Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kannen irrotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Saakos noita AEB nostajia purettua? Ei oikein irronnut vaikka yritin naputella pöytää vasten. Mielettömästi tulee vaan karstaa sisältä kun liotin yön yli löpössä niitä.

    Comment


      #32
      Eivät ole purettavia. Laaserilla hitsattu kasaan.

      Comment


      • #33
        Enkä lähtis laittamaan vanhoja enää varsinkaan, jos oot niitä liotellu. Jos nostin jää jumiin auki asentoon saattaa polttaa pakopuolen venttiilin hyvinkin nopeasti. Alas jumittuneena katkasee venttiilin lukkosokkien alapuolelta... Kokemuksia molemmista :(

        uudet INA:n nostimet saa n.170€

        Comment


        • #34
          Mitä meinaat, miksei liottaminen tekis hyvää? Ja noi on kyllä sen verran hyväkuntoset muuten, että tekis mieli kokeilla.

          Tarviikos noita jotenkin ilmata asennuksen yhteydessä? Vai riittääkö jos pyörittelee startilla konetta ennen käynnistystä?

          Comment


          • #35
            Juurikin sen paskan siirtymisen takia. Nostimien pitää liikkua n.3mm kun sormin painat. Jos ei liiku, niin en laittais kiinni. Nostimen ollessa paikallaan on se irrottava nokan perusympyrältä 1-2mm.
            Yks tietämäni moottori pyöri nätisti räikällä ympyrää. Parin sekunnin starttauksella öljynpaine ja kaks nostinta jumiin. Kaks venttiiliä poikki. Tais täälläkin olla kuvia jonkun toisen moottorista, jossa oli kävi sama juttu. Ei rikkinäistä nostinta tunnista ulospäin. Kuluneen kyllä näkee.

            Comment


              #36
              Mutta jos kansi on auki niin ei ole iso investointi laittaa uusia ja starttailla ilman sitä fiilistä että "no kokeillaan". Säästö ei loppujen lopuksi ole muuta kuin tappio.

              Comment


              • #37
                Kaikki nostimet liikkuu sen 3mm kevyesti kun niitä tuossa painelin. En oikein usko että ne olisivat tuosta nyt rikki menneet kun kuitenkin toimivasta koneesta irrotettu.

                Korjaamomanuaalin mukaan jos nokan ja nostimen väliin saa ängettyä 0.2mm rakotulkin, kun painaa nostinta kasaan, niin se on vaihdettava. Ilmeisestikin heti käytön jälkeen.

                Minimibudjetilla mennään ja teidän kauhukertomuksista huolimatta taidan silti laittaa nuo vanhat takaisin.
                Myöhemmin voi sitten lukea Ottaa päähän -ketjusta miten kävi. :)

                Comment


                • #38
                  Laitetaan tähän nyt vielä tuleville sukupolville tiedoksi, että ainakin eräässä vm. -96 AEB:ssä oli vanhat sekä uudet kannenpultit VAG Ribe kannalla.

                  Ei tuntunut liikkeessäkään aina tietävän kumpi avain on kyseessä, joten tässä oikean työkalun löytämistä helpottamaan hieman mittoja, työkalun kärjestä mitattuna:

                  VAG Ribe:
                  ulkohalkaisija: 10,2mm
                  sisähalkaisija: 7,9mm

                  Normaali M10 Ribe:
                  ulkohalkaisija: 10,0mm
                  sisähalkaisija: 7,0mm

                  Eri työkaluvalmistajien osanumeroita VAG Ribe avaimelle:
                  Klann KL-4051-3310
                  Koken ST4027-140
                  Kamasa K273
                  AST AST4426

                  Comment


                    #39
                    Onko tuo kannen irroitus mimmoinen homma? pitäs alkaa kantta irrottelemaan, että alko mietityttämään, että kannattaako tuota ite alkaa tekemään. http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1364056869 kyseinen kuva ainakin on hyvä, onko jotain muuta mitä pitää tietää kun kiinnittäessä(ja avattaessa) oikea järjestys? mulla 3 sylinteri mitattuna täydet 0 bar, kun 1,2,4 antaa 11.5 bar.. kone siis AEB.
                    Mulla katkes tuohon kolmoseen tulpan kärjestä palanen, että varmaan siellä jossain venttiilin ympärillä, ja puhaltelee sen takia vapaasti, ni pitäs päästä kantta availeen. kiitoksia jo etukäteen!

