että jos työkalut ei pysy käsissä ja paikkaa ei ole niin eipä niitä kukaan ala enään korjaamolle 1500-2000e kansiremonttiin viemään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarituru Näytä viestiKennon porsiessa ex-C4 lirutti liemet molempiin jalkatiloihin. Tuo lämppäripaketti halkeaa kahteen kappaleeseen ja mulla valutti lirua keskisaumasta, josta auton kallistuksen mukaan tippui jompaan kumpaan jalkatilaan.
Irroita se muovikaukalo tuulilasin alta ja katso lämppärin letkut, ilmausnippa ja säätöventtiili.
Jos ne vuotavat, päätyy litkut juurikin tuohon kuvan mukaiseen paikkaan.
Comment
-
Onko se varmasti glykolia eikä vettä kun c4:et tuppaa vuotamaan myös sadevettä sisälle kastellen lattiamatot ?
Comment
-
Kyllä se vihreetä oli. Mitä muuta tuosta on siis voinut aiheutua kuin kannentiivisteen sulaminen? Kone kuitenkin käy ja kukkuu niinkuin ennenkin. Tuskin mä tätä kuntoon laitan, mutta kunhan kyselen. Jos vaikka nörtti oppisi jotain uutta.. ;)
Paljolta ois vältytty, jos emännys olisi tietänyt, että mikä tahansa punainen valo, kun syttyy tauluun, niin auto seis ja puhelin käteen.. ;)Viimeksi muokannut KuiKelo; 21.3.2014, 15:45.
Comment
-
Velimies vaihto kennoa päivän ekaa kertaa, eli nyt ku meen ite mukaan ni saa varata kolme.. ;) Hionnan saa hoitaa ammattilainen, se ei kovin tyyristä ollut kuitin perusteella.. Eiköhän se kansi irtoa ja mene paikoilleen myös "omin" voimin" Se onko tässä järkeä, onkin jo toinen juttu.Viimeksi muokannut KuiKelo; 21.3.2014, 18:50.
Comment
-
Se vaan, kun ei tota kokemusta ole juurikaan, mutta näillä myös edullista opetella. Mulla oli tän mallin korjausopas lainassa taannoin, mutta en tällaista hokannut katsoa. Oisko siitä siis mitään apua?
E. Ei kun hei.. Justhan mä sanoin etten tätä korjaa.. Joku "vääräleuka" voi taas puuttua.. ;)
Comment
-
Suomalainen mies ei manuaalia lue. Kiristysmomentit on hyvä jostain tarkistaa, muuten tuo on koko lailla yksinkertainen purkaa ja kasata. Jos siis puhutaan siitä sylinterikannesta. Sisäkennon irroittaminenkin on helppoa ja yksinkertaista mutta varsin työläs homma se on.
Comment
Comment