Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Piisaako lämmintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Piisaako lämmintä

    Riittääkö 2.5 Tdi- mottorissa lämmintä talvipakkasilla vai kaipaako lisälämmintä? Mikä on normaali moottorin lämpötila, jos paikat on kunnossa? Meidän autossa mittari pysyttelee noin 70 tienoilla.

    #2
    Oletan, että puhut V6:sta. Lukaiseppa täältä ainakin viestistä #49 eteenpäin. Yhden talven kokemuksella sanoisin, että lämpenee. Maskisuoja oli hollilla viime talven, mutta ei tullut koskaan laitettua paikoilleen. Toki lämpenee hitaasti kun auto-ilmastointi tohottaa täysillä lämmöt kabiiniin, mutta maantiellä ajaessa lämpenee verrattain vikkelästi ja kun lämmöt ovat normaalit, ne myös pysyy siellä. Kaupunkikörötyksessä erittäin kovissa pakkasissa voi lämmöt puota.

    Ja normaalilämpö näille on 90 astetta mittarin mukaan, eli jossain on vikaa, jos ei tuonne nouse näillä keleillä. Termostaattia epäilisin, jos näyttää että mittari muuten toimii (ei putoa nollille kesken ajon tms.).

    Comment


    • #3
      Kyllä vaan V6 AKE- moottori on. Kiitos linkistä, termari vikaa olen itsekkin uumoillut ja se meneekin vaihtoon. Taitaa vaan olla melkoinen savotta?

      Comment


        #4
        No aika hyvin eteni omaki kovassa pakkasessa vaik oli termari paskana, kunhan paketoi ton keulan umpeen ja pohjamuovi paikalleen. Niin ja visko-flekti pois, se auttaa jo paljon.

        Comment


          #5
          Termarin saa juuri vaihdettua jakohihnaa irroittamatta, mutta onhan siinä perus-savotta. Keula huoltoasentoon ja jokunen tunti ähräämistä. Miksi hoitaa oireita, kun voi hoitaa vaivan? :)

          Comment


            #6
            No ite ainaki lykkäsin asiaa eteenpäin ihan ku oli tiedossa jakopääremontti kohtapuolin enivei.

            Comment


            • #7
              AKE pysyi lämpimänä (90c mittarin mukaan, ja lämmintä riitti hyttiinkin ihan normaalisti) hienosti @-35C maantienopeuksissa Rovaniemeltä Ouluun viime talvena. Ilman mitään peitteitä tai muita vippaskonsteja.

              Comment


              • #8
                Termari vaihdettu

                Nyt on alkuperäisvaraosanimikkeellä varustettu termari asennettu paikalleen. Pääsin heti tuoreeltaan -33,9 kelissä aistimaan homman. Moottorin lämpötila pysy mittarin mukaan tasasesti +90 ja autossa on lämmintä riittävästi.
                Elikkä ei tartte tuossa kelissä vielä mitään etupään tukkimista tai polttoainekäyttöistä lisälämmintintä :)

                Comment


                • #9
                  Milläköhän lämpötilalla tuo "alkuperäinen" aukeaa? Tuo mittarihan ei todellista veden lämpötilaa välttämättä näytä.

                  Comment


                  • #10
                    87 astetta.

                    Benzin V6 on 92 astetta, ainakin tuo oma AMX, vanhemiin V6 bensavehkeisiin molempia vaihtoehtoja tarjolla.

                    Comment


                    • #11
                      Itselläkin 92°c on orkkis termari. Vanha aukinainen (orkkis) näytti pahveilla n.90°c, mutta vag-comilla olikin sitten 74°c:tta. Pointtina vaan, että tuo mittarihan näyttää suuntaa.

                      Comment

                      Working...
                      X