Olen ostanut Audi S2:sen vm.91 n. 3 kuukautta sitten. Yritin suomentaa auton käsikirjasta öljynpaineista kertovan kohdan,jossa luultavasti kerrottiin ettei paine saa tippua alle 1.8 baarin... Mun autossa moottorin olessa lämmin ja koneen kierrokset n. 800 kier/min paine seilaa 1.5 ja 2 baarin välillä. Kuinka huolissaan pitää olla ? Autoon on juuri vaihdettu mobil synteettiset öljyt ! ennen aina käytetty castrollin öljyjä. olen muutenkin kiinnostunut audeista... kun satuin koeajamaan s2:sen niin..... kotiinhan se sieltä liikkestä lähti !! ei kerinnyt paljon järjellä ajattelemaan !
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
öljnpaineet ym...
Collapse
X
-
Make72Avainsanat: Ei mitään
-
Monissa vag konsernin koneissa paineet mitataan kahdella anturilla toinen mittaa alle 2000 kierroksen paineita joiden pitää olla olikohan 0.2 bar(en ihan varma, eli sun koneessa paineet reilusti yli ton rajan). Toinen raja on 2000 kierrosta ja yli 2 bar. Eli noi rajat öljynpaineen merkkivalolle. Tiedä sitten onko tossa S2:ssa eri rajat.
Comment
-
Make72
En tiedä minkä suodattimen ne siihen laitto,koska en kerinny jäädä odotamaan öljynvaihtoa..työkiireet ! tietysti se on,joku tarvikesuodatin!
pitäs katsoa minkä ne sinne on laittaneet...
se tais pitää paikkansa ettei öljynpaineet saa mennä alle 1.8 baarin ?
täällä taas yks tietämätön kyselee asioita,jotka ovat toisille itsestäänselviä !
Comment
-
No ei syytä huoleen jos ne tyhjäkäynnillä yli 1,5 pysyy. Tuo aaltoilu vähän kyllä hämmentää mieltä.
Itselläni orkkissuodattimella ja 5w50 rallivormulalla viisarin paksuuden alle 2bar ja siinä pysyy.
Speksattu tyhjäkäynti on muistaakseni 880rpm.
Comment
-
Heh, VAG-neitsyt.
Tarkista ensin se suodattimen tyyppi. Jos se on oikea, niin seuraavaksi öljynpaineanturi vaihtoon. Pääasia, että vähän kierroksia annettaessa paine nousee. Alhainen paine tyhjäkäynnillä voi olla oire öljypumpusta. Forte-käsittely ei tee ainakaan tilannetta pahemmaksi vaikka oikeita vikoja sekään ei korjaa.
Ja sen jälkeen vaihdat laatikon ja perän öljyt(ei liity tähän vikaan).
Comment
-
Ohjekirjassa oleva paineraja on muistaakseni minimipaine 2000 kierroksella, tyhjäkäyntipaineista siellä ei kai sanota mitään. Terveessä moottorissa paineet taitaa huitoa auton oman mittarin mukaan sillä 2000 kierroksilla jo jossain 3-4 barin välillä huonoillakin öljyillä.
Comment
Comment