Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Koneen vaihtoa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Koneen vaihtoa?

    Moi on 2002 A6 avant quattro manuaali tuolla surullisen kuuluisalla 2.5tdi (ake) moottorilla ja nokka-remontin jälkeen ajettu 17tkm ja taas olisi remonttia tehtävä, joten mietin jos suoraan vaihtaisi 1.8T koneen keulille!? Joutuuko vaihtamaan muuta kuin itse koneen, vauhtipyörän ja kytkimen ( samalla laittaa paremman että kestää ), Tankin vai pelkän polttoainepumpun ja suodattimen ainakin. Helpoimmalla pääsee tietysti kun vaihtaisi nykyiseen koneeseen rullakeunu kannet, mutta nykyään tulee km sen verran vähän että ei tuolla dieselillä ajo oikein kannata verotuksen takia. Onko kukaan tehnyt vastaavaa projektia?? Mitkä ovat tyyppihväksyttyjä koneita tuohon kun on vähäpäästöinen vuosimallin takia ja tehokkain taitaa olla 1.8T 132kw eli vastaavan tehoinen kuin tuo dieseli..

  • #2
    Jos vaihdat dieselistä bensaan vaihdelaatikkokin menee vaihtoon muuten ihan peestä ajaa dieselin välityksillä

    Comment


    • #3
      Niinpä tietysti!

      Joo eli jos vaihtoon rupeaa pitäisi olla mielellään kolaroitu tai halpa tax free auto mistä ottaa osat! kun puoli autoa joutuu vaihtamaan..

      Comment


      • #4
        Onko siis nokat kuluneet 17tkm:n aikana loppuun? Ei se nyt ihan normaalia ole, öljykanavat tukossa tai jotain? Eikö työllä ole mitään takuuta, vai onko itse tehty?

        Comment


        • #5
          Nyrkkipajassa!

          Laitettu edellisen omistajan aikaan nokat ja syöttöpumppu, katsoin nokat kun ostin ( öljykorkin reijästä ei kulumaa silloin ) ja yksi nostaja on remontin jälkeen irronnut aika pian se on kuin uusi muihin verrattuna. Kun teette nokkaremonttia ottakaa myös kannet irti ja koneistakaa samalla ei venttiilit jumi enää!!! Kylmiä lähtöjä ilman lohkoa ja ei huippu vaan perus 5w-40 synteettisillä ajeltiin ja vaimo ajeli ilmeisisti liian pienillä kierroksilla ettei saanut voitelua? ja yksi forte huuhtelu koneelle, vaikka vaihdoinkin öljyt 3-4 kertaa sen jälkeen riitti nokka tuhoon.. Voihan se olla että kanavat tukoisia tai öljypumppu vetelee loppujaan? Usko meinaa loppua välillä audin tekniikkaan..

          Comment


          • #6
            Edellä mainittujen lisäksi vaihtoon moottorinohjain, mittaristo, noin kaikki konehuoneen sähköt, polttoainetankki ja -pumppu, ainakin osa linjoista jos ei kaikki. Työtä kymmeniä tunteja, taloudellisesti järjellä perustelematon homma jos luovuttavat osatkin pitää vielä erikseen ostaa. Lyökää nimimerkki "metsässä":n kanssa viisaat päät yhteen, sillä kun on vähän samansuuntainen prokkis suunnitteilla. Mites sitä sanotaan että joukossa tyhmyys tiivistyy :)

            Comment


            • #7
              Eli unohdetaan!

              Koko koneen vaihto ja laitetaan kuntoon ja vaihdetaan bensavehje suoraan jos siltä tuntuu! Harmittaa vaan kun kyseisellä koneella vaihto arvo on pieni ja osa liikkeistä ei ota edes vaihdossa kyseisten vikojen takia. Kunnossa ollessa kelpaa kyllä ajella ja maantiellä kulutus todella maltillinen 5,7L/100km paras kulutus, nyt viime syksyllä todellisen mittauksen mukaan ei ajotietokoneen. Onneksi sentään on manuaali versio niin ei olla ihan metsässä :)

              Comment

              Working...
              X