Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8-kuskit, parhaiten sisällä pysyvä öljy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8-kuskit, parhaiten sisällä pysyvä öljy?

    Galluppi aloitetaan, Mobil New Life 0w-40, ei pysy sisällä ollenkaan. Muusta ei kokemusta vielä, mutta kohta vaihdettaneen öljyt jäykempään.

  • #2
    Ei pysy v6 koneessakaa mobilit oikei hyvin mutta mutta teboilin 10w40 silver pysyy paremmin

    Comment


    • #3
      Yleisesti

      hyvin on pysyny sisällä teboilin 5w-40 diamond monessa yli 300tkm ajetussa ja vanhassa esikammio dieselissä teboilin osasynt. Super HPD 10w-40.

      Comment


      • #4
        Ostin Ässän viikonloppuna ja siinä on käytetty Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Lisäsin heti litran, edellisestä lisäyksestä ei ole tietoa. Luottohuoltokaveri oli sitä mieltä, että Mobilin öljyt ei pysy tuossa koneessa. Lupasi seuraavassa huollossa huuhdella motin ja laittaa Q8 -ölpät sisään. Raportoin sitten myöhemmin kokemuksia...

        Comment


          #5
          onko 2000 vuosimalliin s8:ssa 0w:t oikeaa tavaraa muutenkaan?
          Vanhemmissa a8:ssa muistaakseni oli suosituksena korkeammat viskositeetit.

          Kaksi v8ia on ollut ja molemmissa kului 5w-40:stä merkkiin kattomatta. Vanhemmassa pysyi valvolinen max life tms parhaiten.

          Comment


            #6
            Onko missään VAG koneessa suosituksena 0W öljyt?
            Tai kielletäänkö käyttämästä 5W öljyjä?
            PK-seudun marmorit lyö 5W Castrolia koneeseen, en muista oisko koskaan ollu hanassa 0W öljyjä.

            Comment


            • #7
              öljynvalmistajat ilmoittavat ainakin v6 järestään kaikki 0w öljyt. siis olettaen että valmistajalta 0w-öljyä löytyy. esim. mobil new lifen ja teboil diamond plus vai mikä lie... molemmat 0w-40 ja 502/505 luokitukset.

              Mutta niin näköjään ilmoittavat melko moniin vähänkin uudempiin autoihin samat. Esim. katottiin että mikä ois gr patrolliin hyvä öljy ja new life oli suositus. Ei kiinnosta 500 000 km ajettuun vanhaan dieseliin ees kokeilla moista kun maksaakin vielä niin pirusti minun mielestä. Tai no ainakin tuplat muihin perus 5w-40 verrattuna..

              Castrol kuullosti olevan poikkeus että tais V6 ilmoittaa ton 5w-40, en oo ees kattonu että onko castrollilta saatavilla 0w-40 öljyjä.

              Mutta, ei oo V8 mutta profiilin autoon laitoin 5w-40 diamond... Täytti luokitukset ja kuullostellaan että mitä tapahtuu. Ei hajuakaan mitä on ollut aiemmin koneessa.

              Comment


              • #8
                ite oottelen fuchs:n titan pro s 5w-40 esteri öljyä omaan ässään kattoo nyt kuinka ne pysyy sisällä

                Comment


                  #9
                  Ei ole V8, mutta ainakaan tuossa veerassa ei ole mulla pysyny sisällä mikään muu öljy kuin Mobilin super 3000. Kaikki muut se on polttanu jostakin. Valvoline, teboil, castrol noita kaikki testattu ennen mobilia.

                  Comment


                    #10
                    Turha siitä talviarvosta on stressaantua. 0W tai 5W pätee ainoastaan silloin kun öljy on kylmää ja kylmänä minkä tahansa kylmäviskositeettinen öljy pysyy aivan varmasti koneessa kuin koneessa sisällä. Kun öljyt lämpiää, muuttuvat ne niin notkeiksi kuin se jälkimmäinen numero osoittaa. Se on kuumaviskositeetti, pienempi numero notkeampi. Kuumana se öljy poistuu koneesta jos on poistuakseen, ellei sitten kyseessä ole sellainen vuoto että tulee suoraan läpi oli kylmä tai kuuma öljy. Siinä vaiheessa ei sitten viskositeetillakaan ole suurta merkitystä. Muutkin öljyn ominaisuudet kuin viskositeetti saattavat vaikuttaa öljynkulutukseen, mutta niistä minulla ei ole tarkempaa tietoa.

                    Comment


                      #11
                      Talvella lienee hyvä valinta joku 5w40 ja kesällä tyylii 10-15w50.

                      Comment


                      • #12
                        Valvoline Maxlife Synt 5w-40 on hyvä. Hiukan ehkä korkeampi hinta muihin vastaaviin mutta on ns.enemmän ajetuille ja lisäaineistettu. Omassa S6 käytin Valvolinen VR1 racing 5w-50.

                        Comment


                          #13
                          V6:ssa pysyy ainakin 0W-40 Mobilit sisällä, kunhan potentiaaliset vuodot korjaa. Lisätä saa ~1,5L/10 tkm matkalla. Talvella öljynkulutus on isompi kuin kesällä. Itsellä ei ainakaan ole öljyn suhteen ykkösprioriteettina se kulutus, vaan se suorituskyky.

