Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä/mistä kestävä kytkin nelos koneen ja 016 laatikon väliin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä/mistä kestävä kytkin nelos koneen ja 016 laatikon väliin?

    Koitin ettiä ja lueskella mutta aika nihkeesti löysin tietoa, torspolaatikon kanssa olis aika selkee homma mutta tolla junttilaatikolla olevaan en jostain syystä tarkkaa kaavaa löytänyt.

    Hakusessa olis siis kustannus tehokas eli "halpa" ja kestävä kytkin paketti massalevyllä ja ei tarvii ehdottaa mitään +800€ maksavia HIPO settejä kiitos.

    Moottorina vw:n 1.8 nelonen, laatikko 016 ja auto t81 80q. Mikä on isoin kytkin koko mikä tohon laatikkoon mahtuu? 228mm?

    Vauhtipyörän koneistus ei ole ongelma kunhan vaan tiedän mitä romuja pitää hankkia eka eli mikä/mistä on järkevin vauhtis aihio esim.228mm levylle ja mikä asetelma siihen? SRE kamoja olis tarkoitus käyttää jos vaan KO.koossa löytyy.....

    Kiitos jo etukäteen

  • #2
    Mulle tulee neloskoneen perään G60 Golfin SRE asetelma, nelilapainen sintterilevy ja noille osille on tehty sopiva vp. Asetelmaksi valikoitui tuo lähinnä siksi, että sellainen löytyi valmiiksi hyllystä. Väännönkestosta en osaa vielä sanoa, kun ei ole vielä saanut autoa säätöihin. 240mm kytkimen vp:ää sovittelin, mutta ei mahtunut.

    Sopiiko tuon neloskoneen perään joku muu laatikko, johon mahtuu isompi kytkin?
    Attached Files

    Comment


      #3
      Kyllähän moottoriin sopii vaikka 2000-lukulainen 6v-aski, mutta vähän siitä ympäriltä pitää sitten osia vaihtaa. Ainakin etuvetarien ja vivuston kanssa on puuhaa.

      Comment


      • #4
        Sopiihan tuohon vaikka mikä laatikko jos vaan on tarpeeksi syvät taskut (itellä ei ole) ja vaihtaa tarpeeksi osia mutta kun tässä on tarkoitus nyt ainakin aluksi pärjätä tuolla 016 askilla ja "pikku"budjetilla sekä auto olis tarkoitus keritä vielä tän talven lumille ajoon uudella moottorilla.
        Mistä/keneltä tuli vauhtis sulle? Oliko minkä hintainen? Minkäs kokoinen levy sulla tuossa on?

        Comment


        • #5
          En muista mikä koneistamo ton teki, kun en ite hoitanu sitä, ja siitä on jo muutama vuosi aikaa. Vanhasta vp:stä käytettiin kehä, muuten tehtiin uusi pyörä ton levyn ja asetelman mukaan. Muistaakseni oli niin että orkkis vp:ssä ei riittäny matsku tms. että sitä ois voinu muokata. Hinta oli muistaakseni jossain 2-300e välissä. Levy on 228mm, ja tuli ape-importista.

          Comment


          • #6
            Kiitos tiedoista. Täytyypä vaan alkaa metsästää joku silmät kiinni ja sinne päin oleva vauhtis aihio mihin sais gaysixty osat naitettua. =)
            Jos jollain tulee tietoon joku "bolt-on" vauhtis 228mm levylle niin en hirveesti masennu jos sellaisen tiedon joku paljastaa..

            Comment


            • #7
              Tossa viestiketjussa (#23 eteenpäin) asiaa olen joskus kyselly, ja silloin ei ainakaan bolt-on vaihtoehtoja löytyny.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=91011

              Comment


              • #8
                Juu tuokin oli luettu jo ja varmaan kaikki muukin mitä löyty mm.016 hakusanoilla =)

                Comment


                • #9
                  Mulla olis hyllyssä tommonen spec clutchesin sv311 halkaisija 210mm en tiedä käykö sulle. Tuli joskus vahingossa tilattua 034motorsportilta väärä kytkin. Riittääkö tuossa sinun viri asteelle pito, vaiko minkälaisia tehoja/vääntöjä on tarkoitus motista ottaa?

                  Comment


                    #10
                    Nyt kun tuli puheeksi, niin mulla on yksi neloskoneen vauhtis mikä oli kait koneistettu tuolla 228 asetelmalle sopivaksi. Ilmoittele jos kiinnostaa.

