Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 Avant -90 raidetangot/päät

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

100 Avant -90 raidetangot/päät

Ongelmia ongelmien perään:
    Auto män metsään ja vänkärin puolen auraus meni päin honkia.
    Vein pajalle että pojat tekisivät 4. suuntaukset ym.
    Lopputulos oli että sain mittaus tulokset käteen, kommentin: "Joo, ei sitä voi säätää tuolta keulasta kun raidetangon säätö mutteri on tod. näk. ruostunut kiinni, se pitäs tehdä tunti työnä liottamalla yms. koska lämmitystä ei saa tehdä." ja helvetin vittumaisen mieliala ja 30 vähemmän tuohta.

Joten onko kellään kokemusta raidetankojen lämmittämisestä? Tai muuten vastaavasta tilanteesta, ja miten siitä selvittiin?

Tietenkin voisi ostaa uudet päät tai koko helahoidon, mutta perheellisellä opiskelijalla raha on aina siellä jossain kaukana tulossa...mutta ei kädessä..

Nin, ja paljonko ne tangot maksais, saati päät?

Muutamia kymppejä, ei ne paljoa maksa. Katso www.motonet.fi

Comment

Otat sen raidetangon pään irti jousijalasta ja raidetanko irti hammastangosta sitten ruuvipenkissä käännät sen irti (voi siihen vähän lämpöäkin antaa kunhan et kärvennä raidetangon pään kumia ja rasvoja). Puhdista kierteet hyvin ja rasvaa ne sitten kunnolla.

Comment

Olen irroittanut raidetangonpäitä lämmittimällä & öljyämällä, kun ei niitä oikein muuten saa auki. Olen silloin kuitenkin vaihtanut uudet päät tilalle. Tahtoo ne r-tangonpäiden "säätökierretangot" jumiutua ruoste-nimisellä liimalla niin juntturaan, etteivät useinkaan suosiolla aukene.

Comment

Tangot irti ja herkistelee kierteen kerrallaan niin helpompi kuin auton alla. Päät irti puristustyökalulla joka hellempi kuin lyöntityökalu, maksaa vain enemmän. Kun kierteet auki niin tervaa tai rasvaa ja uudet päät niin ei tarvii heti vaihtaa. Sitten mitalla kohdilleen ja tarkastus liikkeessä. Lattialla saa enemmän voimaa kuin siellä kotelossa. Omassani eivät saaneet auki vaikka oli rasvattu ja jouduin käymään kotona löysäämässä kun ei tullut nosturilla kokeiltua.

Comment

Joskus saatta olla raidetangonpään kartio niin lujassa -ettei irtoo kuin tulipunaiseksi lämmitämällä ja sitten rautakankea ja lekaa!!! kokemusta on.

MUlla olis sulle säätötangot jotka liikkuu..hinta 10e ja postikulut....

Comment

Kulta rasvaa

Pistäkää kuparipastaa eli kultarasvaa tollasiin paikkoihin nii ei juutu kiinni nimim. monen vuoden kokemus ammatin puolesta

Comment

Olen tästä joskus aikaisemminkin maininnut. Mun mielestä kuparitahna ei kuulu auton alustan osiin, koska kupari + teräs + suolavesi on erittäin huono yhdistelmä. Em. sekoituksessa kupari toimii katodina ja teräs anodina, jolloin pahimmassa tapauksessa käy niin, että toi kupari alkaa syömään teräsosia suolaveden avustuksella ja voi jumittaa osat todella pahasti toisiinsa. Tosin kuparitahnassa voi olla jotain lisäaineita, jotka estävät tuon elektrolyyttisen korroosion. Olen kuitenkin nähnyt muutamia surullisia tapauksia, joissa kuparitahna on tehnyt tehtävänsä negatiivisessa mielessä.

Suosittelen käyttämään noissa alustanosissa mieluiten vaseliinia tai jos noita tahnoja välttämättä haluaa käyttää, niin alumiinitahna on paljon turvallisempi vaihtoehto. Alumiini + teräs näet toimii niin, että alumiini toimii terästä suojaavana anodina eli syöpymisreaktio menee juuri päinvastoin mitä kupari + teräs -yhdistelmässä.

Comment

Terva, pensselillä levitettävä, ei spraypullosta, on myös kokeilemisen arvoinen aine kiinnijuuttumisen estoon.

Comment

Kiitosh..

Kiitoksia, eiköhän nuilla neuvvoilla irtoa. Ja jos ei irtoa niin pakko kai se on uudet hankkia.

Kysymyksestä seuraavaan:

Löytyykö 2.4d v5 myllyjä ahdettuna? Hullultahan se kuullostaa, mutta kysymisen arvoista

Entä oisko kellään 80 aadia myytävänä..varaosa autoa esim.

Comment

2.4 litrainen ahdettu vee vitonen lienee melkoisen harvinainen moottorikonstruktio. En ole Audeissa moisia nähnyt. V6:sta varmaan tarkoitit?

Comment

Sellainenkin kelpaisi. Sopisikohan kiinnikeiden osalta? Tuskin..?

Comment

Working...
                        X