Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 jakoremmin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuli käytettyä urssi jakopäänrempassa liikkeessä, osat hommasin tepon kautta, vaihdettiin kaikki mahdollinen. Huollon jälkeen jakopään kopan alta kuluu hiljainen ns. "koliseva/lonksuva" ääni, ihan kuin jokin olisi löysällä/väärin. Ja matalilla kierroksilla(alle 1500rpm) kiihdyttäessä moottori jurisee oudosti, ei paljon mutta ennen huoltoa ei sitäkään vähää.

    Auton vien uudestaan liikkeeseen ja vaadin että korjaavat vian. Ajattelin vaan jos täällä ois jollain jotain hajua mikä voisi olla kyseessä, ei kärsi paljoo viikonlopulla ajella ainakaan... fak

    Comment


    • #32
      Klonksuva ääni jakopäästä kuulostaa jo todella vaaralliselta. Suosittelen, ettet aja/pidä autoa käynnissä yhtään ennenkuin kaikki on tarkistettu. Ja kaikki äänet tuli esiin jakopäärempan jälkeen? Ääniä tietysti voi tulla apulaite ympäristöstä mistä vaan, mutta kehotan tarkistamaan nuo jakopään asetukset.

      Comment


      • #33
        Niinpä, sisälle myös moottoriäänet kuuluu selvemmin. vähän semmonen lupsuttava ääni, vaikea kuvailla. ennen remppaa tosiaan ei minkäänlaisia ääniä kuulunu keulalta

        Comment


        • #34
          Mulla olisi myös nyt keväällä edessä UrS6 2,2T:n jakopääremontti.
          Edellisen kerran vaihdettu -02 ja 60 tkm sitten.

          Kuinka suotavaa olisi vaihtaa se joku "alapyörä"?

          Mulla on nyt seuraavat osat laatikossa:
          -kampiakselinpultti
          -useampi tiiviste
          -termostaatti
          -vesipumppu
          -hihna
          -jonkin näköinen rataspyörä

          Kuulostaako 370 euroa pahalta remonttihinnalta (merkkihuollossa)? Sisältää siis vain työn.
          Mun korvaan toikin summa kuulostaa hieman kovahkolta...toinen vaihtoehto olisi kyllä edullisempi samankonsernin mekaanikko joka ei ole Audin jakopäitä tehnyt...

          Comment


            #35
            eei tuo pahalta hinnalta kuulosta kun tietää kuinka vittuimaisessa kolossa siellä tavarat on. Kyllä se alapyörä kannattaa vaihtaa, murtuu helposti ja voi vituttaa jos päättääkin porsia ajossa.

            Comment


              #36
              Ei kai tuossa hommassa mitään niin vaikeaa ole etteikö siitä ammattitaitoinen mekaanikko selviytyisi, vaikkei juuri Audin jakopäätä olisi koskaan tehnytkään. Oleellista tuossa on lähinnä se, että sitä alaratasta irroitettaessa pitää ehdottomasti käyttää sitä lukitsintyökalua. Muuten on suuri riski että kiristysvaiheessa sieltä alarattaasta pyöräyttää kiilan sileäksi. Toinen juttu on tuo alapään pultin oikea momentti, se on todella raju mutta siihen se pitää kiristää vaikka pahalta tuntuukin.

              E: Tuolla ketjun alkupäässä esitettyihin arvailuihin "dampperin" tarkoituksesta: sen tarkoitus on tappaa kampiakselissa esiintyviä vääntövärähtelyjä. Googleen kun laittaa "torsional vibration damper" niin löytyy juttua aiheesta.

              Comment

              Working...
              X