Kun auto toimii "ei ehjää kannata korjata" ? Vai onko sittenkään näin ?
[SIZE=1]
[/SIZE]
[SIZE=2]Minäpä sitten hankin juuri tuollaisen liki 300tkm ajetun -98 A6:n AEB koneella.
Tarkoitus/toivomus olisi vielä päästä liikkumaan sillä muutamia vuosia.
Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä mitä toimia kannattaisi ja voisi tehdä saadakseen mahdollisimman luotettavia kilometrejä ENNEN kun alkaa paikat paukkua. Siis neuvoja 1.8t:n järkevästä pitämisetä, kuten Dumo sanoo.
Parin viikon foorumin lueskelulla isoin riski on öljysihdin tukkeutuminen.
Avaan siis venttiilikopan ja katson onko karstaa paljon. Jos ei ole, niin forte käsittely, uudet öljyt ja lyhyet vaihtovälit antaa suojaa. Jos paljon karstaa, niin öljypohja pois, pesu ja uusi öljypumppu antamaan turvaa.
Onko muita ENNAKOIVIA TOIMIA, joita kokemuksesta (virheistä ja vahingoista) oppineina suosittelisitte niin minulle, kuin muillekin jotka "eksyvät" hankkimaan vastaavan (1.8t) "ehtoopuolen" kulkuvälineen.
Toivoisin TÄHÄN keskusteluun VAIN vinkkejä, joita suosittelisitte EHJÄÄN ja TOIMIVAAN autoon. En siis keskustelua vioista ja korjauksista, koska niihin ratkaisu löytyy muista topiceista.
p.s.[SIZE=2]Esim. RE85:llä olisi ahdettuun moottoriin puhdistava vaikutus ja viileämmät palokaasut pidentävät turbon ikää ?
[/SIZE][/SIZE]K[SIZE=2][SIZE=2]äytöllä/kokeilulla kenties ennemmin auton elinikä pidemmäksi, kuin "äkkikuolema moottorin sulamisesta"...
[/SIZE][/SIZE]
[SIZE=1]
Dumo: " 1.8T-koneet lienevät varsin luotettavia ainakin 200tkm asti, kunhan öljyt on vaihdettu riittävän usein (ts. öljysihti ei tukossa) ja muutenkin pidetty järkevästi. Toki tuollakin välillä on varmasti vaihdettu sytytyspuolat ja luultavasti myös MAF, Bypass, N75, lambda jne. 200-300tkm välillä edellisten lisäksi voi varautua ahtimen vaihtoon, kaksoismassa voi olla varsin finaalissa, laturin vapaakytkin jumissa, nokkaketjun kiristin rallattaa, huohotusputket tukossa, jne. pientä
[SIZE=1][SIZE=1]Pahin mahdollinen vikapommi on ~250tkm ajettu (noita on nyt nettiauto väärällään), jolle ei ole pakollisten lisäksi tehty juuri mitään. (btdt)." [/SIZE][/SIZE]
Tarkoitus/toivomus olisi vielä päästä liikkumaan sillä muutamia vuosia.
Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä mitä toimia kannattaisi ja voisi tehdä saadakseen mahdollisimman luotettavia kilometrejä ENNEN kun alkaa paikat paukkua. Siis neuvoja 1.8t:n järkevästä pitämisetä, kuten Dumo sanoo.
Parin viikon foorumin lueskelulla isoin riski on öljysihdin tukkeutuminen.
Avaan siis venttiilikopan ja katson onko karstaa paljon. Jos ei ole, niin forte käsittely, uudet öljyt ja lyhyet vaihtovälit antaa suojaa. Jos paljon karstaa, niin öljypohja pois, pesu ja uusi öljypumppu antamaan turvaa.
Onko muita ENNAKOIVIA TOIMIA, joita kokemuksesta (virheistä ja vahingoista) oppineina suosittelisitte niin minulle, kuin muillekin jotka "eksyvät" hankkimaan vastaavan (1.8t) "ehtoopuolen" kulkuvälineen.
Toivoisin TÄHÄN keskusteluun VAIN vinkkejä, joita suosittelisitte EHJÄÄN ja TOIMIVAAN autoon. En siis keskustelua vioista ja korjauksista, koska niihin ratkaisu löytyy muista topiceista.
p.s.[SIZE=2]Esim. RE85:llä olisi ahdettuun moottoriin puhdistava vaikutus ja viileämmät palokaasut pidentävät turbon ikää ?
[/SIZE][/SIZE]K[SIZE=2][SIZE=2]äytöllä/kokeilulla kenties ennemmin auton elinikä pidemmäksi, kuin "äkkikuolema moottorin sulamisesta"...
[/SIZE][/SIZE]
Comment