Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuni,lokasuoja ja takaluukku. Miksi ei lähde käymään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tarkoittaako tuo nyt, ettei se kuitenkaan voi startata kaasu pohjassa, kun ei saa bensaa? Eli jossain vaiheessa täytyy kaasu nostaa ylös?

    Comment


    • #32
      Sitten voi nostaa ylös, kun kone herää ja alkaa kierrokset nousemaan. Syötön katkaisuun en ota kantaa, mutta kyllä kone kaasu pohjassa käynnistyy. Tuohan on ihan perinteinen toimenpide, jos kone on kastellut tulpat.

      Comment


      • #33
        Toimii käsittääkseni vain kaasuttimella varustetuissa autoissa.

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
          Tarkoittaako tuo nyt, ettei se kuitenkaan voi startata kaasu pohjassa, kun ei saa bensaa? Eli jossain vaiheessa täytyy kaasu nostaa ylös?
          Ruiskutus ei katkea, mutta koneeseen pääsee enemmän ilmaa, jolloin tulpat kuivuu. Ja jäisikö myös käynnistysrikastus pois, en ole varma.
          Kuitenkin noilla ohjeilla kutoset lähtee käyntiin varmasti, hitaasti mutta varmasti. Mieluiten uusilla tulpilla.
          Todettu on kymmenillä yksilöillä.

          Comment


          • #35
            näissähän 5v koneissa on hauska ominaisuus eli kun autoa käytetään hetkeksi ja sammutetaan niin ei välttämättä seuraavallla avaimen käännöllä tapahdu mitään, venttiilit jää raolleen, ei puristuksia. venttiilin jousi ei jaksa vetää kiinni kun nostimella takana kova paine. näitä on meillä tullu vastaan kymmeniä maalaamossa. toki sen kulee kun starttaa että onko kaikki kotona.

            mutta lähtee kyllä kun sahaa vain sitkeästi.

            Comment


            • #36
              Minä en kyllä usko tuohon venttiilien auki jäämiseen. Ainakin muutaman kerran kun itse olen tuon mokan tehnyt niin auto ei kyllä starttaa niin kuin ilman puristusta vaan aivan normaalisti. Kyllä se mielestäni vaan hukkuu bensaan. Voin toki olla väärässä.
              Mikä siihen nostimeen juuri sen vajaan minuutin aikana kylmäkäynnistyksen jälkeen sammuneeseen koneeseen sen paineen nostaisi? Nimen omaan sammumisen jälkeen, koska sulkeutuuhan venttiilit kuitenkin silloin kylmänä käynnistäessä.

              Comment


              • #37
                Itselle on 1.8T:n kanssa käynyt joskus ihan vastaavanlaisesti. Alkuun se kyllä pyöri kuin puristuksia ei olisi ollenkaan, mutta hiljalleen alkoi tuntua normaalimmalta ja pikkuhiljaa alkaili lupailemaan.

                Tuota en myös oikein usko, että nostimiin voisi jäädä liian kovat paineet. Ennemminkin epäilisin tuota venttiilien liimautumista, kun kone sammutetaan kylmänä rikkaalla käydessä.

                Comment


                • #38
                  Kaverille käynyt vastaavasti konsernin autossa ja 1.4 16v koneella, lähti käyntiin kun tarpeeks sahasi ja pumppas kaasua, sen jälkeen kyllä haisi rikkaalle kun sai käyntiin. Starttausääni kuulosti samalta kuin polkis tulpatonta mopoa.

                  Comment


                  • #39
                    Lähti käymään maanantaina. Syy oli kampuran asentotunnistin, joka oli kuollut. Seuraus oli, että tulpat löivät kipinää, silloin kun niitä huvitti. Eli bensaa ja kipinää tuli. Vaihdettu ko. tunnistin ja tulpat. Nyt taas toimii. Varmaan helppo homma vaihtaa toi tunnistin, jos vaan tietäis, että se on rikki. Ei vika koodeja koko aikana. Korjaamollakin meni aika kauan, ennen kuin kokeilivat tunnistimen vaihdon jälkeen 2:lla uudella tulpalla, jolloin alkoi lupailla. Sen jälkeen kaikki uudet tulpat ja avot. Paska vika, kun tulpista tulee kipinää ja uudet noin 11€/kpl. Ei niitä huvikseen vaihda. Vanhat oli ajettu n.10000km ja silti paskana( NGK) Varmaan toi tunnistimen rikkoutuminen ja hitonmoinen pyörittäminen käräytti tulpat. Meedion kyvyt olisi hiton hyvä apu sähkövikojen paikallistamisessa.

                    Comment


                    • #40
                      kampuran anturi vaihdettu ok
                      Ensimmäisessä viestissä kirjoitit näin. Eli oliko uusi anturi valmiiksi sökö ?

                      Comment


                      • #41
                        Ei, vaan kerroin koko jutun. Uusi anturi toimi, tulpista tuli kipinää, mutta lopulta selvisi, että tulpat olivat kaput. End of case.

                        Comment


                        • #42
                          Kampiakselin asentotunnistimessa vika ja uudet tulpat vaihtamalla käynnistyi. Seuraavalla kerralla sitten suoraan ne uudet tulpat, niin ei tarvitse turhaan osia vaihdella.
                          Viimeksi muokannut audiq; 17.11.2012, 21:14.

                          Comment


                          • #43
                            Muistaakseni ja käsittääkseni kampuran asentoanturi antaa aika herkästi sen vikakoodin....

                            Comment

                            Working...
                            X