                          Olisi mielenkiintoista nähdä käyrä täyssynteettisen öljyn viskositeetista lämpötilan funktiona, mutta ainakaan Mobilin sivuilta ei moista löydy.

                          Comment


                          • #14
                            Omassa kulkineessa Valvoline Maxlife 10w-40 oli kyllä paras öljy, mitä kesäkäytössä on ollut. Ensi keväänä samaa litkua taas koneeseen. Mobilen 5w-40 3000 superia jouduin 14tkm:n aikana lisäämään n.2L:aa. Minusta aivan tolkuton määrä ja n. 0,5L:aa tuli Valvolinea lisättyä 9tkm:n aikana (tosin kesäaikana). Nyt on kokeilussa Teboilin Gold S 5w-40 talven ajan. On ainakin Mobilia halvempaa ja eipä taida 6kk:den aikana konetta rikkoa.

                            Comment


                            • #15
                              maxlife 5w-40 tai 10w-30. Toimi omissa edellisissä todellä hyvin, ja pysy sisällä.

                              Comment


                              • #16
                                kokemukset on vanhemmista sahapukeista, abh ja akg :
                                abh kirnusi minkä tahansa läpi, eron huomasi vaan että teboilin gold ei haissut palaessaan ihan niin pahalle.
                                akg taas ei välittänyt mistään, kaikki ns. std-öljyt kävi ok. LL-tasoinen öljy mutta ~10tkm vaihtoväleillä on perusehjälle vanhanliiton kasille hyvää kamaa, tälläin ainaki ite käytin.

                                Comment


                                • #17
                                  Eikö repsa vaihtanut ne venavarren kumitkin jossain välissä? Oli vissiin töisevä homma kuitenkin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    vaihdoin, ihan turhaan vieläpä, abh:ssa oli nimittäin muuta vikaa.

                                    Tuli kuitenni testattua, ihan tehtävissä oleva homma.

                                    http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audin+remppakuvii/ tuolla jokunen kuva villimmistä epätoivon hetkistäni.. tuon vaivan hyödyttömyyden kuin ois vaan tienny aikasemmin, niin ois vaihdellu uutta moottoria aikaisemmin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä siinä ABH:ssa sitten oli vikana, että piti kone vaihtaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        no, paska sohlo mikä söi öljyä.

                                        ==männänrenkaat meni jumiin / putki kulunut liikaa / tarpeeks kilometrejä / vanha romu

                                        valkkaa paras, mutta tuo eka tais olla se oikea syy, tyyppivika mikä ilmenee ennemmin tai myöhemmin abh:ssa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ite käytän juurikin tätä New Lifeä. Hyvin pysyy sisällä, eikä oo tarvinnu lisäillä. Moottorin ajokilometreistä ei varmuutta, mutta veikkaisin, että yli 200tkm ainakin.

                                          Suomen talvessa tulee kylmästartteja aina, vaikka onkin webastot yms. Joskus pitää vaan päästä lähtemään, vaikka kone onkin -20:ssa asteessa. Sillon on ainakin hieman parempi fiilis kääntää avaimesta, kun on vähän vähemmän viskoosia tervaa koneessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Castrolin edge ainakin tulee pakoputkesta ulos samaa rataa kun kaataa koneeseen sisään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              V8 ABH, ajettu 326tkm, vaihdoin nyt Helixit.... loppui palaneen öljyn haju, tosin ei tietoa mitä aiemmat omistajat käyttäneet.
                                              Mun ABC koneelle ne on myös parhaiten sisällä pysyneet öljyt, muutoin en osaa laadusta sanoa,,,

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nuo Helixit olivat aikoinaan testien herkimmin vaahtoutuvat öljyt, joten en edelleenkään niitä talvisin autoihini pistä. Voi olla laatu muuttunut, mutta kun uudempiakaan testejä ei ole saatavilla, niin näillä mennään.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  3 vaihtoa 10-11 000 km välein, eikä kyllä ole vaahtoamisongelmaa huomattu.... mikä sen sitten aiheuttaa?
                                                  ajoin 5v/275000 km MB 220cdi:llä myös Helix, ja en nähny tota ongelmaa..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei ole valitettavasti enää kyseistä lehteä itsellä ja en muista vuotta/numeroa. Minua viisaammat pystyvät varmaankin kertomaan tuon vaahtoutumisen. Sen ilmenemiseen vaikutti kuitenkin alhainen lämpötila.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Gulf Formula G 5W-40 omassa ABZ moottorissa. Oli ainakin edullista. Ei nyt ainakaan mitään moitittavaa ole. Mylly on aika hyvässä peruskunnossa ottaen huomioon että on 260tkm ajettu. Ja auto pelkässä talviajossa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onko tuo 850 kesäajossa sitten?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          On, kesäajan käyttöauto.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja jogha Näytä viesti
                                                            ...Lupasi seuraavassa huollossa huuhdella motin ja laittaa Q8 -ölpät sisään. Raportoin sitten myöhemmin kokemuksia...
                                                            Kohta viikko takana Q8:lla, kilometrejä viitisensataa. Käynnistysräminä hiljentynyt huomattavasti, kestoaika max yhden sekunnin luokkaa. Öljynkulutus vähentynyt, mittatikku näyttää vielä 3/4 osaa täydestä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X