Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3b, 300hv raja rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3b, 300hv raja rikki?

    Kertokaas kokeneemmat millä tavalla toi kyseinen raja menisi rikki?

    Yli 300hv en enään ala kutittelemaan jatkossakaan, tuntuu olevan niin paljon vaihdettavia osia silloin, ettei budjetti kestäisi.

    Ja tietty jos mahdollista niin mahdollisimman halvalla. =)

  • #2
    Just just 300hv voit saada jos überlastu(mappeineen) osuu kohdalleen putkiston,putsarin ja hukkiksen "säätöjen" yms kanssa. Mutta kova paikka alkuperäisellä k24 on 300hv. Hestecillä k24:lla ainakin on menty aavistuksen yli 300hv, eli eri moottorinohjauksella ja putsaria,putkisto sekä hukkiksen räpläystä niin mahdollisuus on.

    Comment


      #3
      Melkeinpä tuo 300 vaatii vähän kansihommia tai ainakin nokkahommia. Ihan älytön sijoitus viimeiseen reiluun 10 hevoseen ihan vaan sen takia että joku raja saadaan rikki.

      Comment


        #4
        ja taipaapa tolla orkkis ahtimella olla niinpaljon ylikierroksia ja paikat muutenkin kovilla että ahtimen kestokin laskee ihan oikeasti että saatu hyöty voi olla lyhyt ikästä ja kallista.

        Jos ei ole rahaa virittää, niin halvalla sitä ei ainakaan kannata tehdä.

        /edit, ja eipä se karalan viimeseen asti tehty lastukaan ilmanen ole.

        Comment


        • #5
          ja taipaapa tolla orkkis ahtimella olla niinpaljon ylikierroksia ja paikat muutenkin kovilla että ahtimen kestokin laskee ihan oikeasti että saatu hyöty voi olla lyhyt ikästä ja kallista.

          Jos ei ole rahaa virittää, niin halvalla sitä ei ainakaan kannata tehdä.
          Näipä se taitaa olla, kuitenkin auton pitäisi olla joka päiväisessä arki käytössä.
          Eli lisää rahaa säästämään, jos sitä sit keväällä pääsis miettimään uudestaan.

          Minkälaista hintaa on tullut porukoille ja mitä on tehty?

          Comment


          • #6
            Aluksi luulin et 3000eur riittää 350hv. Mut nyt en o enää laskenu,enkä laske. Heti kun vaa saadaan toi kone nippuun ja 350hv pelaa hyvin, varmaankin siirryn kkk ahdinperheessä ylöspäin(sanokoon ahdinasiantuntijat mitä vain). Varaa vaikka 10000eur ens alkuun viriin, kuitenkin siinä on muutakin osaa ostettava,kone avattava ja sitä rataa. Ainiin, mun kaveri(saksassa) on muistaakseni ajanu kait jonkun 150000tkm(yht yli 440000km) vm.1989 200 20V 300hv(tai ainakin lähelle) lastu,putki,putsari, jäykempi jousi hukkikses..., eikä konetta ole vielä avattu,eikä k24 ahdinta vaihdettu. Vähän alkaa kuulemma jo öljyä viemään. Ja nyt tuntuu olevan osien uusimiskierre menos, välijäähy,sytkäpiyhat yms.

            Comment


              #7
              no halvin tapa on löytää käytetty rs2ahdin lastu+map paketti, sitten sitä vastaava ahdin ja mahdolliset suuttimet ja kovaa ajoa, tällä paketilla pääsee selkeesti alle 2000e kulujen ja yli 300 tehoihin, mutta riski on että käytetyt lastut on mitä on, toimivuus olisi hyvä tietää, ja sitten jos budjetilla mennään, se 300hv:n ylitys ei sitten ainakaan laske kulutusta.

              Comment


              • #8
                En tiedä tarkoittiko anle mun lastu lausuntoa mut tolla liki 300hv lastulla tarkoitin kyllä saksalaista alkuperää,en karalaa. Ja kannattaa ennemmin sit ottaa vaik kokokäytetty Motronic ohjain 3b:lle missä rs2 turbolle tehdyt lastut sisällä. Toiset kun kopioi niitä,vaikka niissä saattaa olla "kopionesto", eli ei välttämättä toimi ilman johdotuksia. Mut kannattaa miettiä tarkkaan millaista viriä(lähinnä teho) haluat ja pysyä sit päätöksessä : ) Viisaammat jatkakoon.

                Comment


                  #9
                  en tarkottanut juhan kommenttia.

                  Mutta kyllä kaksi kertaa miettisin ennenku saksasta "kyllä se siihen sopii" lastun hommaisin, mutta jos on suheet kohillaan niin kai tollasen postimyyntilastunkin ilman kojista voi hankkia.

                  Mitä, eikö kaikilla ole ecu+3barmap+300hv lastupakettia hyllyssä ;)

                  Comment


                  • #10
                    Öö,eikun 3bar+ecu ja 2.5bar+ecu. Saisi olla vielä vakio 2bar mappikin ja yksi ecu. Ja tietty Vmap ja ecu. Mut antaa nyt olla vaan. Mä tarkoitan nyt omakohtaisen kokemuksen perusteella et välttämättä ei pelkät lastut riitä,koska muinainen kopiosuojaus piuhoja hyväksi käyttäen(voi olla muukin syy,en tiedä!) on joillakin käytössä. Toiset osaa kyllä kopioida ne lastut,mutta eivät tajua että jotain muutakin oli sinne auton vanhaan boxiin(joka meni kaverin kaverin auton mukana) tehty. Tuollaiset ,"kyllä ne kaverin autos toimi ne oli viripajal laitettu", olen itse ostanut, ota oppia virheistä ; ) Pelkkä ohjelmointi maksaa 1000eurosta 2500euroon. Noin niinkuin suomi-ruotsi akselilla. Kallein tarjous oli muistaakseni Dahlbäckin tekemä mappaus. Siihen putkea,jollei ole jo. Ehkä pakosarjaa(rs2),suuttimia(rs2 on pomminvarmat,muut ei välttämättä),bensanpaineen säädintä ja muuta pientä tarviketta ,vaikkapa vielä välijäähdytinkin. Niin uuden turbon kanssa on äkkiä 4000-5000eur menny. Oikei,mä sain käytettynä turbon k26/27,rs2pakosarjan,suuttimet ja lastut johonkin 1500-1700eur. Jossa siis lastuissa säästin väärässä kohtaa ; ) Tottakai voi saada toimivan paketinkin tohon hintaan.

                    Comment


                      #11
                      Lastujen "kopiosuojauksena" on joissakin paketeissa käytetty myös muutettua bensanpainetta.

                      Comment

                      Working...
                      X