Galluppi aloitetaan, Mobil New Life 0w-40, ei pysy sisällä ollenkaan. Muusta ei kokemusta vielä, mutta kohta vaihdettaneen öljyt jäykempään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
V8-kuskit, parhaiten sisällä pysyvä öljy?
Collapse
X
-
Ostin Ässän viikonloppuna ja siinä on käytetty Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Lisäsin heti litran, edellisestä lisäyksestä ei ole tietoa. Luottohuoltokaveri oli sitä mieltä, että Mobilin öljyt ei pysy tuossa koneessa. Lupasi seuraavassa huollossa huuhdella motin ja laittaa Q8 -ölpät sisään. Raportoin sitten myöhemmin kokemuksia...
Comment
-
Vieras
Onko missään VAG koneessa suosituksena 0W öljyt?
Tai kielletäänkö käyttämästä 5W öljyjä?
PK-seudun marmorit lyö 5W Castrolia koneeseen, en muista oisko koskaan ollu hanassa 0W öljyjä.
Comment
-
öljynvalmistajat ilmoittavat ainakin v6 järestään kaikki 0w öljyt. siis olettaen että valmistajalta 0w-öljyä löytyy. esim. mobil new lifen ja teboil diamond plus vai mikä lie... molemmat 0w-40 ja 502/505 luokitukset.
Mutta niin näköjään ilmoittavat melko moniin vähänkin uudempiin autoihin samat. Esim. katottiin että mikä ois gr patrolliin hyvä öljy ja new life oli suositus. Ei kiinnosta 500 000 km ajettuun vanhaan dieseliin ees kokeilla moista kun maksaakin vielä niin pirusti minun mielestä. Tai no ainakin tuplat muihin perus 5w-40 verrattuna..
Castrol kuullosti olevan poikkeus että tais V6 ilmoittaa ton 5w-40, en oo ees kattonu että onko castrollilta saatavilla 0w-40 öljyjä.
Mutta, ei oo V8 mutta profiilin autoon laitoin 5w-40 diamond... Täytti luokitukset ja kuullostellaan että mitä tapahtuu. Ei hajuakaan mitä on ollut aiemmin koneessa.
Comment
-
Turha siitä talviarvosta on stressaantua. 0W tai 5W pätee ainoastaan silloin kun öljy on kylmää ja kylmänä minkä tahansa kylmäviskositeettinen öljy pysyy aivan varmasti koneessa kuin koneessa sisällä. Kun öljyt lämpiää, muuttuvat ne niin notkeiksi kuin se jälkimmäinen numero osoittaa. Se on kuumaviskositeetti, pienempi numero notkeampi. Kuumana se öljy poistuu koneesta jos on poistuakseen, ellei sitten kyseessä ole sellainen vuoto että tulee suoraan läpi oli kylmä tai kuuma öljy. Siinä vaiheessa ei sitten viskositeetillakaan ole suurta merkitystä. Muutkin öljyn ominaisuudet kuin viskositeetti saattavat vaikuttaa öljynkulutukseen, mutta niistä minulla ei ole tarkempaa tietoa.
Comment
-
V6:ssa pysyy ainakin 0W-40 Mobilit sisällä, kunhan potentiaaliset vuodot korjaa. Lisätä saa ~1,5L/10 tkm matkalla. Talvella öljynkulutus on isompi kuin kesällä. Itsellä ei ainakaan ole öljyn suhteen ykkösprioriteettina se kulutus, vaan se suorituskyky.
Olisi mielenkiintoista nähdä käyrä täyssynteettisen öljyn viskositeetista lämpötilan funktiona, mutta ainakaan Mobilin sivuilta ei moista löydy.
Comment
-
Omassa kulkineessa Valvoline Maxlife 10w-40 oli kyllä paras öljy, mitä kesäkäytössä on ollut. Ensi keväänä samaa litkua taas koneeseen. Mobilen 5w-40 3000 superia jouduin 14tkm:n aikana lisäämään n.2L:aa. Minusta aivan tolkuton määrä ja n. 0,5L:aa tuli Valvolinea lisättyä 9tkm:n aikana (tosin kesäaikana). Nyt on kokeilussa Teboilin Gold S 5w-40 talven ajan. On ainakin Mobilia halvempaa ja eipä taida 6kk:den aikana konetta rikkoa.
Comment
-
kokemukset on vanhemmista sahapukeista, abh ja akg :
abh kirnusi minkä tahansa läpi, eron huomasi vaan että teboilin gold ei haissut palaessaan ihan niin pahalle.
akg taas ei välittänyt mistään, kaikki ns. std-öljyt kävi ok. LL-tasoinen öljy mutta ~10tkm vaihtoväleillä on perusehjälle vanhanliiton kasille hyvää kamaa, tälläin ainaki ite käytin.
Comment
-
vaihdoin, ihan turhaan vieläpä, abh:ssa oli nimittäin muuta vikaa.
Tuli kuitenni testattua, ihan tehtävissä oleva homma.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audin+remppakuvii/ tuolla jokunen kuva villimmistä epätoivon hetkistäni.. tuon vaivan hyödyttömyyden kuin ois vaan tienny aikasemmin, niin ois vaihdellu uutta moottoria aikaisemmin.
Comment
-
Ite käytän juurikin tätä New Lifeä. Hyvin pysyy sisällä, eikä oo tarvinnu lisäillä. Moottorin ajokilometreistä ei varmuutta, mutta veikkaisin, että yli 200tkm ainakin.
Suomen talvessa tulee kylmästartteja aina, vaikka onkin webastot yms. Joskus pitää vaan päästä lähtemään, vaikka kone onkin -20:ssa asteessa. Sillon on ainakin hieman parempi fiilis kääntää avaimesta, kun on vähän vähemmän viskoosia tervaa koneessa.
Comment
-
-
Gulf Formula G 5W-40 omassa ABZ moottorissa. Oli ainakin edullista. Ei nyt ainakaan mitään moitittavaa ole. Mylly on aika hyvässä peruskunnossa ottaen huomioon että on 260tkm ajettu. Ja auto pelkässä talviajossa.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jogha Näytä viesti...Lupasi seuraavassa huollossa huuhdella motin ja laittaa Q8 -ölpät sisään. Raportoin sitten myöhemmin kokemuksia...
Comment
Comment