Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100:sen tankin ilman otto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100:sen tankin ilman otto

    Tiedättekö mistä 100:sen tankki ottaa korvaus ilman? tapaus on tämän näkönen että: ihmettelin ku välillä tuntu et on veto loppu,välillä röpötti mutta heräs ku paino tallan pohjaan ja meno oli vähän nykivän sorttista ei nyt paljon mut silleen et vit..ti. Ajattelinpä et lamdat on sököt oireitten perusteella mutta lamdan vaihdon jälkeen ei oireet loppunu mutta tuli mieleen kun kävin tankkaamassa kun avasin tankinkorkin ni ihan kun olis paineastian avannu! ajattelimpa että jätän tankin korkin auki ja kokeilen ni ihme jutska auto vastaa kaasuun ja 50 hepostaa tuli lisää! elikkä eiköhän toi korvaus ilman puutteesta johdu? ELI takasin kyssäriin eli missä kulkee korvausilma putki? ja toinen mikäs se musta boxi on apparin jalkatilan kohdalla lokarin sisällä?. Autohan oli 100 avant vm.92 2.6v6.

    /Jope
    PS.Onko jollain varaosina kyseistä mallia tarvis muutaman osan.
    (Kusipojan säiliö,paisuntasäiliö,Takakontin suojaverho,vetokoukku ja jne..)
    Tarjoa! jookaa@hotmail.com

    #2
    Jos oon oikein ymmärtäny, tankin korkissa on jonkin sortin korvausilmaventtiili.. Joku on maininnut tuota tyyppiviaksikin. Eli korkin vaihto saattaa auttaa. Tämähän on tietysti arvailua.

    Comment


    • #3
      pistä vaikka tulitikku korkin väliin, niin tuo selviää?

      Comment


      • #4
        Samanlaisesta ongelmasta on ollut puhetta. Veikkaan viallista bensatankin korkkia. Hommaa uusi. Pieni "suhaus" on normaali- ilmiö korkkia aukaistaessa. Musta loota on se " bensahöyryjen talteenottaja". Ei vaadi huoltoa.

        Comment


          #5
          100:sen tankki kuten muittenkin "ekoautojen" "hengittää" aktiivihiilisäiliön kautta. Eli bensahöyryt kerätään säiliöön ja imetään sieltä sitten magneettiventtiilin läpi imusarjaan moottorin poltettavaksi. Mitä kaavioista voi päätellä tarvittava korvausilma voi tulla joko tankin korkista (oltava yksisuuntainen) tai sitten aktiivihiilisäiliön kautta.

          Comment


          • #6
            Ettei elämä olis niin helppoa niin eilen vielä rupes auto pätkimään.Normaalisti kun ajaa alle puolen kaasun toimii suhtkoht normaalisti mutta kun tallan lyö pohjaan rupee nykimään niin per...sti ja ja röpöttää ja tuntuu et pytty tai pari olis pois pelistä. tietoa/kokemusta? ja vielä tulpat ja lamdat on vaihdettu alle 1000km sitte.
            /Jope

            Comment


              #7
              Voisin arvailla, että vika ei välttämättä ole yhdessä paikassa. Mitäs jos bensapumppu ja/tai -suodatin ovat heikossa kunnossa ja siihen päälle vielä tuo mahdollinen tankin ilmansaantiongelma yhdessä kuristavat koneen ruokintaa?

              Comment


              • #8
                No suodatinkin on vaihdettu n.1000km sitten.
                Aikasemmin (2 kertaa) on tehny saman jutun mutta ne korjaantu itestään n.5km matkalla.

                /Jope

                Comment


                  #9
                  Tämä nyt on vähän hakuammuntaa, mutta entä jos jossain kohdin polttoainesysteemiä on hiukan isompi partikkeli, joka rajoittaa virtausta? Voimistunut pa-virtaus isommilla kierroksilla vetäisi sen (osittain) reiän tukkeeksi jne. Tällaistakin tiedetään tapahtuneen, ja vian epäsäännöllisyyskin sopisi moiseen. Ei tarvii kummoinen hiutale olla, kun aiheuttaa oireita.

                  Comment


                  • #10
                    Normaalisti kun ajaa alle puolen kaasun toimii suhtkoht normaalisti mutta kun tallan lyö pohjaan rupee nykimään niin per...sti ja ja röpöttää ja tuntuu et pytty tai pari olis pois pelistä. tietoa/kokemusta? ja vielä tulpat ja lamdat on vaihdettu alle 1000km sitte.
                    Tuttu tilanne! Tulpanjohtojen vaihto auttoi minulla. Juteltu tuolla.

                    Comment


                    • #11
                      no per...le vika löyty! oli ykkösen tulpanhattu osittain irti tulpasta! painoin kunnolla paikoillee ja avot!

                      /Jope

                      Comment


                      • #12
                        Tuo oli, niitä harvoja halpoja korjauksia :) Minulla oli oikeasti kyse huonoista johdoista.

                        Comment


                        • #13
                          Mitäs sun piuhasarja makso ja mistä ostit? Soitin espoon stokkalle ja kysyin ni jätkä sano ettei oo sarjaa mut yksitellen 78? kappale!!! Merteilissä sarja 110?
                          /Jope

                          Comment


                          • #14
                            Merteilistä ostin, tuohon hintaan. Noi orkkikset on, öhöm, hiukan mielenkiintoisesti hinnoiteltuja. Merteilin piuhat on saman valmistajan, mitä orkkiksetkin.

                            Comment


                              #15
                              se pönttö lokarin sisässä on aktiivihiilisuodatin ja sieltä menee letku tankkiin. Jos se letku on tukossa niin sillon tankkiin syntyy paine. omasta 80:stä poistin koko pöntön ja tankille menevän letkun päähän laitoin suodattimen ja sitten sen letkun mikä tulee imusarjasta magneettiventtiiliin katkaisin ja tulppasin sen. Itse venttiilin jätin autoon ja johdon kiinni niin ei herjaa vikakoodia siitä.

                              Comment

                              Working...
                              X