Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyä jäähdytinnesteessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyä jäähdytinnesteessä

    Huomasin tänään kun tarkastelin nesteet ennen joulureissua että jäähdytinneste oli kumman väristä.

    Laitoin sormen nesteeseen ja humasin että siellä oli selvästi öljyä.

    Kyseessä on A4 2002 2,4 V6, mitä muita vaihtoehtoja on kuin kannentiiviste?

  • #2
    Joku kaatanut sinne öljyä? On näitäkin vastaan tullut.

    Comment


    • #3
      Voikohan olla mahdollista että multitronic vaihteiston oljyä on päässyt tuonne jäähdytysjärjestelmään?
      Multitronic meinaan hieman temppuilee....

      Kylmänä täristää veto päällä siinä 2000 kierroksen kohdalla, samoin väristää kyllä myös vapaanakin 2000 kierroksen kohdalla.

      Onko laatikon öljyn jäähdytys toteutettu tuossa miten? Tietääkö joku?

      Comment


      • #4
        onko tuo tärryytys ainoastaan 2000 kierrosten kohdalla? tuli mieleen että itellä a4 1.8 AT alkaa tärryttämään jos kylmänä painasee kaasua, tai lähtee ajamaan heti käynistämisen jälkeen. minulla kyse oli kuitenkin siitä kun kone kävi vajailla. vajailla käyminen tod. näk. minulla johtuu kansipahvin vuotamisesta, sillä huomasin vasta jäähd. nesteiden tummuneen rajusti, ja öljyntäyttö korkissa oli kellertävää tahnaa. Tosin valkosta pilveä ei ole pakoputkesta kertaakaan tullut, etten sitten tiedä. -->noh. asia tutkinnassa. ekaksi alotan kai kuitenki puolien vaihdolla.
        Viimeksi muokannut tinke; 22.12.2012, 03:13.

        Comment


        • #5
          Tuleeko ilmakupplia jäähdytysneste säiliöön mootorin käydessä? Kansipahvi on silloin sökö.

          Comment


          • #6
            Jaa kuules, ei ole tullut mieleen katsoa. Alkaako kuplia tulla heti kun panee moottorin käyntiin?
            Viimeksi muokannut okkim; 22.12.2012, 16:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


              #7
              Kannattaa myös koittaa vähän haistella koneen käydessä säiliötä, että haiseeko pakokaasu.

              Comment


              • #8
                Meen heti kokeilemaan!

                Comment


                • #9
                  Pikku ajelun jälkeen pitäs alkaa viimeisään tulemaan painetta järjestelmään, ja joskus niin reilusti että tuntuu että ei paisari kohta pysy paikallaan.

                  Kato ne öljyt kans että minkä näköset on. Pitäs alkaa viisarissa jo näkymään jos on pahvi menny.

                  Comment


                  • #10
                    Öljymäärä oli ihan vakio, kuplia ei tullut mutta neste haisi kyllä pakokaasulle... :(

                    Comment


                    • #11
                      kokeile vaihtaa nesteet? huuhtelet järjestelmän ja tarkkailet tilannetta. toki varmaan kannattas tarkastaa ne laatikkoöljyt kans. vissiin ei näissä saku automaateissa oo niitä mittatikkuja laatikolle ollenkaan?

                      Jos se selkeästi on öljyä niin jostainhan se sinne ilmestyy. luulis vaan vaahtoavan moottoriöljyt jos menee puurot ja vellit sekaisin.

                      Comment


                        #12
                        Joskus se vaan menee niin että öljyä vuotaa nesteen sekaan mutta ei toisteppäin. Silloinhan ei öljyt muutu mikskään.

                        Comment


                        • #13
                          Tänään tuli vaimo kaupasta kotiin auto sauhuten ja totesi jonkun valon palavan mittaristossa ja haisevan palaneelle. Menin sitten katsomaan ja siellähän se sauhusi tallissa, onneksi ei palanut, kun piti vielä palaneelle haiseva savuava auto talliinkin ajaa..?

                          No "eniveis" millä todennäköisyydellä kansipahvi mennyt, kun vuotoa tutkiakseni lisäsin jäähdytysnestettä löytääkseni vuodon (en löytänyt. Näyttäisi valuvan maahan kuskin vetarin kohdalta..), niin öljyähän sinne paisariin pulpahti? Korkki oli valkoisessa "vaahdossa" avatessa. Niin ja kaikki jäähdytysnesteet siis pihalla. Hämmästyttää, koska kansiremppa kuulemma tehty hiljan..

                          E. Ja siis tuo 100 C4 kyseessä.

                          Comment


                            #14
                            Mistä autosta ja koneesta kyse ?

                            Comment


                            • #15
                              100 C4 2.3 etuveto.

                              Comment


                                #16
                                Kone on AAR. Kansirempasta on jotain kuittejakin. Olisko käynyt niin päin että on tullut joku muu nestevuoto ja sitten kuivana ajettu vahingossa? Vuotavan kannentiivisteen kanssa ei huku ulospäin.