                    Comment


                      #11
                      Kanttikuatrossa on vakiona 228mm levy ja asetelma neloskoneen perässä. Vakio vauhtipyörään saa porattua uudet reiät uudemmalle 228mm asetelmalle, jota saa SRE:nä. Kestosta ei tiiä varmaksi sanoa, pitäisi ittekin hommata joku tuohon diisselin perään. Vanha vakioasetelma vanhalla levyllä rupes luistaan 340nm kohalla.
                      Terho: onko se se mun etuvedon vanha vauhtipyörä? :)

                      Comment


                      • #12
                        Hitto hemmetti! Ai tossa on jo 228mm vakiona (olinpas pöljä kun en edes selvittänyt eka mikä on vakio koko), tämä on hyvä tieto sittenhän tämä muuttuikin hieman helpommaksi sen osalta.. Mitä toi ns.uudempi asetelma meinaa tarkalleen?

                        Comment


                          #13
                          No ei se kyllä helpota yhtään, on se sen verran hankala kytkin siltikin :) Uudemmalla meinaan T89 ja B4 neloskoneista kovalla vauhtipyörällä. Asetelma on isommalla pulttikehällä, mutta mahtuu poraamaan vakio vauhtipyörään. Levyssä on eri poorit, pitää käyttää omaa levyä. Vanhemmissa satasissa on myös oikealla 24 poorilla olevaa 228mm levyä, jos luettelot ei satu tuntemaan 4 sylinteristä 80 quattroa. Joskus mitattiin myös Bemarin 228 asetelma mitä laittavat ST-Mersuihin yms, mutta sen pulttikehä meni jo hammaskehästäkin yli :)

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä toi mua helpottaa =) Tölkissä on myös 24 hampainen levy joten typ89 neloskoneisen SRE astelma tohon ja tölkin sre 228 levy olis varmaan käypänen resepti?

                            Uskoisin että mulle riittää toi 228mm sre kytkinlevy kun se kerta tölkissäkin kestää 220kw/480nm slikseillä niin kai se tollaisessa pari sataa kiloo kevyemmässä käyttövessassa myös pelaa =)

                            Comment


                              #15
                              MJF: joo, sepä hyvinkin. Tosin nyt taas kun tarkemmin miettii, niin voi olla että myin sen jo silloin auton mukana pois. Joku neloskoneen kiekko mulla kuitenkin nurkissa pyörii, kun siinä on neloskoneen pulttijako kampuralle. 240mm kytkinromuja olisikin sitten kaikenlaisia, mutta niistäkään ei taida nyt tähän projektiin paljon iloa olla.

                              Comment


                              • #16
                                Mä koitan eka koeponnistaa tolla 228mm ja sitten kuin se hajoaa niin vaihdetaan voima linja... Hohhoijaa niin se vaan taas karkaa käsistä koko homma.... =D

                                Comment


                                  #17
                                  Eipä muista heti ulkoa, onhan tölkin levy samalain epäkeskeinen mitä audinkin levy? Eli sopii suoralle vauhtipyörälle. Jos on niin siinä tapauksessa kattelen ittekin tölkin levyjä sillä silmällä :D
                                  Terho: Minusta tuntuu että annoit sen kytkimen auton mukana aikoinaan, niin ainakin sillon sanoit :) Mutta jos siinä sulla olevassa vauhtipyörässä on kaks pulttijakoa asetelmalle niin siihen sopii tuo uudempi 228mm asetelma.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tarkoitat siis keskiholkkia? eli se ei ole keskellä sivulta katsoen. 2,1 wbx tiedoilla löytyy KO.levy.

                                    Comment


                                      #19
                                      Juurikin sitä. Joissain esimerkiksi kakkiksissa levyn keskiö on sivusta katsottuna keskellä, eikä siis sovi suoraan vauhtipyörään. Satasen kytkinlevyn keskinatsallekin joutuu näyttään pikkasen rälläkkää ettei ota kampuran päähän kiinni.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tulipa vielä mieleen että minkälaisilla moottoreilla/tehoilla/väännöillä teillä on vakiokytkimet kyykänneet? Tilasin ittelle uuden vakiokytkimen, toivon että uus kestäis nuo mun pikkudieselin tehot...

                                        Comment


                                          #21
                                          240mm noin 500nm.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkä auton vakio kytkimistä puhutaan? rinkulakeula on sen verran uus tulokas että sen kytkintä ei vielä ole päästy koeponistaa. Enemmän kytkimen sulatus kokemusta tuolta pakupuolelta =)
                                            Pakun hinnat alkaen 228mm LUKin levy ja 202kw/402nm toimii vielä hienosti...

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Eicca_
                                              nelonen, laatikko 016 ja auto t81 80q
                                              No tuommosen kytkimistähän tää keskustelu on :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Siksi lähinnä tarkennusta kysyin kun Kessukin laitto ton 240mm / 500nm että tuskin ainakaan tuossa laatikossa nelosen jatkeena on ollut...
                                                Viimeksi muokannut Eicca_; 8.12.2012, 04:13.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                                  240mm noin 500nm.
                                                  Tää piisais mulle ihan hyvin :D

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X