Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 1.8 käynnistysongelma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A4 B5 1.8 käynnistysongelma

Elikkäs kyseisessä autossa on nyt parin viikon sisään alkanut olla käynnistysongelmaa. Aluksi lähti vielä ekalla käyntiin, vaikkakin aika vaivalloisesti. Nyt vika on pahentunut siihen, että lähtee vasta tokalla käyntiin ja silloinkin saa sahata pitkään. Kaasun polkeminen tuntuis auttavan asiaan. Kun auto lopulta käynnistyy, niin parin sekunnin ajan pitää vaivalloisesti kierroksia tosi alhaalla ja sitten vasta nostaa normaaliin tyhjäkäyntiin. Jos olen ajanut koneen lämpimäksi ja käynnistän uudelleen esim. 15-60min päästä niin lähtee kyllä vaivalloisesti ekalla käyntiin, mutta saattaa nostaa tyhjäkäynti kierrokset jopa 2000rpm. Ajaessa ei tunnu olevan mitään ongelmia, eikä vaikuta käynnistänkö ulkona pakkasessa vai lämpimässä tallissa.

Vikakoodeja ei löytynyt ja tulpat ensihätään vaihdettu. Autolla ajettu 200tkm. Mistähän voisi seuraavaksi lähteä hakemaan vikaa?

Startatessa tyhjäkäynti-rpm 2000 nurkissa johtui G62 anturista (n. 20e motonetissa), koneena tosin 1.9TDi PD 85kW.

Lyhykäisyydessään siis tarkkailee polttoaineensyöttöä suhteessa jäähdytysnesteen lämpötilaan tjsp... Tuota anturia googlettamalla löytää tarkempaa tietoa kuin minulla on antaa.
    Eli kun vikasignaalia ko. anturi tarjoilee, polttoaineen syöttö kasvaa ja tyhjäkäynti-rpm siellä 2000 0-10sekuntia.

Comment

Voiko olla myös polttoaine linjan takaiskuventtiili? Vai onko nykyautoissa sellaista enää?

Comment

Kiitoksia vastauksista. Selviteltiin ongelmaa tänään lisää ja nyt löytyi vikakoodikin juurikin tuosta anturista. Olen joskus sen ennenkin vaihtanut niin en edes epäillyt itse sitä. Anturi luuli moottoritie ajon jälkeen, että moottorin lämpötila olisi 44C. Uus anturi vaihdettu ja huomen aamuna töihin lähtiessä nähdään auttoiko käynnistykseen.

E: Ei ollu aamulla ongelmia eli anturi oli syyllinen.
        Viimeksi muokannut tony; 5.12.2012, 12:31.

Comment

Working...
        X