Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehokkaampi öljypumppu 2.7 biturboon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tehokkaampi öljypumppu 2.7 biturboon

    Kuka tietää mistä koneesta tämä pumppu on alunperin?

    https://picasaweb.google.com/1046656...25552314544050

    Selaamalla eteenpäin näkyy lisää kuvia eri kulmista.

    #2
    Mitäs ETKA sanoo tuolla varaosanumerolla?

    Comment


    • #3
      öljypumpun suojalevy...

      Comment


        #4
        Niinpäs prkl onkin, pikainen Googletus tarjosi pumppuja, mutta on joku muukin tehnyt saman virheen...

        Comment


          #5
          Itse olisin skeptinen sen suhteen että tarvitaanko mitään tehokkaampaa ö-pumppua. Helposti seurauksena vain tarpeetonta öljyn vatkaamista.

          Comment


            #6
            Ovat ne ainakin RS4:ssä päätyneet siihen, joten tuskin se ihan tarpeetonta on.

            Niin, osanumerohan tuosta on hiottu pois, muutenhan homma olisi helppo. :)

            Comment


            • #7
              v6 tdi pumppu ainakin melkein täysin identtinen, ainoana erona kiinnituksien koneistukset

              Comment


                #8
                Tuossa kuvassa olevaan on siis tehty koneistuksia juurikin noihin kiinnityskohtiin, jotkut holkit asennettu. Olisko jollain TDI:n pumpusta kuvaa?
                Viimeksi muokannut okkim; 19.12.2012, 14:58.

                Comment


                • #9
                  059 115 105H
                  87 0814-146

                  Audin merkin vieressä merkintä "A4287" (ehkä)

                  Kuvia

                  Ja ne holkit tasaa kiinnityspisteet samaan tasoon kun "pohjan" öljylähdön

                  ps. jos on se mitä etitään niin löytyy hyllystä ;)

                  Comment


                    #10
                    No perhana, tämähän taisi ratketa odotettua helpommin! Kuvista katsottuna tuo TDI:n pumpun öljylähtö on korkeammalla kuin kiinnityspinnat? Biturbossa ne taas ovat samalla tasolla.

                    Vielä kun purat tuon pumpun ja mittaat hammaspyörät, niin voisi olla aika varma! :)

                    Comment


                    • #11
                      Pieni ratas 45mm, iso 52mm ja syvyys 32mm.

                      Akseli 16mm, rattaan kiinnitys 12mm ja M8 kierre

                      Öljylähdön ero 6mm kiinnityksiin

                      Comment


                        #12
                        Hokasin tässä että omassa pumpussa on vain 3 mm spacerit. Vähän outoa että miksi tuossa on ero 6 mm, olisiko öljyn ulostulolaippaa hiottu 3 mm jostain syystä..?

                        Comment


                          #13
                          Keksin tuon syyn, sillä on saatu pumpun akseli pystysuunnassa samalle tasolle kuin vakiopumpussa.

                          Mutta huomasin myös että tuossa TDI:n pumpussa akseli on pari mm sivussa verrattuna biturbon pumppuun, joka aiheuttaa hieman ongelma uudella öljypumpun ketjulla. Eli ketju jää aika kireälle. Tuon saa kyllä kuntoon tekemällä pumpusta hieman matalamman.

                          Comment

                          Working...
                          X