Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetonivelen suojakumin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Mites tää 17-3215?

    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-3215

    Tota 17-3035 kumia motonet tarjoaa C4 sataseen eteen v6 koneelle, joka kai on sama kuin pikkuässässä?

    Comment


      #92
      Laita sellanen yleismallin kortsukumi, yhtä halpa, taatusti kestävämpi eikä tarvi arpoa. Unifit tms.

      Comment


      • #93
        Ja sen verran sanon Motonetin suojakumeista, että itsellä ainakaan siinä paketissa ei ollut muuta käytettävää, kuin se itse kumi. Klemmarit oli väärän kokoisia.
        Autohan oli juurikin 100 c4 q. Tuotenumerosta en nyt pysty kyllä sanomaan.
        Viimeksi muokannut AnaX; 15.3.2011, 14:38. Perustelu: Lisää tietoa.

        Comment


          #94
          4kk paikallaan ollut motonetin kumi: http://kuvablogi.com/nayta/2970279/
          Ei kehuttavia kokemuksia muistakaan motonetin kumi/muovi osista.

          Comment


          • #95
            No ei paljon näköjään kestä.

            Comment


            • #96
              Älkää nyt, ihan samoja ne on kuin merkkitiskiltä saisi, vain eri paketissa. Näin ammattitaitoinen varaosamyyjä valisti viereistä asiakasta kerran siellä käydessäni, kun asiakas epäili osan laatua.

              Comment


                #97
                Outoa että orkkiskumit kestää vuosia, halvimmat tarvikepaskat muutaman kuukauden, mikäli samoja olisivat.

                Comment


                  #98
                  C4 satkun ulommat etuvetarien kumit oli ainakin viime vaihdossa 3 vuottasitten samoja marmorilla kuin motonetissä, vain hinnassa oli eroa.

                  Comment


                  • #99
                    Mun edellinen kirjoitus siis oli erittäin isolla sarkasmilla kirjoitettu. Motonetissa tuppaavat aina myymään sitä mitä halvimmalla saavat ostettua sisään, ilman mitään edesvastuuta siitä että osa olisi edes jotenkin laadukasta.

                    Mistä tietää että onko ne samoja kumeja merkkitiskillä ja tarviketiskillä? Onko materiaalin koostumus myöskin selvitetty, pelkkä valmistajan pysyminen samana ei riitä vielä varmistumaan tuotteen samanlaisuudesta.

                    Comment


                      Laitoin orkkiksen tuon revenneen tilalle ja huomasi kyllä heti eron.

                      Comment


                        A4 B5 Q takavetarin rasvavuoto

                        Ulompi takavetari on lurautellut hieman rasvaa pihalle. Kumi on ehjä. Luulin myös ensin, että kumista puuttuu panta. Ilmeisesti ohuemmalla osalla pantaa ei ole alunperinkään? Olisiko tuo kumi veltostunut ja nyt alkaa puskemaan rasvaa pihalle? Onko kenellä ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä olette tehneet? Paljoa tuota rasvaa ei vaikuttanut ympäristöstä löytyvän, mutta mitä suosittelette korjaustoimenpiteeksi, että vältetään suuremmat vahingot. Pitäisikö kumi ja rasvat vaihtaa suosiolla vai voisiko luottaa, että rasva on vain tullut ulospäin ja lika ei ole mennyt sisään. Ensiapuna vetäsin nipparin kumin ympärille pidätinrenkaaksi ikäänkuin..

                        Comment


                        • Jes. Menee taas vetarit vaihtoon. On mennyt nyt yhdet per talvi, juurikin kumien rikkoontumisen takia. Kunnes huomaa ruksutuksen niin taitaapi olla jo myöhäistä. Kumet ovat olleet tarviketorilta ja seuraavat taatusti pörhöltä, saa nähdä kestääkö sitten.

                          Comment


                            Löbrön kumit on kokemusten mukaan ne ainoat oikeat toistaiseksi, jotka kestävät.

                            Comment


                            • Löbröä oli edellisetkin...

