Moro,
ensimmäinen audi taloudessa ja muutama asia mietityttää.. Joo käytin hakua jo, ja monesti... Manuaaliloota muuten..
Mikähän mahtaa olla valmistajan suositukset tulppien ja vaihteistoöljyjen vaihtovälistä ja tyypistä? Käytin hakua ja taisi tulpista mainita joku että 60 000 km vaihtoväli, pitänee paikkaansa? Yllätyin kuinka edullisia oli motonetissä 2.4 koneeseen tulpat, eiköhän ne mahda olla ihan käypää kamaa? Boschilaista suunnittelin laittavani ja tossa ois linkki.. http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=11-0853 tulpat vaihtuu varmaan suht helposti kun omaa pientä sorminäppäryyttä?
Laatikkoöljyistä en muuta löytänyt kuin että 75w-90 GL-4 taisi olla tyypiltään, mahtaako olla merkitystä valmistajalla että onko castrol, teboil vai neste jne? Onko selkeetä vaihtoväliä ja jos itse vaihtaa niin onko mitään ihmeellistä, tyhjennysroppu on muistaakseni se VAG oma hässäkkä... tarvii vissiin sen avaimen mutta uusien laitto varmaan vaan kun täyttöreikään asti nakkaa?
Huoltohistoria melko lailla täydellinen, mutta ihmettelin että kun suomessakaan kun huoltoo tehty niin on vaan merkattu öljynvaihto, vuosihuolto, jakorempat jne, mutta esim. tulppien kohdalta ei oo mitään merkintää/ruutua koko vihkossa.. josko ne sitten on ''vuosihuollossa'' joskus vaihdettu kun muuten on auto niin hyvin pidetyn oloinen... saksan tuonti siis ja vihko saksan kielinen.
ensimmäinen audi taloudessa ja muutama asia mietityttää.. Joo käytin hakua jo, ja monesti... Manuaaliloota muuten..
Mikähän mahtaa olla valmistajan suositukset tulppien ja vaihteistoöljyjen vaihtovälistä ja tyypistä? Käytin hakua ja taisi tulpista mainita joku että 60 000 km vaihtoväli, pitänee paikkaansa? Yllätyin kuinka edullisia oli motonetissä 2.4 koneeseen tulpat, eiköhän ne mahda olla ihan käypää kamaa? Boschilaista suunnittelin laittavani ja tossa ois linkki.. http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=11-0853 tulpat vaihtuu varmaan suht helposti kun omaa pientä sorminäppäryyttä?
Laatikkoöljyistä en muuta löytänyt kuin että 75w-90 GL-4 taisi olla tyypiltään, mahtaako olla merkitystä valmistajalla että onko castrol, teboil vai neste jne? Onko selkeetä vaihtoväliä ja jos itse vaihtaa niin onko mitään ihmeellistä, tyhjennysroppu on muistaakseni se VAG oma hässäkkä... tarvii vissiin sen avaimen mutta uusien laitto varmaan vaan kun täyttöreikään asti nakkaa?
Huoltohistoria melko lailla täydellinen, mutta ihmettelin että kun suomessakaan kun huoltoo tehty niin on vaan merkattu öljynvaihto, vuosihuolto, jakorempat jne, mutta esim. tulppien kohdalta ei oo mitään merkintää/ruutua koko vihkossa.. josko ne sitten on ''vuosihuollossa'' joskus vaihdettu kun muuten on auto niin hyvin pidetyn oloinen... saksan tuonti siis ja vihko saksan kielinen.
Comment