Kyseessä siis Audi A3 3.2 vm. 2004 Quattro DSG-laatikolla, ajettu 150 000 km.
Ei mitään ongelmia aiemmin vaihteistossa.
Olin tänä vuonna Tampereella käymässä ja tuntia aiemmin olin ajanut parkkikselle.
Käynnistin auton ja ja ihmettelin kun vaihdekeppi ei liikkunut mihinkään, myös kaikki valot vikkuivat kepin vieressä (P, R, N, D).
Muutaman sammutuksen ja starttauksen jälkeen vaihteisto toimikin taas ja pääsin liikkeelle.
Minuutin ajon jälkeen risteyksessä vika uusiutui ja veto loppui.
Vartin ihmettelyn jälkeen vika taas hävisi ja pääsin liikkeelle, tällä kertaa pääsin muutaman kilometrin kun vika jälleen päälle.
No ei muuta kuin tilaamaan hinausauto paikalle ja auto korjaamolle.
Auto hinattiin Laakkoselle ja pyysin tutkimaan ongelmaa.
Soittivat sieltä parin päivän päästä ja kertoivat että eivät löytäneet autosta vikaa, olivat ajaneet sillä parina päivänä kymmeniä kilometrejä eikä mitään vikaa laatikossa. Myöskään mitään vikakoodia ei löytynyt.
Kävin hakemassa auton Laakkoselta ja pääsin n. kilometrin päähän kun vaihteisto meni taas vikatilaan.
No ei kun hinuria taas tilaamaan ja takas Laakkoselle.
Muutaman päivän tutkinnan jälkeen saivat sitten vian selville: mekatroniikka paskana.
Hinta 2000 euroa ja työt päälle, yhteensä 3000 euroa.
Kun on ainoa autoni ja tarvitsin autoa pikaisesti, sanoin että tilatkaa vaan osa ja vaihtakaa.
Osaa ei ollut Suomessa joten kesti pari viikkoa että saivat tuon vaihdettua.
Nyt on sitten Audi toiminut moitteetta.
Olin sitten viime viikonloppuna taas käymässä kaverilla Tampereella ja huvikseen avattiin kyseinen mekatroniikka.
Hetken ihmeteltyämme huomasimme että siellä rasvan seassa lilluu yksi irrallinen pintaliitoskomponentti.
Lienee jokin kondensaattori tai vastaava, kokoa ehkä muutaman millin suuntaansa.
Mietin vain onkohan kellään ollut samanlainen vika joka on korjattu mekatroniikan vaihdolla?
Luulisi että tämän hintaluokan autoissa nämä toimisivat pidempään.
Onko kellään kokemusta tuleeko maahantuoja/tehdas vastaan korjauskustannuksissa?
Ei mitään ongelmia aiemmin vaihteistossa.
Olin tänä vuonna Tampereella käymässä ja tuntia aiemmin olin ajanut parkkikselle.
Käynnistin auton ja ja ihmettelin kun vaihdekeppi ei liikkunut mihinkään, myös kaikki valot vikkuivat kepin vieressä (P, R, N, D).
Muutaman sammutuksen ja starttauksen jälkeen vaihteisto toimikin taas ja pääsin liikkeelle.
Minuutin ajon jälkeen risteyksessä vika uusiutui ja veto loppui.
Vartin ihmettelyn jälkeen vika taas hävisi ja pääsin liikkeelle, tällä kertaa pääsin muutaman kilometrin kun vika jälleen päälle.
No ei muuta kuin tilaamaan hinausauto paikalle ja auto korjaamolle.
Auto hinattiin Laakkoselle ja pyysin tutkimaan ongelmaa.
Soittivat sieltä parin päivän päästä ja kertoivat että eivät löytäneet autosta vikaa, olivat ajaneet sillä parina päivänä kymmeniä kilometrejä eikä mitään vikaa laatikossa. Myöskään mitään vikakoodia ei löytynyt.
Kävin hakemassa auton Laakkoselta ja pääsin n. kilometrin päähän kun vaihteisto meni taas vikatilaan.
No ei kun hinuria taas tilaamaan ja takas Laakkoselle.
Muutaman päivän tutkinnan jälkeen saivat sitten vian selville: mekatroniikka paskana.
Hinta 2000 euroa ja työt päälle, yhteensä 3000 euroa.
Kun on ainoa autoni ja tarvitsin autoa pikaisesti, sanoin että tilatkaa vaan osa ja vaihtakaa.
Osaa ei ollut Suomessa joten kesti pari viikkoa että saivat tuon vaihdettua.
Nyt on sitten Audi toiminut moitteetta.
Olin sitten viime viikonloppuna taas käymässä kaverilla Tampereella ja huvikseen avattiin kyseinen mekatroniikka.
Hetken ihmeteltyämme huomasimme että siellä rasvan seassa lilluu yksi irrallinen pintaliitoskomponentti.
Lienee jokin kondensaattori tai vastaava, kokoa ehkä muutaman millin suuntaansa.
Mietin vain onkohan kellään ollut samanlainen vika joka on korjattu mekatroniikan vaihdolla?
Luulisi että tämän hintaluokan autoissa nämä toimisivat pidempään.
Onko kellään kokemusta tuleeko maahantuoja/tehdas vastaan korjauskustannuksissa?
Comment