Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kansiremontin jälkiviat typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kansiremontin jälkiviat typ89

    Mikä mättää kun täydellisen kansiremontin jälkeen näyttäis siltä että kannentiivisteen välistä tihkuu öljyä? Remontissa uusittiin laatuosilla tiivisteet ja kansipultit ja kaikki pitäisi olla ok.Tihkuttaa tulppien puolelta koko matkalta ja imu/pakosarjan puolelta takakulmasta.Tämän takia autoon tunkee lievää öljynkatkua tyhjäkäynnillä kun kone on lämmin.Remontin jälkeen ajettu noin 20tkm.Kone 1,8s.

  • #2
    Tasopintojen suoruus, naarmuttomuus ja puhtaus? Kansipultit ja niiden kiristys?

    Comment


      #3
      Kansi plaanattu hiomolla,uudet laadukkaat kansipultit,kaikki pinnat putsattu kasattaessa,momenttiin kiristettiin tiivistesarjan ohjeiden mukaan ja ammattimies laittamassa (raskaankaluston mekaanikko).
      Muutamaa pulttia ei aivan momenttiin asti uskallettu vetää kun tuntui että kierteet tai pultti menis mutta kaikki lohkon kierteet ok ja pultit samoin.

      Comment


      • #4
        Jotain mätää asennuksessa. Jälkikiristystähän ei tarvitse nykyaikana tehdä, mutta ehkä siitä olisi apua.

        Comment


        • #5
          Syy vuotoon voi olla se, ettei kaikkia kansipultteja uskallettu kiristää oikeaan momenttiin. Myös lohkon tasopinta saattaa olla kiero tai kannentiiviste voi olla viallinen.

          Comment


            #6
            No pitää koittaa jälkikiristää ja jos ei auta niin täytyy yrittää järjestää aikaa, nostaa kansi pois ja tutkailla.Samalla vois vaihtaa nostimet. Ärsyttävä vain tuo lievä palaneen öljyn katku.Lämmöt on normaalit eikä heittele,nestettä ei myöskään enää häviä kun vaihdoin sen muovilaipan kannen päätyyn,vanha mureni käsiin ja siinä oli hiushalkeama.

            Comment


              #7
              Jees,nyt lorottaa öljyä pitkin lohkoa ja hytissä öljyn katkua kun lämmin kone.Koitetaan ensin jälkikiristää ja jos ei auta niin vaihetaan uusi alkuperäinen kannentiiviste.Pitääkö nuo kansipultit vaihtaa vai meneekö toisen kerran? Mitähän ne maksais alkuperäiset?

              Comment


              • #8
                4 ekua kappale. Tarvikepultit kelpaa, itse uusisin aina koska eiköhän ne ole venyvää tyyppiä.

                Kansipahviksikin kelpaa tarvike, kunhan on laadukas. Reinz tms.

                Comment


                • #9
                  Muutamaa pulttia ei aivan momenttiin asti uskallettu vetää kun tuntui että kierteet tai pultti menis mutta kaikki lohkon kierteet ok ja pultit samoin.
                  - Kierretapilla lohkon kierteet kansipulteille puhtaaksi aina rempassa ja paineilmalla irronneet töhnät pois pulttireijistä.

                  Comment


                  • #10
                    Kelpo puhdistustapin saa vanhasta kansipultista johon ajaa 2 millin laikalla 3-4 pituussuuntaista rihlaa. Pätee moneen muuhunkin paskaiseen kierteiseen koloon.

                    Comment


                    • #11
                      Mulle on hyllyyn noita pultteja jäänyt 8kpl ylimääräisiä, tarjoa jotain jos kiinnostaa. teppo.kalske@iki.fi

                      Comment


                        #12
                        Kyllä kaikki kansipulttien kierteet putsattiin kierretapilla ja vanhat tiivisteet kaavittiin huolellisesti pois ja uudet kansipultit oli made in germany,merkkiä en muista mutta paketti on kyllä tallella,maksoivat noin 70e sarja.Alkuperäisen tiivisteen aion hakea kun tarvikeosia tilaa,ei koskaan tiedä mitä tulee.Meidän perheen mersuihin tehtiin myös kansiremontit kesällä ja niihin tuli nuo renzin vai mikä hitto nyt oli-tiivisteet.Audin kanteen tehtiin siis täys remppa,koeponnistus halkeamien varalle,plaanaus,uudet ohjurit+kumit,kaikki uudet pinnapultit,venttiilit hiottiin.Tiivistesarja tosiaan oli tuo payen.Mitään lämpöongelmia ei ole,ainoastaan tuo öljyn lorotus ja nostimet raplattaa aina välillä,mittarissa 360tkm.

                        Comment


                          #13
                          Onko öljyillä kuinka paljon merkitystä tuota tihkuttamista ajatellen? Tuli työkaverin kanssa puheeksi ja kaverilla oli accorddi raplattanu aina kylmänä mutta kun oli vaihtanu mobilit koneeseen niin loppui.Samaa kuulin tuttavalta jolla volkkareita ollut useampikin että oli käyttänyt shellin jotain öljyä ja koko lohko märkä,vaihtoi öljyt ja pesi koneen niin loppui tihkuttaminen.Tihkuttaminenhan riippuu myös öljyn viskositeetistakin.

                          Comment


                            #14
                            Jokin on mennyt pieleen tiivisteen vaihdossa.

                            Ei pitäisi kyllä tihkuttaa vaikka käyttäisi löysempiäkin öljyjä.

                            Vuodon voi aiheuttaa esimerkiksi jokin roska joka on tippunut/päässyt kannen ja lohkon väliin kannen paikalleen asennusvaiheessa.

                            Myös lohkon tasopinta tulisi tarkistaa kannentiivisteen vaihdon yhteydessä, että se on suora ja eikä siinä ole syöpymiä tms...

                            Comment

                            Working...
                            X