Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic osia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic osia?

    Ostin tuossa vm2002 a6 multilla! sain halvalla 405€ ja leimassa. Multi ilmeisesti siinä sökönä kun vaihteet ei kelpaa... Siispä avaan sen ja korjaan mutta mistäs kannattaa osia kysellä ja mahd räjäytyskuvia?...

    #2
    Tai otat sen pois la lähetät Latvian Recrolle.

    Comment


      #3
      Mitäs jos aloitettaisiin ihan ensimmäisenä vikakoodien lukemisella? Sieltä voi hyvällä tuurilla paljastua jotain joka ei vaadi koko laatikon remontoimista.

      Comment


      • #4
        Offtopikkina heti ihmetellään hintaa. Puuttuuko tuosta hinnasta jokin numero? Vai miten noin halpa voi olla?

        Comment


          #5
          Jos nyt lähdetään siitä, että tuon ikäinen C5 ko. moottorilla ja multitronicilla maksaa kunnosta ja ajokilometreistä riippuen noin 3000-10000 euroa ja uusi laatikko luokkaa 7000-8000 euroa Jos laatikko on rikki, niin auton arvo on käytännössä se mitä tuon painoisesta romumetalliläjästä voisi saada.

          Comment


          • #6
            ....

            Halvallahan tuon auton sain renkaiden hinnalla... Kuitenkin kysyin osien perään... Toki luen vikakoodit ja tutkin öljyt ennen avaamista mutta kysymys on nyt osista....

            Kuitenkin asia on niin että jos laatikko on ihmisen tekemä niin sen pitäs pystyä korjaamaan ja sen takia en sitä lähetä valohoitoon ns. osaajille... Mitään radikaalia ei laatikossa ole tapahtunut kerta öljytkin sisällä..

            Ps. tarkoitus ei ole kuulostaa koppavalta mutta liikaa huonoja kokemuksia laatikkokorjaajien osalta... Itse olen aina kaikki korjannut mikäli en onnistu saksasta uusi :C)

            Comment


            • #7
              Voikohan tuollaiseen laittaa 6v manuaalia jos elimen luovuttajasta purkais keskikonsolin ja vivustot?

              Comment


              • #8
                Kyllä varmaa voi mutta se voi tulla isommaks hommaks ku lootan korjaus...

                Comment


                  #9
                  Laatikon vaihdossa tulee vielä sekin eteen, että nykyisessä kokoonpanossa moottorinohjaus ja laatikko keskustelee aika tiiviisti keskenään ja en ole ihan satavarma että riittääkö eculle vain se, että sille kerrotaan manuaaliaskin olevan moottorinjatkona. Voi olla että ecun softakin on multikroonikon kanssa eri kuin manuaali- tai tiptroniclaatikon kanssa.

                  Tuossa on yksi firma joka kertoo tarjoavansa osia multitroniciin. Tosin kun sivuja selaa, alkaa epäilyttämään hieman ko. puljun asiantuntevuus. He kun kertovat että multitronicia löytyy mm. A8, S8, Q7, Q5, S6, S5, S4 malleista, joista multitronicia ei varmasti löydy kun nuo ovat nelivetoja. Googlaamalla löytyy vielä lisää varaosien tarjoajia. Liitteenä lisäksi yksi räjäytyskuva, osanumeroiden osalta sellainen disclaimer, että numeroiden paikkansapitävyys kannattaa tarkistaa ETKAsta.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut jannekk; 30.11.2012, 14:59. Perustelu: Lisätty linkki ja liite

                  Comment


                    #10
                    Ecun softan kanssa voin auttaa, jos autosta tulee manuaali.

                    Manualisointi on varmaankin yksi kustannustehokkaimmista vaihtoehdoista, jos vain osat löytyvät sopivasti ja mielellään yhdestä paikasta kaikki tarvittava. Hommaa on varmasti moninverroin nykyisen ehjään vaihtamiseen nähden, mutta lopputulos on myös kestävämpi ja markkinoilla haluttavampi.

                    Comment


                    • #11
                      Tätä hinta ja bisnes juttua tulin itsekin miettineeksi, kun näköjään multilla on hyvin kyseenalainen maine ja syystäkin.