                              Comment


                                Itse heitin vanhan etuvetonivelen suojakumin helvettiin, oli joku multifit leikattava versio.
                                Ensinnäkin se oli liian löysä, mutta seuraava pykälä ei mennyt paikalleen. Toiseksi oli ihan väärän mittainen.
                                Nyt on varaosatiskiltä haettu alkuperäistä vastaava kortonki. Motonetista on huono hakea Coupe- tai ässä-malleihin mitää ellei ole varma että missä ns."perusmalleissa" on samoja osia..

                                Comment


                                • Joku asiasta tietävä voisi antaa pari neuvoa, sillä täällä on tarve vaihtaa matkustajan puolen sisempi vetonivelen suojakumi ja ajattelin kokeilla onnistuisiko moinen homma itseltä.

                                  Hommasin marmorilta samalla myös ulomman kumin, jonka ajattelin vaihtaa. Olen hieman lueskellut mitä tuo homma pitää sisällään, mutta silti pari kysymystä, eli:

                                  -Vetari on ilmeisesti laatikossa kiinni XZN (M10) tyylisillä pulteilla, onko näin?

                                  -onko pyörän napapultti 17 vai 19mm kuusiokolo?

                                  -Millä vetonivelet on parasta pestä?

                                  -Sisemmän nivelen kumin vissiin saa vaihdettua niin, että ottaa ulomman nivelen irti ja sitä kautta kikkailee kumin paikalleen. Vai purkautuuko sisempikin nivel? Kun nivelet purkaa, onko niiden kasaaminen kuin rubiikin kuutiota kokoaisi? Vinkkejä saa heitellä.

                                  Comment


                                    Jos nyt on samanlainen kuin B5:sessa niin napapultti auki, takimmainen alatukivarsi irti korin päästä ja sisänivel irti niin saa vetarin pöydälle. Sisänivel on seegerillä kiinni ja ulomman saa napapultilla kiristämällä. Tiskiharjaa ja liuotinpesua käytin ja yritin olla tiputtamatta yhtä kuulaa enempää kerrallaan että sain ne samoille paikoille ja sisänivelen samoin päin takas.

                                    Comment


                                    • Nivelen asento kannattaa merkitä ja kuulien paikat myös jos purkaa kerralla kokonaan. Napapultti on muistaakseni 17mm kuusiokolo, mutta kannattaa tarkistaa nyppäämällä vaikka vanteen keskilätkä pois.

                                      ABS-anturia kannattaa varoa kun ulomman nivelen laittaa takaisin napaan. Yleensä anturia ei tarvitse irrottaa.

                                      Comment


                                        Edessä napapultti 17mm kuusiokolo, takana ainakin B5 korissa 14mm. Pesuun on hyvää ainetta polttoöljy. Muista oikeanlainen rasva niveleen, toki kumin mukana yleensä tulee rasvaa. ETKAsta taisi nähdä jopa rasvan määrän grammoina mitä tulee originaalinivelen/kumin mukana.

                                        Comment


                                        • Kiitoksia neuvoista, tuon sorttisesta hommasta itselläkin on käsitys. Kummankin suojakumin mukana tuli rasvatuubi (140g) sekä tarvittavat sokat ja pannat. Ihmettelin vain tuota ulommaista kumia (oletan olevan ulompi koska napapultti yms. mukana paketissa), että "kumi"han onkin muovia!!?? Mitä hittoa, ei kai semmonen pakkasia kestä, joutuu vieläpä suuremmalle rasitukselle kuin sisempi kumi??

                                          Sisäkumi on ihan kumi-kumia niin kuin pitääkin. Mietinkin että jättäiskö nyt vanhan ulomman kumin paikalleen, jotenkin ei houkuttele ajatus laittaa muovista suojakumia paikalleen prkl.. Osat siis merkkiliikkeen osia (8E0498201B) ja (8E0498203D).

