Audi 100 S4:ssä on sellainen ongelma tällä hetkällä päällä, että lastu pätkäisee kun ahdot on jotain 1,2barin luokkaa. Autossa pitäisi olla lastu, joka mahdollistaa 1,5barin ahdot. Tuo 1,2baria todennetaan sekä omalla digimittarilla että myös ulkoisella analogisella mittarilla (paineet mitataan imusarjasta). Vag-com ilmoittaa pätkäsyn jälkeen että seos-ongelma, liian rikkaalla sekä ylipaine. Vikakoodilistalla seos-ongelma on ensin sitten ahtopaine-ongelma. Ahtovuotoja on hieman ic:stä (erittäin vähän), MAF on putsattu, Lambda näyttäisi mittaavan. Joten siis nyt kiinnostaisi tietää mitä paineita lastu mittaa. Onko digimittarissa oleva paine sama kuin lastun tulkkaama? Löytyykö vag-comilla jostain meas.-blockista ahtopaine?. Bypass on tällä hetkellä myös viallinen, se on blokattu pois käytöstä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Monitoroiko vag-com ahtopaineita?
Collapse
X
-
Ei löydy ahtopainetta blokeista.
Uskoisinpa että ecu haluais pitää peruspaineet eli jotain hämminkiä on ja sitten katkaisee kun ei pysykään. Toinen vaihtoehto on että ilmaa menee määrämittarista liikaa läpi ahtovuodon takia ja sen takia katkoo.
Portti kirrattu tappiin tai jäykempi jousi käytössä?
Hoida se vuoto pois, koska se niitä seoksia sotkee ainakin.
-
Juu, paikallaan on kireämpi jousi ja on punottu riittävän piukalle. On se joskus ottanut paineita tuon 1.5baria, nyt ota enää. Huomenna saan tuon ahtovuodon kuntoon, ja ylihuomenna saan viimeistään uuden bybassin paikoilleen. IC:n vuoto on luokkaa aikuisen kärpäsen pieru, mutta pois se on silti saatava. Löytyykö jostain tietoa mikä on maksimiahtopaine?
Comment
Comment