                      Comment


                        #12
                        Sama kyseenalainen maine on kaikilla automaattilaatikoilla, jos foorumikirjoituksia lukee. Foorumeille kun ei kukaan kerro miten hienosti on automaatit toimineet ilman vikoja. Mutta manuaali on toki aikalailla pomminvarma vaihtoehto.
                        Viimeksi muokannut okkim; 30.11.2012, 18:08. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                        Comment


                          #13
                          Normaalille Penalle iso auto ja automaatti on myyvempi kuin iso auto ja manuaali, tämä oma sivuhavainto kun autokauppaa seuraa. Harva noista Multiksen vioista lopulta tietää, yleinen on vaan että automaattissa on enemmän vikoja, mutta useimmiten mukavuus voittaa.

                          Jos ei Recron korjaus kelpaa etkä sopivia osia löydä, niin ehkä sitten manualisointi on vaihtoehto.
                          Minusta 4ke sijoitus ei ole paha, kun auton arvo on kuitenkin päälle 6ke pitkälle ehjänä. Ja jos omaan käyttöön jää, niin halvalla saa ihan pätevän käyttiksen.

                          Comment


                          • #14
                            Ihan mielenkiinnosta ajattelin kokeilla korjaa tuota mahdotonta laatikkoa. Oon tutkinu koko internetin ja kaikkien mukaan tuo tekele on ufojen värkkäämä. Mikäli uuden (käytetyn) lootan ostan tilaan sen saksasta ovh 900€. Ideana olis korjata ja neuvoa tulevia lootankorjaajia. Muistan aikoinaan kun mistä tahansa automaatista sanottiin että halvempi ja parempi ostaa uusi kuin korjata. Oon tehny töitä ympäri suomen autoalalla ja nähnyt paljon pöydillä lojuvia laatikoita joihin kukaan ei ole koskenutkaan vaan tuomio annettu ilman minkäänlaisia tutkimuksia. Sitten toisena ideana on lyödä luu kurkkuun niille isosuisille joihin törmää internetin ihmeellisessä maailmassa... Komppaan nyt taas että mikä on ihmisen tekemä sen myös voi korjata.....

                            Kiitoksia vinkeistä mistä osia kysellä mutta oliskohan ihan suomessakin? vai pitääkö kävellä marmoritiskille ja vaatimalla vaatia :C)

                            Comment


                              #15
                              Suomesta ei taida juurikaan saada osia, muualta kuin marmorilta. Sieltäkin saa vain tiettyjä osa kokonaisuuksia, niitä mitä tehdas antaa merkkikorjaamon uusia. Kysy kuitenki vaikka RAM-Auto ja Powermatic, osaisivatko auttaa.
                              Entisajan automaatit oli huomattavasti yksinkertaisempia, nykyään kun elektroniikka sanelee "kaiken" ja sen korjaukseen on oltava alan osaamista enemmän kuin tallisepällä yleensä.

                              Mikä on ihmisen tekemä, voi korjata. Eri asia on, saako siihen osia vai joutuko ne itse valmistamaan.

                              Onko vikamuisti luettu jo kyseisestä autosta? Se on asia numero yksi, kun vikaa määritellään.
                              Hyvällä tuurilla ei tarvitse edes laatikkoa irroittaa autosta sen korjaamiseksi. Ja hyvin yleisesti.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä talliseppäkin ihmeisiin pystyy kunhan uskaltaa kokeilla... Ite en oo vielä törmänny mihinkään mitä korjatuksi en sais.. tv:istä---> emolevyihin.. Teen huvikseen ihan jutun siitä tänne audin sivuille kun korjaan sen lootan mikäli siinä nyt on korjaamista. Pitänee ottaa auto ensviikolla töihin ja oppilaitten luettavaks...

                                Comment


                                  #17
                                  Tällä foorumilla on eräs kirjoitus jossa multitronicia oli korjannut tallisepästä astetta ammattitaitoisempi henkilö. Laatikko sinänsä oli tullut kuntoon, mutta jotain oli mennyt pieleen kun laatikko oli alkanut korjauksen jälkeen kolahtelemaan kun se kytkettiin R:lle. Ihmisen tekemiä nuo on, mutta se kannattaa muistaa, että ilman asianmukaisia osia, korjaamokäsikirjaa, jonkilaista asiantuntemusta ja kunnon työkaluja epäonnistumisen riski on olemassa.

                                  En epäile etteikö pystymettästä repästy kaveri onnistuisi saamaan multitronicin kertaheitolla kuntoon, mutta toisinkin voi käydä. Kuten tuossa Pulla jo mainitsikin, multitronic on jotain muuta kuin ihan perinteinen automaatti, joita itsekin olen korjaillut.

