Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 B3 flekti jää pyörimään.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 B3 flekti jää pyörimään.

    Yritin etsiä vastausta foorumilta, mutta ihan suoraa ongelman ratkaisua ei löytynyt.

    Pakkasten tullessa akku oli mennyt tyhjäksi ja luonnollisesti uusi tuli hankittua tilalle. Kun sain uuden akun kiinni, huomasin flektin jäävän päälle huutamaan, vaikka virrat on pois ja avaimet taskussa.

    Jälkijäähdyksestä ei ole kyse, kun pihalla -18 ja auto seissyt pari päivää.

    Voisiko joku viisaampi kertoa mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen?

    #2
    anturi hajalla , johtosarja vika tai rele?? noista on hyvä aloittaa

    Comment


      #3
      Anturi löytyy ilmeisesti jäähdyttimen alta?

      Comment


        #4
        näin on.

        Comment


          #5
          Jälkijäähyn ohjainrele aiheutti mulla aikoinaan tuon flektin päälle jäämisen. Mulla oli vika ilmaantunut myös auton seisoessa ja auton ollessa kylmä.

          Comment


            #6
            Mille nopeudelle jää pyörimään ?

            Comment


              #7
              Vika löytyi, kun nyppäsi jälkijäähyn ohjainreleen irti (os nro. 447 965 571)..

              Onko tietoa missä hinnoissa kyseinen pulikka pyörii ja marmorilta sen kuitenkin joutuu hakemaan??

              Comment


                #8
                Saa sen korjattunakin... ;)

                Comment


                  #9
                  Mä ostin aikoinaan juuri tuon osan ruotsin marmorilta, maksoi 3v sitten siellä 70 oiroo.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja rami76 Näytä viesti
                    Vika löytyi, kun nyppäsi jälkijäähyn ohjainreleen irti (os nro. 447 965 571)..

                    Onko tietoa missä hinnoissa kyseinen pulikka pyörii ja marmorilta sen kuitenkin joutuu hakemaan??
                    Onkohan RS2:ssa samalla numerolla toi rele?
                    Löytyy varmaan siitä kuskinpuolelta kojelaudan alta?

                    Oireillut toi flekti ennemminkin satunnaisesti, mutta nyt se on jatkuvasti päällä, eikä oo oikeen kiva mennä takaluukkuun nyppimään akunkaapelia irti jokakerta kun auton sammuttaa :(

                    Comment


                      #11
                      Pyöriikö kiertovesipumppu samalla? Jos pyörii voisi kokeilla ottaa vesiharavasta kaksinapaiselta anturilta toisen johdon irti.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viesti
                        Pyöriikö kiertovesipumppu samalla? Jos pyörii voisi kokeilla ottaa vesiharavasta kaksinapaiselta anturilta toisen johdon irti.
                        Ei mitään hajua, kun flekti on melko äkänen ja jos sinne päätä työntää lähelle niin meinaa tukka lähtee, eli ei sitä voi kuulla/tietää pyöriikö, mutta aiemmin oireili joskus "pätkimällä" se flekti, eli päälle/pois/päälle...

                        Lisäks en oo ihan varma missä kiertovesipumppu on. Vissiin imusarjan alla jossain letkuhel**tin seassa?

                        Missäs toi kaksnapanen anturi tarkemmin on? Vesiharava=suomeks?

                        Comment


                        • #13
                          Rele löytyi RS2:ssa "karttalokeron" takaa kuskinpuolelta samalla numerolla (os nro. 447 965 571), tarkennuksena päädyssä 324 ja rele sijaitsi vasemmassa ylänurkassa keltaisessa kannassa ja on fyysisesti huomattavasti yleisimpiä releitä pidempi, n.2x ainakin perus tarvikereleeseen verrattuna.

                          Ainakin flekti pysyi nyt hiljaa, kun laitoin akkukaapelin takas, enkä oo käynnistelly vielä, joten kai se vika tossa releessä silloin on, vai voiko olla jossain anturissa tms silti vika???

                          Comment


                            #14
                            Kiertovesipumppu on siinä syylärin takana.
                            Vesiharava on imusarjan alla. Syylärin ylälähdöstä menee siihen paksu letku.

                            Jos vika olisi tuossa kaksinapaisessa anturissa, pitäisi flektin käsittääkseni pyöriä "ykkösnopeudella", sulla ilmeisesti pyörii täysiä.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viesti
                              Kiertovesipumppu on siinä syylärin takana.
                              Vesiharava on imusarjan alla. Syylärin ylälähdöstä menee siihen paksu letku.

                              Jos vika olisi tuossa kaksinapaisessa anturissa, pitäisi flektin käsittääkseni pyöriä "ykkösnopeudella", sulla ilmeisesti pyörii täysiä.
                              Joo se pyöri melko äkäsesti ja ennen pätkimällä joskus. Parikertaa naapurin kakarat mm maininnu et "sun auto teki jotain hetkisitte", vaikka auto oli seissy puolivuorokautta.

                              Jos rele tosiaan maksaa 70e+ niinkuin tuolta aikasemmista teksteistä ymmärsin niin menee vakavaan harkintaan joku halppis turbotimeri, kun tuo rele siis kai ohjaa VAIN jälkijähdytystä???

                              Tuskin maltan taas löytää seuraavan vian kun noi "perus" nippelitkin maksaa käsittämättömiä summia...
                              Olis vissiin pitäny ostaa samaan rahaan B5 RS4 ja tehä täydellinen koneremontti, niin olis ollu rahalle enempi vastinetta, tuntuu et tos vessas on lähes kaikki muu 5-vaille p*skana kuin kone...

                              Comment


                                #16
                                Pienellä talttapää ruuvimeisselillä saat sen releen avattua. Hyvällä tuurilla siellä on joku juotosvika tms.

                                Turbotimeriin en ota sen enempää kantaa, kuin että itselläni on jälkijäähdytyksessä alemmalla lämpötilalla päälle lähtevä anturi, eikä siltikään ole tainnut kertaakaan pyöriä järkevällä käytöllä.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuo kyllä kannattaa laittaa ihan orkkiksena. Toimii varmaan taas sen seuraavan 15-20 vuotta. En pidä sitä niin kalliina, etteikö raskisi laittaa. Voihan ne tämän päivän suomi hinnat tietty olla jo ihan muuta kuin sen 70 euroo. Mulla oli palanu toi niin hyväksi, että ei ollu järkee alkaa tinaileen kuntoon.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X