                                Comment


                                • #17
                                  Jaapa, tallin lattia on ollut kuiva. Voihan se tietty olla, että on mennyt jotain rouvalla rikkimäsäks kauppareissulla. Koska aamulla, kun vein poikaa kerhoon, niin kaikki ok. (sama matka. N. 2km. yhteensä.) Vaimon kotiin tullessa auto vielä tiputti, mutta paisari tyhjä.

                                  Hitto, kun on niin huonot tilat ja vehkeet itellä, et saattaapi olla kuusakosken heiniä tämä..

                                  e. Ja selvennykseksi; tässä ei olla vaatimassa entisen omistajan päätä vadille.. ;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei sitä paalata kannata, kone voi olla entinen mutta muutenhan se on poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Sieltä on losahtanut joku vesiletku ajossa, kone tyhjäksi ja kuumuuttaan polttanut pahvin. Näin näkemättä arvelisin jotain tuon suuntaista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikös tuossa näe ihan hyvin, että mistä se vuotaa? Jos meinaat oikeasti paalata, niin voisin harkita pelastaa paalilta. Noita ei kuitenkaan enää valmisteta lisää.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos kuskin puolen vetarin kohdilta pudottaa niin siellähän menee niitä vesiletkuja siinä lohkon takana, pitäis minunkin muistikuvieni mukaan näkyä kaikki yläpuolelta. Lötköstä mulla ampui joskus jonkun klemmarin juuresta letkun halki siitä letkusta joka menee/tulee sisäkennolta koneen taakse.

                                        Comment


                                        • #21
                                          http://kaco18.w.interia.pl/guma.jpeg

                                          Sen takalähdön luulisi kusevan matkustajan puolelle, kun on sillä puolen konetta ja kone lisäksi kallellaan? Mutta mihin se toinen lämmityslaitteen kennolle menevä letku tulikaan kiinni?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei ymmärrä.. Nyt pysyy nesteet sisällä eikä ylikuumene pienen käyttämisen ja lenkin jäljiltä. Konekin käy ihan nätisti. Öljyä näkyy kyllä paisarin pinnalla, joten tutkittavahan tuo varmaan olisi.. Nyt taidan ottaa kyllä Bowmoren ja miettiä asiaa huomenna. Kai sitä voi tuolla kesärengaspelilläkin pakolliset ajot sitten jatkossa ajella.. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                              Eikös tuossa näe ihan hyvin, että mistä se vuotaa? Jos meinaat oikeasti paalata, niin voisin harkita pelastaa paalilta. Noita ei kuitenkaan enää valmisteta lisää.
                                              Lohkon kylki kauttaaltaan märkä, ei oikein osaa paikantaa vuotokohtaa, näkee vain mistä pudottaa maahan. Tai siis pudotti.

                                              Ehh.. Ajatuskatko, kansihan siinä silloin vuotaa, eikö, kun kerran kaikki ylemmät letkut tuntuivat kuivilta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jos on öljyä yhtäkkiä ilmestynyt paisuntasäiliöön, niin kannentiivistehän se todennäköisesti silloin vuotaa, ainakin. - Onko se syy vai seuraus, niin paha sanoa.

                                                Jos kansiremonttia on tehty, niin on vähän erikoista, että se tuolla tavalla hajoaa. Toki vielä erikoisempaa, että vitoskone tuolla tavalla hajoaa, niin saattaisi liittyä jotenkin aiempaan remonttiin.

                                                Eikös tuossakin ole merkkivalo taulussa jäähdytinnesteelle, että ei se ole voinut pelkästä tyhjästä jäähdytysjärjestelmästä lähteä pallo pyörimään, kun olisihan valo syttynyt?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  On juu ja se oli syttynyt kotimatkalla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja jatkettu ajoa. Ai jaijai. :(

                                                    Sitten kun saat jäähdytinnesteet öljyntilaan, niin se kone oli melkein siinä. Joten ei kannata enää kovin paljoa konetta kiusata tai ainakin pitää olla tarkkana sen kanssa.
                                                    Nyt ehkä kannattaisi koittaa etsiä vielä syytä nesteiden katoamiseen, että onko pallo lähtenyt pyörimään jostain muusta kuin kannentiivisteestä. Että onko siinä esimerkiksi kansiremontin lisäksi tiedossa syylarin vaihto tai vastaavaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No juu, matka tosin sen kilometrin verran, mutta ei fiksua, eikä ehkä oma koneen koekäyttökään.. Outoa vaan, että nyt ne nesteet pysyy sisällä. Tai no pitääpä käydä hetken päästä kurkkaamassa. :)

                                                      E. No ei tasan pysy.. :/
                                                      Viimeksi muokannut KuiKelo; 18.3.2014, 15:15.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mitenhän koneessa pyörii jäähdytinneste? Erikoisen kuuloinen juttu. Ei nuo nyt itsestäänkään korjaannu. :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jos ei pysy niin nythän se näkyy mistä valuu ulos?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Öljy mielestäni terveen näköistä edelleen..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X