Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöarvot korkealla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Päästöarvot korkealla

    Käytin katsastuksessa Audi A6 2.4 v6 vuoaimalli 2000 eikä mennyt läpi. Oli päästöarvot korkeella tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla ihan ok.
    Tyhjäkäynti muutenkin vaappuu lämpimänä.
    Missähän vika?

    #2
    Pistä ne arvot tänne esille, niin hieman helpompi on arvailla.

    Comment


      #3
      Näistä arvoista ja mahdollisista syistä oli tosi hyvä ketju aikanaan, mutta minä en sitä nyt löydä. Kuuluisi haunkin perusteella FAQ-osastoon, jos sen vain löytäisin.

      Joku siis kirjoitti pitkän viesti siitä mitä tarkoittaa että O2 tai HC on korkealla jne.

      Comment


      • #4
        Tarkoitit ehkä tätä : http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=68491

        Comment


          #5
          Kiitos. "HC korkealla" haulla löytää kyllä erinomaisen paljon, mutta tuo em. viesti oli mun mielestä tyhjentävä ja joutaisi FAQ-puolelle helpottamaan meidän foorumi-nillittäjien oikean vastauksen löytämistä.

          Comment


            #6
            Kiva tarinointi, mutta sisältää virheellistä tietoa.

            Comment


            • #7
              Kiva tarinointi, mutta sisältää virheellistä tietoa.
              Onko näin? Korjaus virheellisistä tiedoista olis kyllä paikallaan. Jos vaan ehtisit päivityksen tehdä.
              Parempihan se niin olis, jos virheitä huomaa niin joku korjailis, kaikille hyvempi niin.

              Comment


                #8
                Jos joku sen korjaisi, ja laittaisi FAQ:n puolelle niin olisi todella hyvä. Näistä katsastuksen päästöarvoista kysellään kuitenkin aika usein ja olisi hyvä jos olisi sellainen info-ketju mihin voisi kyselijät osoitella.

                Mikä tuossa oli sitten virheellistä?

                Comment


                • #9
                  Paikkaansa pitävän tarinan kirjoittaminen niin että perehtymätönkin sen ymmärtäisi, on hieman haastavaa. Kaikki kun vaikuttaa kaikeen. Silloin on suht yksinkertaista kun on yksi vika päällä. Valitettavasti vaan viimeiset 15vuotta ruiskujärjestelmät ovat olleet niin hyviä, ettei oikeen vielä yhden komponentin pettäminen (paitsi katti) pompauta katsastuksessa. Kaksi vikaa yhtäaikaa aiheuttaa sitten ehkä sellaisen ongelman mitä ei kumpikaan yksinään. Esimerkkinä vaikka tuo kaltoin kohdeltuna ostamani A4:nen, siinä ilmamassamittari oli rikki, huohotinletkut halki, lambda järjettömän hidas, ECU:n lämpöanturi rikki, EVAP venttiili auki koko ajan ja silti päästöt oli leimamiehen hyväksyttävissä kunnes katalysaattorin sisuskalut hajosivat.

                  Comment


                  • #10
                    Ei muutakun jäänestoa tankkiin ja leimalle...

                    Comment


                      #11
                      Käytin katsastuksessa Audi A6 2.4 v6 vuoaimalli 2000 eikä mennyt läpi. Oli päästöarvot korkeella tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla ihan ok.
                      Tyhjäkäynti muutenkin vaappuu lämpimänä.
                      Missähän vika?
                      Autosi käy rikkaalla joka voi johtua aikas monestakin mutta yleisimmät lieneen: Kannen lämpötila-anturi risa tai lambda1 arvo ei ole oikea kaasuläpän ollessa tyhjäkäynti asennossa eli lambda anturi risa, myös näiden kombinaatio on mahdollista/todennäköistä.

                      Lambda anturit ei tunnu kaikki kepittävän vaikka tsirkonium tarvike anturin ostaakin eli kannattaa käyttä alkuperäisosia jos vaihtaa tai on vaihdettu, tuosta on kokemusta ihan riittoisasti.

                      Muitakin syitä on sitten varmasti vaikka ja kuinka paljon mutta nuo nyt on ainakin aika yleisiä. Tässä tapauksessa päästöarvojen ollessa korkeat tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla ei veikkaan että kysymyksessä on ollut korkea OC pitoisuus.
                      Viimeksi muokannut sfk78; 5.12.2012, 20:10.

                      Comment


                      • #12
                        Käytin autoa pajalla ja ne ne lukivat vikakoodit. Ja tällainen vikakoodi tuli.
                        17755-kampiakselin asentosensori 2/moottorin käyntinopeusanturi
                        Anturi vaihdettiin uuteen, mutta vikakoodi tulee takaisin.

                        Comment


                        • #13
                          Sama ongelma...

                          Moro!

                          Onkohan tähän ketjun auto saatu jo kuntoon? Mikä oli lopulta vikana?

                          Itsellä on sama ongelma päällä Audi A6 1.8T, -99, eli tyhjäkäynnillä CO arvo on heiluu siinä 1.0 - 1.2, kun raja on se 0.5.

                          Muut arvot ovat OK, eli myös tuo CO kierroksilla menee lähelle nollaa.
                          (Tarkkoja arvoa ei ole tässä nyt saatavilla...)

                          Ongelma alkoi jo pari vuotta sitten, ja ensimmäisellä huoltokerralla vaihdettiin lamda (tarvikeosa...) ja lämpötila-anturi. Homma tuli sillä kuntoon.
                          Seuraavan vuoden katsastuksessa CO arvo oli sitten jo rajalla 0.5. Läpi meni kuitenkin. Nyt sitten heilutaan siellä ykkösen päälle, joten turha viedä leimalle...

                          Myös samoihin aikoihin pari vuotta sitten vaihdettiin kaasuläppä, koska tyhjäkäynnin kierrokset olivat välillä yli 2000 kierroksen luokkaa. En tiedä sitten olisiko tuo vaihto vaikuttanut tähän...?

                          Jotenkin välillä tuntuu, että tyhjäkäynnin ääni on muutenkin hieman outo, vähän kilkattava ja välillä bensan hajua tulee sisätilaan asti. Olisiko sitten seosongelmasta kyse...

                          Varmaan nyt ensiksi tehdään perushuolto, eli öljyt ja suodattimet ja tulpat vaihtoon ja uusi mittaus. (tosin vuosi sitten vaihdettu kaikki)

                          Vikakooditkin on otettu. Ne ei kerro asiasta mitään...

                          Mitä arvon raati on täällä mieltä? Millä taktiikalla/vinkeillä pajalle mennään?

                          Kiitti paljon,
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 30.12.2012, 18:33. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                          Comment

                          Working...
                          X