Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

6A (80 2.0i16v -91) tyhjäkäynti hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    6A (80 2.0i16v -91) tyhjäkäynti hukassa

    otsikossa mainittu kapistus siis ei tykkää pysyä käynnissä, kylmänä kyllä käy turhankin innokkaasti mutta kunhan alkaa hieman vedet lämmetä niin tyhjäkäynti katoaa.

    Tyhjäkäyntimoottori on tarkistettu pariinkin kertaan, toimii. imusarjan puolella olevassa vesiletkussa oleva lämpöanturi on kuulemma vaihdettu pariinkin kertaan, ilmeisesti on toiminut sitten hetken(?)

    Seoksista/päästöistä ei ole hajuakaan..

    tulpat ainakin vaihdettu, ilman vaikutusta.

    jos sillä nyt jotain merkitystä on niin ~130t ajettu laitos kyseessä (ihan oikeasti jopa, ollut suvussa uudesta asti)

    edit: Kaasuläpän säätelyn jälkeen kylmänä edelleen kierroksia paljon, jotain 1,5krpm mutta nyt sentään pysyy lämpimänä käynnissä tosin aika pienelle tippuu vieläkin.

    mites tuollaisesta muuten käsijarru säädetään? katsastus lähestyy ja käsijarru on lähes täysin kuollut..

    #2
    No onko vaihdettu se virranjakajan alla (kannen päädyssä) oleva lämpöanturi? Se antaa boxille lämpötilan. On vähän tympeässä paikassa vaihtaa...

    Oiskohan käsijarrussa Vw konsernin takalevyjen tyyppivika. Paikat jumiutuu satulassa vähästä käytöstä johtuen. Purku ja putsaus auttaa. Jotkut on tainnut laittaa rasvanippojakin käyttövivulle.

    Comment


      #3
      öö, ei ole kait?
      palikka kysyy: missäpäin se virranjakaja on, jakopään päässä, tulipellin puoleisessa päässä vai jossain vallan muualla :) (kuva ei haittaisi, tuntuu kovin huonosti löytyvän juuri tuosta koneesta mitään)
      autokin on nyt 160km päässä ettei oikein pääse tutkimaan
      ei pitäisi olla muita kun se jo mainittu vesiletkussa oleva anturi vaihdettu (siinä laturin takana)

      käsijarrua ei tosiaan ole pahemmin kai käytetty, mutta sitä kiskoessa tuntui että siellä ei edes vaijerit liikkuisi ennenkuin kahva on jo about puolivälissä :(

      Comment


        #4
        Virranjakaja on koneen takapäässä, tulipellin puolella. Sitä anturia ei kyllä paljoa näy siitä kun päältä katselee. Aika paljon letkuja yms kulkee siellä.

        Taitaa siellä käsijarruvaijerissa olla säätökin auton alla, (keskellä pakoputken yläpuolella) mutta kannattaa vilkaista niitä satuloitakin.

        Comment


          #5
          pitänee sitten sitä lämpöanturia kaivaa esiin kun seuraavaksi pääsee autoa ronkkimaan, mahtaako moista löytyä esim. motonetista vai pitääkö mennä merkkiliikkeeseen?

          käsijarrua ei kuulemma mun tarvikaan laittaa kuntoon että kiitos neuvoista mutta hukkaan meni :)

          Comment

          Working...
          X