Kaupunkiajossa (puolituntia) moottori ei lämpene ollenkaan sinne 90 asteeseen vaan johonkin 70kymmeneen. Maantieajoa noin 20 kilometriä kahdeksaakymppiä eikä lämmöt vielä tuota 70kymmentä korkeammat.Ilman lämpötila noin miinus 3. Kummassakin tapauksessa auto ajoon tallista noin +10asteen lämmöstä. Oletanko oikein jos epäilen että termostaatti rikki? Jos itse vaihtaa täytyykö vedet valuttaa pois moottorista? Auto Audi A6 2,0 TDI vm2008.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vika termostaatissa?
Collapse
X
-
Käytätkö kylmillä keleillä maskisuojaa? Ei ainakaan tahdo 8K A4:n pikkudieseleissä lämmöt nousta sitten millään 90 asteeseen kylmillä keleillä. Ja sitten vaihdatetaan termostaatteja turhaan. Maskisuoja auttaa monessa tilanteessa. Kokeileppa sellaista ensin alkuun, ellei ole jo keulalla.
Comment
-
Samanlaista vikaa pukkaa.
Juuri tehtiin jakopääremppa 2.5 TDI Audiin. Samalla vaihdettiin Valeon 820027 termari, kun "se menee siinä samalla". Ajoin pitkähkön testilenkin ja lämpömittari pysähtyy 70 asteeseen entisen 90 asteen sijaan. Aivan sama ajaako moottoritiellä vai kaupungissa. Tätä vikaa ei taida aika parantaa.
Piti tulla Behrin TX 30 87D, joka on sama kuin alkuperäinen, mutta menin vastaamaan tähän kysymykseen Ja... "Wir könnten Ihnen eine Alternative von Valeo 820027 zum selben Preis anbieten. Teilen Sie uns bitte mit, ob wir Ihnen die Alternative zukommen lassen dürfen?"
Harmittaa sekin, ettei edes tullut keitettyä tuota Valeota vesikattilassa etukäteen.
Comment
Comment