                                  Osia saa tosiaan marmorilta, mutta myös ulkomailta kannattaa niitä katsella, osanumeroiden suhteen kannattaa olla tarkkana että saa oikeat osat. Ja ihan kaikkia osia ei ole saatavilla, muistaakseni variaattoreihinkin saa vain "liikkuvat" puoliskot, eli kiinteät joutuu tarvittaessa koneistamaan. Mikäli ne korjauskelvottomat, niin sitten onkin ongelmia edessä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ymmärrän että laitos on monimutkanen mutta en kuitenkaan ihan talliseppä ole koska opetan alaa... Kiitos kaikille vastanneille tämä audi sivu tuntuu olevan todella asiallinen.. Päivittelen tilannetta ja josko saataisiin pakkikin tälläkertaa toimimaan...

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei minun ollut tarkoitus sinun taitojasi kyseenalaistaa. Se vaan on fakta, että jos viet keskiverto kotisepälle tuon laatikon ilman korjausohjeita ja sanot " viititkö korjata kun sen TH350;n niin hyvin korjasit", jää se luultavasti tekemättä.

                                      Saako kysyä missä opetat alaa?
                                      Ammattikoulu, Ammattikorkea vai esim. AEL? Vai joku automerkin koulutuskeskus?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllähän kaikkeen korjaamiseen liittyy luonnollisesti myös mahdollisuus, että kyseinen kampe ei tule kuntoon tai budjetti karkaa käsistä. Kyllä jokainen omia laitteita korjaileva tietää nämä vaihtoehdot tullakko kuntoon vai eikö tulla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ammattikoulussahan minä opetan.. Nähtäväksihän tämä jää tuleeko kuntoon...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nonni nyt sain käsiin audin käsikirjan tuosta lootasta ja ongelma ei näytä olevan se että se olisi jotenkin monimutkainen. Pahin kompastuskivi on vian diagnosointi! Vie tolkuttoman määrän aikaa mikäli mitään silmin nähtävää ei lootassa ole.. Rattaanpalaset öljyn joukossa olisi paras vaihtoehto. Pitkälle pääsee piuhaan pistämällä mutta näyttäis olevan kuintekin paljon vikamahdollisuuksia joista ei tule minkäänlaista koodia... Nyt on kyllä niin makea verenmaku suussa että pitäis pian saada auto syynättäväksi... Suosittelen kaikille innokkaille tuota johdanto manuaalia luettavaksi siinä on todella kattava infopaketti mistä aloittaa..

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikö vikamuistia ole vielä luettu?
                                              Kuten jo monesti sanottu, ennen vikamuistin lukua kaikki muu on turhaa. Ja sen jälkeen mitta-arvoja lukemalla saa vikaa selvitettyä, kunhan tietää mitä arvoja lukea.

                                              Comment


                                              • #24
                                                En oo vielä saanu autoa haettua pukeille.... Järjestys korjaamisessa on vikamuistin luku, öljyn tarkistus --->

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nonni vika löydetty... Variaattorin hihna elikkäs se ketju antautunu.. Lautaset onneks säilyny muutoinkin näyttäs olevan ihan ok... Mistäs nyt kannattas kysyy osia kun tuolta tiskiltä ne on aikas suolasen hintasia.. Eli ketju, laahaimet, tiivisteet ja ja ja ... Kuvasin koko projektin ja oli loppupeleissä aikas simppeli halkasta loota vaikka ei lootaa edes irroitettu..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt on multi korjattu onnistuneesti ja edullisesti.. N 500€ meni ja laatikko on kuin uusi.. Jos jollakin on ongelmia multin kanssa voin sanoa että osaan auttaa. Voin toimittaa kuvia ja ohjeita miten loota korjataan räpsin koko projektin ja haalin kaikki korjausohjeet mitä käsiini sain. Laatikko toimii moitteetta.. Viimeseksi pakko avautua sen verran että paskapuhetta moinen että multi olisi jotenkin vaikea korjata...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olisin kiinnostunut kuvista. Itsellä ei ole kyllä ajatusta alkaa availla, mutta en ole oikein kunnon kuvia nähnyt esim. kytkimestä. Olisi hienoa jos ne saisi jonnekkin kaikkien nähtäville.

                                                      Muuten sanoisin tämän viestiketjun alkupään hintatietoihin viitaten, että multitronicien hinnat purkaamoilla ovat n. 1000-2000e ja vaihtotyö on korjaamoilla määritely kestävän n.8h. Joten vaikka ostamassasi autossa laatikko olisi ollut täysin korjauskelvoton, olisit ostanut vaihtolaatikon ja asennuttanut liikkeessä, auton hinta olisi silti mielestäni vasta n. puolet siitä mitä ne normaalisti tällä hetkellä maksavat.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X