Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Torsenin muutos 4:1, mitä hyötyä tästä olisi?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Torsenin muutos 4:1, mitä hyötyä tästä olisi?

    Eräs firma muuttelee Torseneita 4:1 vetäväksi, mitä hyötyä tästä olisi? Oletan, että enemmän takavetoiseksi olisi kyse.

    - lukitaanko tuo suhde, muuten en ymmärrä miksi ylipäätään muutetaan?
    - pieneneekö tehohäviöt? (en usko, jollei edessä ole huonompi hyötysuhde)
    - paraneeko polttoainetaloudellisuus? (riippuu pieneneekö tehohäviö)
    - väheneekö mahdollinen aliohjautuminen?

    #2
    Tässäpä muutama Googlen löytö:

    http://diffmod.plainbored.com/
    http://www.torsen.com/products/T-2.htm
    http://audisrs.com/archive/my-torsen...__t_32777.html

    Se tehdään sen takia että voimaa voidaan siirtää enemmän pitävälle akselille. Normaalisti se on vain 2:1. Se ei tarkoita sitä että autosta tulisi aina enemmän takavetoisempi, se voi myös olla enemmän etuvetoisempi.

    -Voimansiirtosuhde on liukuva, momentista johtuva.
    -Tehohäviö ja polttoaineenkulus ei muutu.
    -Aliohjautumista se voi parantaa.

    Kannattaa lukea noista linkeistä ja opiskella miten TorSen toimii.

    Comment


      #3
      www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70577

      Jatkot vanhaan.

      Comment

      Working...
      X