Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 etupää paukkuu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B4 etupää paukkuu

Monivaivaisen autoni (80 B4) etupäähän on ilmestynyt uusi vaiva. Etupäästä kuuluu metallinen klonks-ääni seuraavissa tilanteissa:
    - jos kääntää rattia kun auto on paikallaan (pahimmillaan oikea pamaus, esim. jos auto on seissyt esim. yön yli)
    - terävissä kuopissa, katukiveyksen reunoissa
    - joskus liikkeelle lähdettäessä
    - jos potkaisee rengasta sivusta päin ( vain jos auto on seissyt esim. yön yli)
    Veikkauksia mikä voisi olla syynä, raidetangon pää, alapallonivel...? Autoon vaihdettu hiljattain eteen iskarit, puslat ja yläpään tukilaakerit. Mielestäni ääni ilmestyi pyöränkulmien säädön jälkeen.

Samaa paukkumista on myös minun 80 TDI -93 pelissä. Mainitsin siitä kerran huollon yhteydessä, mutta eipä mitään varsinaista vikaa löytynyt eikä se juuri ajoa haittaa ainakaan minulla.

Comment

Veikkaisin syyllisen olevan alapallo, koiranluu tai raidetangonpää. Jos ei ole tietoa noiden osien historiasta, niin kannattaisi varmaankin vaihtaa ne kaikki samalla.

Comment

Minulla kolisi aika lailla juurikin nämä koiranluut, mutteivät paukkuneet. Alkuperäiset muovirunkoiset olivat vielä alla vaikka mittarissa oli 170 tkm.
        Ne nyt on aikaslailla helppo vaihtaa, eivätkä maksa maltaita.
        Vilkaise vielä ne alatukivarren puslat. Minulta ne pettivät (harakirimalli) kuukaudessa ja tukivarret liukuivat pitkittäissuunnassa niin että jarrutuksissa ja kiihdytyksissä kolisivat moottorin kelkkaan. Samoin meno oli vähän hulmuavaa.

Comment

onko iskarit vaihdettu eteen hiljattain....? jos se mutteri millä kiristetään vaimenninpatruuna on löystynyt?

EDIT: sielähän lukikin että iskarit :) en puusilmänä huomannut :)

Comment

Working...
          X