Päivällä ajellessa tuntui ettävaihteistossa on jotain outoa, vaihteet ei menneet päälle niinkuin normaalisti ja liikkeellelähtiessä vaihde ei menannut mennä päälle ollenkaan. Välikaasulla sai vähän autettua. Pojintuntuma tässä vaiheessa normaali. Jos laittoi vaihteen päälle moottori sammutettuna, kytkin pohjassa käynnistyi hyvin, eikä hyökännyt heti liikkeelle. Motarilta ylös noustessa kytkinpoljin meni lähes vastuksetta pohjaan, ja veto pysyi päällä. Ajelin kotiin, vaihdot ilman kytkintä onnistuivat ihan normaalisti. Ajoin kaverin talliin, oli vähän haastetta kun piti lähteä vaihde päällä liikkeelle ja olla valmiina sammuttamaan ennenkuin työpöytä tuli vastaan. Irroitin työsylinterin, oli ihan kuiva ulkopuolelta, samoin pääsylinteri oli kuiva. Kokeilin painaa työsylkän useita kertoja pohjaan, toimi mielestäni ihan OK. Painoin työsylinterin puristimella kasaan, ja koitin painaa kytkintä: ei painunut yhtään. Eikös silloin sylinterit ole kunnossa? Työsylinteri paikalleen, pakki päälle kytkin pohjassa: lähti heti taaksepäin, jarrulla hillitsin vauhtia. Tässä vaiheessa poljintuntuma oli olematon. Sammutin auton, ykkönen päälle ja kone käyntiin ja kohti kotia. Kakkoselle vaihtaessa kytkin irroitti lähes normaalisti, poljintuntuma oli myös lähes normaali. Koko kotimatkan kytkin pelasi ihan tavallisesti.
Mitä tuolla on rikki? Pitääkö irroittaa vaihteisto, olisiko irroitinhaarukka jotenkin pois paikaltaan? vai olisiko painelaakeri hajalla?
Tietääpähän mitä tekee viikonloppuna...
Mitä tuolla on rikki? Pitääkö irroittaa vaihteisto, olisiko irroitinhaarukka jotenkin pois paikaltaan? vai olisiko painelaakeri hajalla?
Tietääpähän mitä tekee viikonloppuna...
Comment