                    Comment


                    • #40
                      Ittellä 2.8:n kannen irroitus edessä ja tarvetta tommoselle 10mm XZN avaimelle. Tuolla aikaisemmin vähän ympäripyöreästi sanottiin mistä moisen saisi. Aikaisemmin kaikki tarvittava on löytynyt akselilta motonet-kärkkäinen-biltema, joten tarvetta ei muualta ole ollut mitään hankkia. Mistä siis tämä pitkä avain voisi Lahden seudulta löytyä?

                      Comment


                        #41
                        tuossa vaikka esimerkki http://lmgtfy.com/?q=vag+ribe

                        Comment


                        • #42
                          Näyttäisi ainakin saavan fixus ketjun liikkeistä tilaamalla Boxo merkkisenä 55mm pitkänä 284-B19-XZN10 (6€), tai vaihtoehtoisesti 100mm pitkänä 284-B19L-XZN10 (6€). Nämä ovat siis M10 pulttikoolle.

                          Vaihtoehtoisesti Klann merkkisenä 100mm pitkä 252-KL40313110 (16€) tai 252-KL40313410 (20€), ja nämäkin M10 pulttikoolle.

                          Ja vielä tuo VAG ribe 200mm pitkänä osanumerolla 252-KL40513410
                          Viimeksi muokannut Mehtala; 7.8.2013, 20:52.

                          Comment


                          • #43
                            Tänks, eli vois fixuksesta kävästä kysäseen.

                            Comment


                            • #44
                              Lahdessa mut neuvottiin semmoseen liikkeeseen kun Lahden Työkalumakasiini Hirsimetsäntiellä. Toimittavat kuulemma juurikin tuollaisia erikoisavaimia korjaamoille.

                              Comment


                              • #45
                                Mulla ollu Klann n.5v ja avattu ja kiristetty kymmeniä moottoreita. Suosittelen. On meinaan sellasissa poteroissa ne pultit, että ei kauheesti kiinnostais paskan avaimen takia ruveta poraamaan muljautunutta pulttia pois...

                                Comment


                                • #46
                                  Klann = Gedoren erikoistyökalulinja, eli laatukamaa ovat. Hinnatkin mielestäni erittäinkin edullisia ammattityökaluiksi. Koivunen tuo maahan ja siten niitä saa melkein joka autotarvikeliikkeestä, mm Fixuksista. Jos ei jaksa mennä tiskin taakse tavaamaan paksua opusta, niin netistä löytyy ne myös.
                                  http://www.klann-online.de/en/Produc...Catalogue.aspx

                                  Ei kannata paljoa selata, rupee harmittaan kun joka paikkaan on erikoistyökalu mikä olisi kiva olla.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kävin yhdestä fixus-liikkeestä tommosen klannin 200mm pitkän 10mm XZN avaimen tilaamassa. Nuukuus iski, enkä raaskinut semmosta useamman avaimen settiä (n.50e) ostaa. Eiköhän tolla nyt kannet irti saa...

                                    Onko tossa irroituksessa jotain mitä kannattaa huomioida?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Aukomisjärjestys laidasta keskelle päin. Rassaa pultin kannat puhtaaks, jos on kauheen karstaset. Napauta pikkusen vasaralla avaimeen, että menee pohjaan saakka ja napauttaa/herkistää pulttia pikkusen. Lähtee helpommin auki...
                                      Sittenkun kaikki pultit on irti ja pois NOSTA se kansi ylös äläkkä laahaa sitä, koska ne lohkossa olevat kohdistustapit tekee kanteen äkkiä naarmut.

