onko rikkinäisellä termostaatilla mitään näkyviä tuntomerkkejä? oma auto tekee sitä että tyhjäkäynnillä ja kaupunkiajossa lämmöt nousee päälle sadan asteen ja kun ajaa moottoritiellä niin lämmöt nousee juuri ja juuri yli 60:n asteen. nyt pakkasilla lämmöt ei nouse kuin ~53 asteeseen
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ongelmaa lämpöjen kanssa
Collapse
X
-
lyödääs tämä tämän aiheen jatkoksi.
eli vaihdoin eilen termostaatin, sen jälkeen tein muuta ja unohtui järjestelmä ilmata. ajoin 10km ja huomasin tämän, sen jälkeen ilmattu moneen kertaan jo.
silti, alaletku lämmin, yläletku kuuma, sisälle tulee kuumaa, ja lämmöt nousevat yli sataseen.
taajamassa pysyy välillä 90c mutta maantiellä sitten taas nostaa heti ylös lämmöt. onko siellä nyt sitten tämä uus termari susi? ja joo, se on oikein päin siellä.
Comment
-
vesipumppu vaihdettu kaks vuotta ja 60tkm sitten. flektiä en huomannutkaan katsoa, ja mittarivikaan en usko koska sekin on vaihdettu kaks vuotta sitten uuteen.
lisäksi ihmetyttää että voiko johtua siitä että vanha oli 87c ja uusi 92c termari? ja tarvike osa.
vanha termari oireili juurikin niin ettei lämmöt noussut juuri yli kuuden kympin, niin uskon että se on jossain muualla kuin mittarissa vika.
Comment
-
näin arvelinkin että se se mikä tässä kusee... kuinka se voi sitten tehdä noin raakan piikin noihin lämpöihin, vai eikö noi 92c vain toimi oikein?
nyt kävin viellä kokeilemassa tuota flektien toimintaa, eli annoin auton lämmetä 90c, ja sen jälkeen 5minuuttia kierrätin pihassa noin 3000-4000rpm, ja lämmöt ei noussu 90c:stä mihinkään? puhaltimet ja muut oli pois päältä. eli voisko olla mahdollista että siinä oli jotain alkukankeutta, ja nyt kun se on kerran jäähtynyt kunnolla tuo kone niin se alkais pelittämään?
flektitkään ei kyllä pyörinyt, mutta tuskin tuo niin kuumana sitten kävi tuossa pihassa konepelti auki että ne olis pamahtanut käyntiin.Viimeksi muokannut jusni; 9.12.2012, 15:16.
Comment
-
Kun aihe liittyy lämpöihin niin voinen kysästä, että onko siitä haittaa kun peittää etumaskit viimasuojalla jolloin moottoritilaan ei puhalla ajoviima näin lauhemmillakaan keleillä. Viime talven pakkasilla rupesi ulostamaan öljyä ilmeisesti huohottimen jäätymisen takia ja siitä viisastuneena laitoin viimasuojan keulille. Nythän tuo konehuone on suorastaan kuuma ajelun jälkeen. Peittääkö oikea merkkikohtainen viimasuoja koko etumaskin tai ylä ja alapuolen maskin. Vaunu on A6 c5 1.8t ja lämpö tai muitakaan ongelmia ei suojauksesta tullut.
Comment
Comment