Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8TFSI kuluttaa vähän jäähdytysnestettä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8TFSI kuluttaa vähän jäähdytysnestettä

    Lieneekö normaalia/ominaisuus mutta tässä reilun vuoden omistajuuden aikana saanut vajaan litran verran tuonne nestettä lisätä (liki 40 000 kilometriä ollut ajettu matka), oikeastaan nestettä kului viime talvena jonnin verran, kesä mentiin muistaakseni keväisellä tankkauksella ja nyt kun ilmat viileni niin taas alkoi valittaa coolant leveliä.

    Sen verran se vajoaa että paisuntasäiliössä tippuu max merkistä min merkkiin ja sitten alkaa herjaamaan ajotietokoneessa, nestettä menee aina muutama desi. Autolla ajettu nyt 119tkm. Haihtuuko sieltä nesteen seasta vettä pois vai..

    Eli ei mitään hälyttävän suurta mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, kaverin Polo GTI 1.8T tekee samanlaista, varsinkin talvella.

  • #2
    itsellä jotkut autot on hävittäny aina paisuntasäiliöstä nesteet pois kun pisti täyteen... yhden kiesin kohdalla sitten kerran kokeilin että jätän minimiin, kun ei sillä niin väliä ollut että paljonko sitä siellä on... ei hävinny enää. empä osaa itsekkään moista selittää mutta ei se sieltä ylitäyttöletkusta ainakaan pois tullut kun semmosta ei ko. autossa ollut. eikä myöskään coolant level juttuja kun niin vanha auto, joten ei ollut piippausongelmaakaan :D

    Pakkasella saattaa tiivisteet vähän hapristua että saattaa sieltäkin vuotaa...

    Comment


    • #3
      Tässä on nyt tämäkin talvi kohta menty ja silloin tällöin se coolant level vilkahtaa käynnistyksen yhteydessä näytölle. Konehuoneesta katsottuna pinta on paisuntasäiliön alarajassa. Ei se tuosta alemmaksi karkaa jos sitä ei tankkaa mutta kyllähän se v-tuttaa kun "uudehko auto" tuollaista piippailee :)

      Ja jos lähtee vaan ajamaan lisäämättä sinne nestettä niin varoitus hukkuu 50m ajon jälkeen, eli siellä pinta nousee taas yli varoitusrajan. Ajon aikana tuo ei ikinä sitä valita, ainoastaan kun on ollut pitempään (väh. yön yli) pois käynnistä ja lyö pakkasesta käyntiin.

      Comment


      • #4
        Itellä kans sama homma 1.8tfsi a3:ssa.en oo viitiny selvittää mistä johtuu,nyt kaksi kertaa lisänny nestettä puolentoista vuoden aikana...ei katastrooffi =) moottori tyyppi/malli on BYT..

        Comment


        • #5
          Asentelin talvella letkulämppärin ja äkkäsin kiertovesipumpun olevan kostea ja jäähdytysnestetippa nurkassa. Eli taisi syyllinen vahingossa löytyä. Onko muilla käynyt tämän moottorin kanssa samaa / mistä suosittelette hankkimaan varaosan. Naurettavan helppo onneksi vaihtaa.

          Comment


          • #6
            Vesipumppu on aika useasta alkanut vuotamaan. Itselläkin se vaihdettiin suurinpiirtein noissa kilometreissä, vuotamisen takia ja mitä on kuullut, niin taitaa olla aika yleinen vika B8:ssa.

            Comment


            • #7
              Eikös tuolla ole ihan vesipumppu vielä erikseenkin? Mulla vuotaa siis siellä syylärin ja öljypohjan välissä oleva kiertovesipumppu hieman

              Comment


                #8
                On kyllä, imusarjan alta löytyy, koneen takapäästä.

                Comment

                Working...
                X