Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierrosluku pomppii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kierrosluku pomppii

    Mikä on kun A4 Tdi automaatti -99 mallin kierrosluku pomppii n. 50-100 rpm aika tasaisesti sekunnin välein, auto tekee tätä kaikilla nopeuksilla alkaen n. 40km/h ylöspäin?
    Jos autolla kiihdyttää tai vedättää, niin silloin kierrokset pysyvät tasaisina, samoin jos laskee alamäkeen ilman vetoa.
    Laatikko on perusautomaatti ja muutoin se toimii jouhevasti, ensiviikolla menossa laatikon öljynvaihtoon.
    Voiko olla joku laatikon anturivika tai kokonaan laatikosta johtumaton juttu, vikakoodeja ei ole luettu?

  • #2
    Öljyt vaihdettu, ei huomattavaa vaikutusta nykimiseen. Vikakoodeja ei päästy lukemaan, kolmella eri korjaamolla kokeiltu tuloksetta, mikähän piru siinäkin on, piha poikki??

    Comment


    • #3
      Jos meinaat, ettei VAG-COM:lla ta merkkarilla ole saatu vikakoodeja luettua niin kaitpa ohjainboksissa on vikaa. Olisko ihan vesi asialla boksissa.
      Aisinin tekemät automaatit ei ole mitään ikuisia kapineita. Usein niissä tuppaa jäähdytysneste ja vaihteistoöljy menemään sekaisin.

      Tai sitten vain momentinmuunnin on loppu.

      Comment


      • #4
        Meneekö voima muuntimen läpi myös suurimmalla vaihteella, kun se jokin lukko on päällä? Eikö silloin voimansiirron kytkentä ole mekaaninen eli "jäykkä"?

        Comment


        • #5
          Periaatteessa ainakin joo, tosin sitä lukkoakin taidetaan käyttää öljyllä.
          Tuossa aika hyvin selostettu, tosin kolmannella kotimaisella.

          http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_180.PDF

          Comment


          • #6
            Vielen Danke! Kiva oppikirja, olisipa tuollaisia ollut kouluaikana, ehkä silloin saksan opiskelukin olisi kiinnostanut paremmin.
            Eli turbiinilukko toimii öljynpaineella ja on tavallaan kytkin eli voi siis luistaa?
            Mutta eihän turbiinilukko vaikuta kaikilla vaihteilla?

            Comment


            • #7
              Turbiinilukko toiminee melkein kaikilla vaihteilla, ainakin isommilla. Pitäs melkein ensin tietää mikä sen vaihteiston tyyppi on ja montako vaihdetta.

              Aika monesta esim lämpöanturista tietoa luetaan.
              Missä vaihdoit öljyt ja mitä öljyä siihen laitettiin.
              Missä vikakoodeja on yritetty lukea ja millä vehkeellä ?

              Oireet vaan viittaa saman tapaiseen, joita oli vaimeana kuin Waimon entisen auton laatikossa oli, joka sitten hajosi autoliikkeessä. Onneksi sen jälkeen kun oli jo vaihdettu auto pois.

              Comment


              • #8
                Jaaha, tämä onkin ilmeisesti vaimojen autojen tyyppivika.

                Vaihteiston on 4-vaihteinen, tarkemmasta tyypistä ei ole tietoa, tyyppikilven katsominen vaatii tietysti auton alle ryömimistä?
                Korjaamon kaveri taisi mainita Teboilin öljyn, mutta tarkemmin en osaa sanoa.
                Yhteyttä ohjausboxiin on yritetty täällä paikallisilla korjaamoilla ja jotain ohjeita on kuulemma kyselty myös Jyväskylän Audi-liikkeestä.
                Lukulaitteiden tyypistä ei ole tietoa.
                Eikös turbiinilukko kuitenkin toimi vain isommilla nopeuksilla?

                Comment


                • #9
                  Tyyppi löytyy huoltokirjan tarrasta, toinen on moottorin tyyppi ja toinen vaihteisto. isolla kirjoitettuja 3-4 merkkiä.

                  Pitäisi merkkarilla lukea.
                  Turbiinilukkoa ohjaa ne aivot ja niiden ajatuksia ohjaavat mm lämpötilat, kuormitustilanne (=vääntö), kaasupolkimen asento yms yms

                  Voipi siis olla, että ohjainboksi on finito-tilassa, turbiinilukon kitkapinnat voi olla loppu, turbiini vaihtokunnossa tai sitten pelkästään lämpöanturit on hajalla tai antaa mitäsattuutietoa.

                  Laatikosta riippuen se on joko tarkka tai erittäin tarkka oikeasta öljystä.

                  Elikkäs joka tapauksessa kannattaa alkaa varautua rahan menemiseen tai varalaatikon hankintaan....

                  Comment


                  • #10
                    Joo, arvasinkin ettei tästä halvalla varmaankaan selvitä.
                    Täytyy kuitenkin aloittaa halvemmasta päästä eli tuon ecu:n kunnon selvittäminen ja mahdollinen uusiminen, netissä niiden hinnat näyttivät liikkuvan n. 250,- tuntumassa.

                    Comment

                    Working...
                    X