Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuni,lokasuoja ja takaluukku. Miksi ei lähde käymään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uuni,lokasuoja ja takaluukku. Miksi ei lähde käymään?

    2.8 ACK automaatti. Auto oli maalaamossa, ajoin sinne, he ajoivat sisälle halliin, etulokasuojat vaihdettiin, samoin tuulilasi irroitettiin, takaluukku hitsattiin( epoksia ja maalattiin) Auto uuniin eikä sen jälkeen ole lähtenyt käymään. Vaihdoin virtalukonpohjan, koska se oli ilmeisin syy. Ei ollut. Auto lavetilla korjaamoon. Siellä ollut keskiviikosta lähtien. Kipinä ok, bensa ok. hall anturit ok. kampuran anturi vaihdettu ok, ajoneston valo sammuu, tulpanjohdot vaihdettu 2v sitten, jako tutkittu ok, syt. järjestys ok, puristukset ok. Mitä hittoa enään jää jäljelle. Korjaamollakin, alkaa ottaa luonnonpäälle. Onko lokasuojien sisällä jotain, jota voi rikkoa? Entä takaluukussa? Älä sano, että pakko käydä. Ei edes lupaa. Niin mäkin sen luulisin, samoin korjaamossa. Ei se vaan käy! Voiko laatikossa olla jotain, joka olisi rikki? Voiko lämpö uunissa sekoittaa jonkun anturin näin pahasti. PS. Vein vara-avaimet korjaamolle, jos olisi ajonesto syy. Ei ollut.
    Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 10.11.2012, 12:40.

  • #2
    Jos automaatti niin kepin asentotunnistin? joku esto niissä on ettei käy muullakun P:llä

    Comment


    • #3
      Meillä halvaantu tuommoinen ihan vastaava a6 kans kerran kammioon. Nopeat ja suuret lämpötilavaihtelut saa kuulemma audista järjen jumiin. Vika siis ohjelmapuolella. Jonkin sortin resetin tarvii siis.

      Comment


      • #4
        Vikakoodit luettu? Pääseekö ohjainyksikköihin käsiksi?
        Onko akku ollut irti hitsaushommien aikana?

        Comment


        • #5
          Eikö se lähde käymään myös N:llä? Koska toi on kokeiltu. Voiko se tiltata jonkun lämpöanturin noin pahasti. Eikö lämpöanturit ainoastaan kerro motronikille onko kone lämmin vai kylmä( ryyppy) Kai sen pitäis edes luvata. Mitä jää jäljelle. Kelasin, että väärä bensa. Ajoin 3-vk sillä bensalla. (25km/pvä) Eli se ei voi olla syy. Korjaamolla ne varmaan haluaisi alkaa normaalin korjauksen( vaihdetaan palikkaa, kunnes toimii) mutta mä kielsin sen. Sanoin, että ekaksi etsitään vika ja sitten korjataan.

          Comment


          • #6
            Ekaksi katsoin V- checkerillä vika koodit-ei mitään. Sen takia vaihdoin virtalukonpohjan, koska en keksinyt muuta. Korjaamolla on myös tutkittu vikakoodit: ei mitään. Sehän tässä ihmetyttää, ettei ole mitään, mistä alkaa tutkia vikaa.

            Comment


            • #7
              En usko, että akku on ollut irti( kumminkin takapenkin alla) Luuletko, että on jännitteet on ollut liikaa?

              Comment


              • #8
                Voiko olla mahdollista se perinteinen, että käynnistetty kylmänä ja sammutettu heti perään? Eikös näissä koneissa ole tuosta seurannut usealla ongelmia? Itse en aluksi edes uskonut, että kone voi niin tukkoon mennä, mutta yhdessä Volvossa sitten tuli vastaan vastaava vaiva ja uusilla tulpillakin lähti vasta piiiitkän sahauksen jälkeen, vaikka läpät auki startattiin.

                Se on ainoa mikä tulee mieleen, jos koneessa on puristuksia, kipinää ja bensaakin saa.

                Comment


                • #9
                  Jep noissa V6:ssa on tuota ongelmaa. Itelläkin tullut vastaan. Jos käynnistä ja heti sammuttaa, niin voi käydä noin.
                  Tulpat kuiviks ja irti että sylkätkin kuivuu, vaikka yön yli. Akku kunnolla latinkiin ja kovaa starttausta.

                  Comment


                  • #10
                    Itelläkin vähempipyttysessä paristi tehny tuon. Kastelee tulpat ja etenkään pakkasella ei vaan lähe. Jälkimmäisellä kerralla roikkaan ja laturiin yöks ja aamulla piitkä startti.

                    Comment


                    • #11
                      Juttuahan tuosta ilmiöstä löytyy aikapaljonkin täältä foorumilta, siirretty autoa hieman parkkipaikalla yms.

                      Comment


                      • #12
                        Siis mikä tuon aiheuttaa? Itsellä ei ole onneksi ollut kyseistä ongelmaa vielä, vaikka on ollut paljon ajamattomia startteja. Yleensä on tullut vikakoodit ja trimmit tarkastettua ja auto kiinni. Seuraavana aamuna käynnistynyt ok.

