Hei vaan kaikille, täällä tuore A8:n (2003) omistaja. Mahtava auto kaikin puolin ja ajattoman näköinen.
Tuossa ollessani sunnuntai-ajelulla kamalassa kelissä syttyi kojelautaan keltainen moottorivalo. Manuaali esiin ja tavaamaan, mistä on kyse. Manuaali tietää kertoa, että ilmoituksen syynä on häiriö pakokaasujärjestelmässä. Tämän jälkeen ajelin vielä parina päivänä, koska auto tuntui käyvän ja kukkuvan normaalisti. Kun valo jatkoi sitkeästi paistamistaan, hakeuduin täällä foorumilla suositellulle MJFixaukselle vikakoodien lukuun.
Autosta saatiin kaksi koodia:
17981: Left engine mount solenoid valve (N144): open circuit
16814/P0430/001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
Googlettamalla sain selville, että ensimmäinen koodi viittaa jollain tavalla moottorin vasemmanpuoleiseen kiinnitykseen (?). Joku osa siellä ehkä menossa tai sensori huonona. Toinen koodi huolestuttaa enemmän, koska se viittaa katalysaattorin toimintaan.
Koodit nollattiin, jonka jälkeen jälkimmäinen (16814) koodi ja samalla myös keltainen moottorivalo katosivat. Tuo ensimmäinen (17981) koodi oli edelleen nähtävissä, mutta ei aiheuttanut hälyjä.
Lähdin ajelemaan, mutta myöhemmin illalla moottorivalo syttyi jälleen. Googlettelin tässä taas ja löysin mm. tuon linkin tuossa ylempänä suoraan Ross-Techin sivuille. Ongelmana voi siis olla viallinen lambda-anturi tai pahimmillaan viallinen katalysaattori. Autolla on ajettu 173 tkm.
Päivitän tänne tilannetietoja, kun asia etenee. Ajattelin auton katsastaa piakkoin, mutta huoltoonhan tuo täytyy viedä tarkempaan syyniin sitä ennen.
Ajatuksia?
Tuossa ollessani sunnuntai-ajelulla kamalassa kelissä syttyi kojelautaan keltainen moottorivalo. Manuaali esiin ja tavaamaan, mistä on kyse. Manuaali tietää kertoa, että ilmoituksen syynä on häiriö pakokaasujärjestelmässä. Tämän jälkeen ajelin vielä parina päivänä, koska auto tuntui käyvän ja kukkuvan normaalisti. Kun valo jatkoi sitkeästi paistamistaan, hakeuduin täällä foorumilla suositellulle MJFixaukselle vikakoodien lukuun.
Autosta saatiin kaksi koodia:
17981: Left engine mount solenoid valve (N144): open circuit
16814/P0430/001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
Googlettamalla sain selville, että ensimmäinen koodi viittaa jollain tavalla moottorin vasemmanpuoleiseen kiinnitykseen (?). Joku osa siellä ehkä menossa tai sensori huonona. Toinen koodi huolestuttaa enemmän, koska se viittaa katalysaattorin toimintaan.
Koodit nollattiin, jonka jälkeen jälkimmäinen (16814) koodi ja samalla myös keltainen moottorivalo katosivat. Tuo ensimmäinen (17981) koodi oli edelleen nähtävissä, mutta ei aiheuttanut hälyjä.
Lähdin ajelemaan, mutta myöhemmin illalla moottorivalo syttyi jälleen. Googlettelin tässä taas ja löysin mm. tuon linkin tuossa ylempänä suoraan Ross-Techin sivuille. Ongelmana voi siis olla viallinen lambda-anturi tai pahimmillaan viallinen katalysaattori. Autolla on ajettu 173 tkm.
Päivitän tänne tilannetietoja, kun asia etenee. Ajattelin auton katsastaa piakkoin, mutta huoltoonhan tuo täytyy viedä tarkempaan syyniin sitä ennen.
Ajatuksia?
Comment