                                      Comment


                                      • #49
                                        kysymys liittyen AEB koneeseen ja juurikin kannen irrotukseen. miten helkkarissa siihen saadaan tilaa et voi jakopään purkaa? joku sano et muutaman pultin irrotuksella saadaan koko etu hässäkkä n.20cm siirtyyn eteenpäin et saa tilaa mut mites on tilanne -96 avantissa?

                                        juurikin itsellä ongelmana et ykköspytystä räjähti tulppa videoon jonka seurauksena SULI koko sytytyspuola. kävin sit ostaan uuden puolan ja tulpan ja pistin paikalleen ja lähdin ajeleen.. pääsin noin kilometrin kunnes tulppa lensi taas pois hajottaen puolan kumiosan (onneksi vain) jolloin huomasin et kierteet ovat porsineet.. et sillee

                                        muutenki jo vastustanu ihan tarpeeksi tuon romun kans.. et apu ei olis pahitteeksi ja jos tuosta pääsis helpommalla kuin kannen irroituksen kautta homma pakettiin

                                        sit toinen kyssäri: eli tuo venttiili joka on tos ilmanputsarin kotelon päällä alipaineventtiili vai magneetti venttiili kumpiko lie niin onko tosi et niitä ei saa ku audilta? pirun kallis 160e ja liekkö se edes syyllinen alipaineen keräämiseen tankkiin? ja vaikuttaako sen rikkoituminen auton käynnistykseen?
                                        Viimeksi muokannut Linksi; 8.8.2013, 21:18. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Puskuri pois, nämä: http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/36040_x600.jpg pois, noiden kiinnistyspulttien tilalle 1 kpl per puoli, vaikka kierretangon pätkät. Saattaa riittää, kun laittaa puskurin kiinnityspultit pelkästään, ne on aika pitkät. Sitten keulakehikon tarvittavat pultit reunoilta pois, valojen vieressä on pari per puoli, puskurin päätyjen kohdalla on 1 per puoli.. Ja ei muuta kun liikautat kehikkoa ulospäin ja näin on taas tilaa..
                                          Viimeksi muokannut bonus; 8.8.2013, 23:41.

                                          Comment


                                          • #51
                                            juu jotai tollasta arvelinki mut en tarkkaan osannu arvuutella.. kiitoksia neuvosta :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Toisaalta se koko keulapala lähtee muutamassa minuutissa irti, jonka jälkeen ei tartte ahtaassa välissä ahertaa. Itsellä kun ei ole niin kiirus niin otan aina keulan irti kokonaan, pääsee samalla näkemään ja kokeilemaan vähän muutakin mikäli on huollon tarvetta.

                                              Kuvassa myös ilmastoinnin kennoa varten erikoistyökalu, K-raudasta voi kuvan kanssa kysyä osanumeroa:

                                              Comment


                                              • #53
                                                tuo ois kyl hyvä jos sen sais kokonaan irti ois tosiaa sitä tilaa mut jotenki en vaa hoksaa miten sen sais ehjänä irti :) ja juurikin miten nuo kennot saa käännettyä pois.. mut kuvasta on kyl apua pitääpä yrittää tänää repiä kokonaan pois nii ei tarvi kurkotella ja varoa kokoajan halottamasta jotai :) kiitoksia kuvasta.. eilen huomasin muutakin oli rikki imusarjan alla.. 058 103 213 (paksu kumi/muovi putki) 058 103 247 (T-haara joka sen jälkeen) olivat kokonaan irti toisistaan.. sit kysymys: mikä on se mötikkä on siinä paksun putken alla joka kiinni alakerrassa? siel meinaa aika pirusti paskaa..