                        Comment


                        • #13
                          Eli auto siis starttaa, muttei lähde käyntiin? Miltä starttausääni kuulostaa, vai pyöriikö yliherkästi?

                          Comment


                          • #14
                            Miltä starttausääni kuulostaa, vai pyöriikö yliherkästi?
                            Viittaa selvästi jokopäähän, avaus viestissä sanottu että ok.

                            Ääni märille tulpille, ei olis eka (eikä vika) V6 joka tekee temput.

                            Tietenkin jos tulpat irroitettu ja kuivattu niin sitten pistää ihmetyttämään.

                            Comment


                            • #15
                              Millä bensan saanti on tarkastettu? Yleisin tapa on tää "joo bensa haisee, kyllä se soppaa saa". Siinä menee kuitenkin helposti harhaan.

                              Comment


                              • #16
                                Mitä skuutti tarkoittaa? Jos bensa haisee, niin eikö se silloin tule pyttyihin asti.

                                Comment


                                • #17
                                  Itsekin alan kallistumaan jakopään vikaan, niin kuin Metsässä epäili. Mutta miten se voisi heilahtaa 180 astetta päin helvettiä? Jos enemmän tai vähemmän, niin kone kilahtaisi. Ja se ajettiin halliin ja sammutettiin. Ei jako itsekseen voi pyöriä( eihän) Jakohihna vaihdettu n. 2kk sitten, eikä ole ollut mitään ongelmia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei siellä mitään jakopää vikaa ole, miten ihmeessä se seisoessaan särkys...? Lämpötilan rajuista muutoksista johtui kuulemma meidän tapaus, samaa veikkaisin tässäkin, kun tapaus täysin identtinen.... Kunhan ei olis jopa sama autokin... :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Ääni myös tulpille. Uudet kehiin ja kovaa starttia, jopa epäuskon partaalle asti, kaasu pohjassa. Lähtee käymään juuri kun uskot startin lahoavan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Hilakitkutin Näytä viesti
                                        Mitä skuutti tarkoittaa? Jos bensa haisee, niin eikö se silloin tule pyttyihin asti.
                                        Tulee ja on varmaan tullut liikaakin. Ääni noille märille tulpille. Kuten aiemmin mainittu, tyypillistä kuutoskoneissa lyhyiden siirtojen yhteydessä.
                                        Siis jos tulppia ei ole huolella kuivattu tai vaihdettu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jere, miks kaasu pohjassa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei ole ollut Muhoksen korjaamolla. Jouduin katsomaan paikan googlella. Maalaamossa ne kuivas yhden puolen tulpat, eikä edes luvannut. Eikö sentään pitäisi jotain elämää pitää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja thompson Näytä viesti
                                              Jere, miks kaasu pohjassa?
                                              Kaasu pohjassa startatessa ruiskutus katkeaa ja pytyt saa huuhdeltua kuiviksi? Kannattaa kokeilla vielä uusilla tulpilla. Joskus huolella kastunut tulppa saattaa kipinöidä ulkoilmassa mutta ei jaksa antaa riittävää kipinää paineen alla vaikka olisi kuivattukin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                Viittaa selvästi jokopäähän, avaus viestissä sanottu että ok.

                                                Ääni märille tulpille, ei olis eka (eikä vika) V6 joka tekee temput.

                                                Tietenkin jos tulpat irroitettu ja kuivattu niin sitten pistää ihmetyttämään.
                                                Lähinnä meinasin, että joissain autoissa tulee ns. liimaventtiili-ilmiö. Starttuuttaa mutta ei lähe. Kaasu pohjassa saa hangata pitkän aikaa että syttyy. Varsinkin, jos on käynnistetty ja ajettu pari metriä ja sammutettu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ns. liimaventtiili-ilmiö
                                                  Tätä juuri haeskelin itsekin, ei muuta kuin kovaa hankausta, tietenkin niin ettei startti pala ja kyllä lähtee. Ja varmasti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Maalaamossa ne kuivas yhden puolen tulpat, eikä edes luvannut. Eikö sentään pitäisi jotain elämää pitää.
                                                    Kokemuksen mukaan ei riitä. Usko vaan suosiolla, että kaikki tulpat ylös.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eikö mikään näistä anna vikakoodia?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Yleensä ei.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Hilakitkutin Näytä viesti
                                                          Mitä skuutti tarkoittaa? Jos bensa haisee, niin eikö se silloin tule pyttyihin asti.
                                                          Itellä viimeks käyntiinlähtemättömyyden syyksi paljastui bensansaanti, vaikka olin varma että bensaa tulee. Bensa haisi voimakkaasti yms. Tosin kyseessä oli kaasarikone ja tukkeutunut kaasari.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
                                                            Kaasu pohjassa startatessa ruiskutus katkeaa ja pytyt saa huuhdeltua kuiviksi? Kannattaa kokeilla vielä uusilla tulpilla. Joskus huolella kastunut tulppa saattaa kipinöidä ulkoilmassa mutta ei jaksa antaa riittävää kipinää paineen alla vaikka olisi kuivattukin.
                                                            Juurikin näin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X