Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

quattron keskitasauspyörästö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • quattron keskitasauspyörästö

    noissa vanhemmissa quattroissa kun ei ole torsenia, miten auto käyttäytyy mutkassa liukkaalla? entä kun lähdetään paikaltaan, kai neliveto siltikin auttaa huomattavasti vetopitoa?

    #2
    Omassanihan ei ole torsenia kuin takana, manuaalissa olis keskelläkin.

    Talvella ei ole ollut mitään ongelmia mutkissa, paitsi liukkaissa liikenneympyröissä jossa puskee aika helposti. Syynä tosin voi olla sikakuluneet saksan kitkat :) Ja välillä lähtee perä irti. Riippuu siis aivan onko edessä vai taka enemmän pitoa.

    Comment


      #3
      Vanhempi quattro jossa ei ole TorSenia, käyttäytyy erittäin mallikkaasti mutka-ajossa liukkaalla kelillä. Auto on erittäin neutraali ajettava ja sen käytös on hyvin ennakoitavissa. Pitäisin sitä ajettavuudeltaan jopa parempana, kuin TorSen mallia. Tosin mun kokemukset TorSeneista on sen verran ohkaisia, että kannattaa suhtautua varauksella tähän mielipiteeseen.

      Lukot (keski & perä) päälle kytkettäessä, ei_Torsenista tulee suorastaan hullunhauska ajettava. Lukkojen käyttö normaalin liikenteen seassa ei kuitenkaan ole suositeltavaa, jos homma ei ole oikeasti lapasessa. Perälukko kun aiheuttaa kevyttä yliohjaamista joka mutkassa :-)

      Comment


      • #4
        Nostetaanpa wanhaa aihetta vähän...

        Mulla on siis (pre torsenissa) optio neljän pyörän vetoon, joista käytännössä yksi vetää kerrallaan (se missä on heikoin pito), ellei lukot ole kiinni? Onpas nerokas systeemi :p
        Viimeksi muokannut jusvir; 18.7.2007, 12:47.

        Comment


          #5
          Kyllähän sama _momentti_ tulee joka pyörälle koko ajan, se pyörä sutii, jonka alla on heikoin pito. Jos lukot ovat kiinni, joka pyörä pakotetaan pyörimään samaa nopeutta, mutta momenttia on silloin mitattavissa eniten pyörältä, jonka alla on paras pito.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Wisa
            Kyllähän sama _momentti_ tulee joka pyörälle koko ajan, se pyörä sutii, jonka alla on heikoin pito. Jos lukot ovat kiinni, joka pyörä pakotetaan pyörimään samaa nopeutta, mutta momenttia on silloin mitattavissa eniten pyörältä, jonka alla on paras pito.
            Kyl. Eikös tämä siis tarkoita, että jos kolme pyörää on asfaltilla ja yksi on kuopassa pientareella (tai vaikka jäällä), niin auto ei liiku mihinkään...

            Comment


              #7
              Kyllä se auto liikku periaattessa aina vaikka vain yksi takapyörä tai molemmat etupyörät on maassa, koska keski- ja takalukko kytkettynä pyörii vähintään kolme pyörää.

              Comment


              • #8
                Kyl. Eikös tämä siis tarkoita, että jos kolme pyörää on asfaltilla ja yksi on kuopassa pientareella (tai vaikka jäällä), niin auto ei liiku mihinkään...
                Kyllä tarkoittaa. Jos lukot luetaan kokonaan pois tästä episodista, niin käy juurikin kuvailemallasi tavalla.

                Comment

                Working...
                X