Kyllä quaifeltakin sopivaa saa urssin taka-akselille sopivan vermeen. ja saattaapa tuo Stasiskin urssinkin murikan sisään sovittua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Paras lukkoperä? Quaife, Stasis, Wavetrac...?
Collapse
X
-
Sehän on siitä jännä juttu, että kun taka-akselille laittaa esim. torsen-tyyppisen lukon, niin se etupyörän sudittaminen vähenee oleellisesti, etten sanoisi loppuu tykkänään. Ainakin jos kaverina on keskitorsen-modi. En osaa ilmiön fysiikkaa avata tähän juuri tällä hetkellä sen tarkemmin, mutta tämä on koettua faktaa omista ajoista tältä kesältä.
Comment
-
Eikös torseeni keskellä siirrä tehoa sille akselille kummalla enempi pitoa? Jos takana on lukko niin molemmat renkaat vetää sillon ja 2 rengasta pitää todennäkösesti paremmin kuin 1 -> voima siirtyy taka-akselille jolla enemmän pitoa. -> yliohaavuutta joka taasen nostaa hauskuuskerrointa talvella. Mikseit kesällä jos vaan voimaa riittää.
Bemareissa miulla molemmissa ollu torsen takalukko. (25%) Auttaa talvella kummasti vrt avoin perä >:D
Jeepissä taasen oli keskellä ns. junttilukko eli kepistä lukollinen nelikko päälle ja voima jakautuu etu-ja taka-akseleilla fifti-sixti. Takan taasen tiukka kitkalukko. Tosin sehän ei aiheeseen juurikaan liity...
Comment
-
Henrillä on jotain logiikkaa tuossa, mutta esim. työmatkalle sattuu oikealle kaartuvaa asfalttinousu, jossa ei ikinä häviä takaa pito, mutta etuoikealta aina, jos vedättää. Tuo ylläoleva pidon parannushan tarkoittaisi, että pidon pitäisi hävitä ensin. Jos molemmilla takakumeilla on pitoa, ei lukko sitä mitenkää mielestäni lisää.
Ja eikös torsen siirrä esim. yhdelle nurkalle vaikka kaiken tehon, jos se luistaa(vertaa hajonnut vetari edessä, auto halvaantuu). Tämän riskinhän etulukkokin poistaa.
Jos ottais eteen wavetracin ja taakse halvimman mitä löytyy, niin jääkö taakse edelleen tuo nappilukko(aika pitkässä juoksussa toki nämä, mutta kuitenkin)?
Comment
-
Ei se keskitorseeni voi yhdelle pyörälle siirtää vaan akselikohtaisesti. Juju on siinä, että kun keskitorspo on modattu niin se siirtää taakse enemmän vääntömomenttia, jolloin sitä ei käytetä etupyörän sudittamiseen.
Comment
-
Juu, itellä kun perä petti, niin muuten halvaantu, mutta lukko päällä liikku. Päättelin, että toiselle puolelle karkas kaikki teho sitten.
No nyt taitaa tulla eteen kuitenkin lukko. Jos puskee, niin hommataan sitten taaksekin. Etupään tiivisteet pitää kuitenkin lähiaikoina vaihtaa, niin siinä samalla sitten ;)
Taakse jos joutuu laittamaan, niin pitää sitten vaihtaa se valmiiksi tuohon, jossa tasauspyörästö on sökönä.Viimeksi muokannut Ugemi; 5.9.2013, 23:14.
Comment
-
Vielä kysymys. Tallissa on lukko lattialla ja tarkoitus olisi illalla aloittaa vaihto. Onko mitään huomioitavaa taliolosuhteissa moiseen hommaan? MT90 öljyä on 4 litraa ja sitä aioin laittaa sisään. Lienee käypästä?
Samalla, jos aika antaa myöten, tulee torsen modi. Ainakin tarkoitus oli tiputtaa se pois ja katsoa.
Comment
-
Vanha ketju, mutta kysellään kuitenkin. Onko tullut mitään uusia vaihtoehtoja markkinoille? jhmotrsportille lähetin sähköpostia muttei niitä tunnu kiinnostavan vastata. Tarvetta olis siis B7 2.0TDI quattron perään lukolle, toinen perämurikkakin jo hommattuna mihin sen voisi asentaa. Ja kyllä, tulee ihan puhtaasti lapselliseen leikkimiseen jos kunnon talvi tulee. Jos jollain jäänyt joku sopiva lukko hyllyyn, niin saa tarjota.
Comment
-
Jos sulla on varaperä olemassa, niin pura se ja tutki sopisko tämä:
https://shop.quaife.co.uk/audi-a4-qu...d-differential
Nettisivun mukaan ainakin olis hyllyssä.
Comment
-
On tullut taas kerättyä lisää osaa hyllyyn kun en ole ehtinyt ”oikean” projektin kimppuun. Mutta nyt voisi valita että laitanko eteen Wavetracin vai torsenin, ja taakse Stasiksen vai torsenin.
Itse ajattelen että eteen Wavetrac ja taakse.. kumpi..? En osaa päättää.
Kuvissa Wavetrack ja torsen etudiffit.
Onko muuten nuo poskilaakerien ulkokoolit parit laakerin kanssa? Noissa on uudet laakerit, mutta ulkokooleja ei ole. Eli voiko noita käyttää vanhojen ulkokoolien kanssa?
Comment
-
Varustele 2 perämurikkaa valmiiks eri lukoilla, suht nopeahan se on sitten vaihtaa koko murikka toiseen? Sitten voi kokeilla että miten käytös eroaa levylukko vs. torsen. Etulukkohommaan en osaa ottaa kantaa.
Comment
-
Jos oppikirjan mukaan mennään, niin ovat pareja. Omassakin kyllä on v8 takatorseeni heitetty sinne vaan ulkokooleja vaihtamatta tai shimmaamatta. Niinhän ei saisi tehdä, hyi hyi. :)
Comment
-
Laakerit saattaakin olla bulkki kamaa. Mutta auto puolella nuo shimmit voi tuottaa hankaluutta, kun Din 988 taulukon mukaisia soviterenkaita ei ole ihan millin välein. Mitä siis teollisuus puolella käytetään.
Mutta onneksi eivät ole ihan kaikkia laakereita tilanneet omilla mitoilla.
Comment
Comment