                                          Comment


                                            Kyllä minulla ainakin alkuperäiset kumit ovat kestäneet noin 300tkm / 10v joten uskalsin laittaa marmoritiskin kumin paikoilleen vaikka vähän koppuran näköinen olikin.

                                            Comment


                                            • Noita on sekä kumisia, että muovisia. Helpoimpia asentaa ovat silikonikumiset, päälle venytettävät kumit ja yleensä kaikkein v-mäisimpiä juuri nuo muoviset. Alkuperäisissä klemmarit on yleensä paljon tarvikkeita parempia.

                                              Klemmarit saa kiristettyä hohtimilla tai siihen tarkoitetuilla pihdeillä. Itse olen kiristäny papukaijapihdeillä, joiden kärkiin on hiottu kolot, että pihdit puristavat klemmaria oikeasta kohtaa.

                                              Comment


                                              • Nuo klemmarit tuottavat suurta päänvaivaa, miten ihmeellä niitä jaksaa kiristää millään? Ei ole ko. tarkoitukseen sopivia pihtejä, siirtoleukapihdeillä ei jaksa puristaa. Pysyyköhän kumit nippusiteillä paikallaan?

                                                Comment


                                                  Isoilla nippusiteillä pysyy kyllä, tai sitten pinempiä 2 rinnakkain. Eräässä toisessa automerkissä on alkuperäiset nippusiteellä.

                                                  Comment


                                                    Itellä piti tuossa viime kesänä käyttää kumi irti niin tein silleen kun tuossa pihalla tunkin varassa irrottelin niin, klemmarin puristuskohta ns. vaakatasoon, isokärkinen tasapäämeisseli alapuolelle jota kaveri pidätteli paikallaan ja samalla yläpuolelta paukuttelin pikku moskalla nätisti myös isokärkisellä tasapäämeisselillä. En siis vaihtanut uutta klemmaria vaan vanhan kiristin tolleen.. Ja onhan tuo vielä pysynyt.

                                                    Comment


                                                      Jos laittanee nippusiteillä, kannattaa kiinnittää huomiota laatuun.
                                                      Helposti nappaa alemarketista varsin hauraita nippusiteitä!

                                                      Comment


                                                      • Työstin siirtoleukapihtejä hieman, tein niihin uran että aivan kärki ottaa sinne kohouman alakohtaan ja sitten maata vasten sai puristettua ne kohtuullisen kireälle, toivottavasti kestävät. Tiiä sitten miten tuo remontti onnistui, ainakin auto liikkui katoksesta ulos ja takaisin...

                                                        Käsittämättömän kireälle pitää se napapultti kiristää. Ohje sanoo että 200nm +180 astetta, meinasi usko ja oma elopaino loppua kesken kun metrisen varren päällä tuli keikuttua.

                                                        Ilmeisesti se sisempi vetonivel ei purkaudu sen ihmeemmin, sitä kolmiokuulahässäkkää en alkanut irti repimään kun akselissa oleva sokka vittuili ankarasti vastaan. Tyydyin vain pesemään bensalla ja uudet rasvat sisään.

                                                        Comment


                                                          Noiden klemmarien kanssa ei kyllä kannata mielestäni paljoa jumpata kun esim. Biltemasta saa vallan käypäiset pihdit tuohon tarkoitukseen edullisesti. Tuotenro 191327:

                                                          Comment


                                                          • No katoppas prkl, oispa asia tullu ilmi vähä aikasemmin, ois säästyny monelta ärräpäältä. Hyvä tietää kuitenkin vastaisuuden varalle.

                                                            Comment


                                                            • Kellä nyt on paikka missä laitella, oman taloyhteisön parkissa ei tuollaista vois edes kuvitella.

                                                              No, vein sitten pajalle ja vaihdettiin ulompi ja sisempi (kumi) , ainut mikä nypytti oli se, että auto olikin päivän pitempään siellä pukeilla. (väärä varaosa)

                                                              Hintaa en ihan tarkkaan muista, mutta mielestäni en paljon köyhtynyt. (about 140 erkkiä varaosineen).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X