noissa vanhemmissa quattroissa kun ei ole torsenia, miten auto käyttäytyy mutkassa liukkaalla? entä kun lähdetään paikaltaan, kai neliveto siltikin auttaa huomattavasti vetopitoa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
quattron keskitasauspyörästö
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Omassanihan ei ole torsenia kuin takana, manuaalissa olis keskelläkin.
Talvella ei ole ollut mitään ongelmia mutkissa, paitsi liukkaissa liikenneympyröissä jossa puskee aika helposti. Syynä tosin voi olla sikakuluneet saksan kitkat :) Ja välillä lähtee perä irti. Riippuu siis aivan onko edessä vai taka enemmän pitoa.
-
Vanhempi quattro jossa ei ole TorSenia, käyttäytyy erittäin mallikkaasti mutka-ajossa liukkaalla kelillä. Auto on erittäin neutraali ajettava ja sen käytös on hyvin ennakoitavissa. Pitäisin sitä ajettavuudeltaan jopa parempana, kuin TorSen mallia. Tosin mun kokemukset TorSeneista on sen verran ohkaisia, että kannattaa suhtautua varauksella tähän mielipiteeseen.
Lukot (keski & perä) päälle kytkettäessä, ei_Torsenista tulee suorastaan hullunhauska ajettava. Lukkojen käyttö normaalin liikenteen seassa ei kuitenkaan ole suositeltavaa, jos homma ei ole oikeasti lapasessa. Perälukko kun aiheuttaa kevyttä yliohjaamista joka mutkassa :-)
Comment
-
Kyllähän sama _momentti_ tulee joka pyörälle koko ajan, se pyörä sutii, jonka alla on heikoin pito. Jos lukot ovat kiinni, joka pyörä pakotetaan pyörimään samaa nopeutta, mutta momenttia on silloin mitattavissa eniten pyörältä, jonka alla on paras pito.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja WisaKyllähän sama _momentti_ tulee joka pyörälle koko ajan, se pyörä sutii, jonka alla on heikoin pito. Jos lukot ovat kiinni, joka pyörä pakotetaan pyörimään samaa nopeutta, mutta momenttia on silloin mitattavissa eniten pyörältä, jonka alla on paras pito.
Comment
Comment