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Taitaapi olla särkynyt huohotinputkisto.

                                                  http://forums.quattroworld.com/a4/threads/5532.phtml

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    jep juurikin nuo on rikki ja melkein just samallalailla kun tuossa kuvassa :) mistähän nuo sais hommattua uudet suht halvalla?

                                                    sit toisellapuolen konetta on kans yks letku murtunu enkä löydä sitä mistään ilmeisesti numero 058 133 394C mut ei vaa löydä tolla numerolla mitää semmonen kurvi letkun pätkä tulee magneetti venttiilin ja Y-haaran jälkeen ja takaiskuventtiilin jälkeen.. AEB koneessa siis.. jos joku yhtään mukana mitä yritän kertoa :)
                                                    Viimeksi muokannut Linksi; 10.8.2013, 10:31.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuolta saat uudet huohotinhilut, ja muutkin osat:
                                                      http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=404

                                                      Se keula purkaantuu ihan helpolla. Karkeesti näin:
                                                      -Puskuri irti
                                                      -Valot irti
                                                      -Ohjaustehostimen jäähdytysputki ja ilmastoinnin lauhdutin pultataan irti jäähdytinkehikosta ja taivutetaan sivuun. Varsinkaan ilmastoinnista ei missään nimessä irroiteta putkia. Ei pelkästään sen takia että aineet tulee pihalle, mutta todennäköisesti myös kierteet hajoa.
                                                      -Valutetaan nesteet pois jäähdyttäjän pohjapropusta ja otetaan sen ylä ja alavesiletku irti.
                                                      -Pultataan lukkopelti/jäähdytin/yms yhdistelmä irti.

                                                      Yks vaihtoehto muistaakseni vielä on ottaa vain jäähdytin irti lukkopellistä, se on ylhäältä kahdella pikakiinniketapilla kiinni. Tällöin voi jättää valot ja lukkopellin paikalleen, säästää vähän aikaa ja tekee kuitenkin aika paljon tilaa.

                                                      Pari kuvallista selitystä:
                                                      http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...tor-in-1-9-tdi
                                                      http://www.audiworld.com/tech/eng35.shtml

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Miksi valot pitäisi ottaa pois? Voihan ne jättää keulapalaan kiinni. Liittimet vaan irti.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          juu kiitosta vain taas kerran :) mites muuten tuon jakopään purku onnistuuko se kasata uudelleen vanhalla kiristimellä vai pitääkö ostaa uusi kiristin? ja onko pakko irrottaa se kokonaan vai onnistuuko pelkästään yläpään irroittamalla kannen irroitus ja uudelleen kasaus?

                                                          olipas taas vaikeesti selitetty mut toivottavasti selvis mitä tarkoitin :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Totta, eihän niitä valoja tartte irroittaa. Jostain syystä vaan itse on tullut ne irroitettua, no ehkä seuraavan kerran sitten jätän ne paikoilleen.

                                                            Kyllä sen vanhan kiristimen voi käyttää uusiksi jos on vielä käyttöikää jäljellä. Vaihtoehdot on painaa se kasaan ja lukita noin 2mm poranterällä/rautalangalla paikallaan ollessa (kiristäjästä löytyy sitä varten 8mm kuusiokololle paikka), tai sitten ottaa irti ja tehdä sama ruuvipenkissä. Kokoonpuristaminen pitää tehdä hitaasti, koska muuten se voi hajota.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              juu okei.. tänks mites sitte onnisttuuko vain yläpään irroitus? pysyykö alapää paikallaan et ei tarvis koko paskaa purkaa? :)

                                                              nonnii nyt ois keula purettuna ja jakopäähän merkit laitettuna ei muuta ku kannet irti ja uudet tulpan kierteet ja kasaan :) saa nähä kuinka paljo muuta korjattavaa vielä löytyy :)
                                                              Viimeksi muokannut Linksi; 10.8.2013, 20:35.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X