Tuolla löytyi samaan aiheeseen viittavia topiceja, mutta en löytänyt vastausta niin otetaampa uusiksi.
Eli olen keväästä asti metsästänyt voimansiirrossa esiintyvän välyksen ja siitä seuraavan nytkähtelyn ja kolauksen aiheuttajaa. Toistaiseksi on vaihdettu moottorin- ja vaihdelaatikon kaikki kumityynyt. Tyynyjä vaihdettuani ongelma on lieventynyt, mutta ei poistunut 100%. Ensinnäkin kolaus mikä ennen tyynyjen vaihtoa kuului vaihdelaatikon suunnalta, kuuluu nyt perältä. Tämä lienee normaalia lähes 200tkm ajetuissa vehkeissä, mutta tuo kolaus on aika kova jos vahingossa kytkimen liian rivakasti nostaa tai moottorijarrutukselle siirryttäessä. Ja tämän kolauksen lisäksi koko auto nytkähtelee inhottavasti. Varsinkin kaupunki/taajama nopeuksissa siirryttäessä moottorijarrutukselle ja siitä kaasulle(varovaisellekkin), auto nytkähtää pari kolme kertaa. Ei tosin enää lähellekkään niin pahasti kuin ennen tyynyjen vaihtoa. Mitäs seuraavaksi? Ei ole enää kuin nuo perän tyynyt vaihtamatta. Ja toisekseen kun kokeilin kääntää käsin kardaania niin sitä pystyi pyörittämään semmoset ~1/8-1/7 kierrosta. Normaalia?
Kaikkihan sai alkunsa viime talvena: Ilmamäärämittarilta kaasuläpille menevä haitariputki rupesi vuotamaan->auto rupesi nykimään rajusti pintakaasulla->kumityynyt otti lukua->kytkin hajosi tuntemattomasta syystä-> vein auton nyrkkipajalle missä joku junnu vaihtoi kytkimen. Ja tämän kytkimen vaihdon jälkeen kolahdukset ja nykiminen alkoi, ei ennen vaihtoa.
Auttakaa, rupeaa nyppimään tuo nykiminen. Ja alan vaipua epätoivoon...
Eli olen keväästä asti metsästänyt voimansiirrossa esiintyvän välyksen ja siitä seuraavan nytkähtelyn ja kolauksen aiheuttajaa. Toistaiseksi on vaihdettu moottorin- ja vaihdelaatikon kaikki kumityynyt. Tyynyjä vaihdettuani ongelma on lieventynyt, mutta ei poistunut 100%. Ensinnäkin kolaus mikä ennen tyynyjen vaihtoa kuului vaihdelaatikon suunnalta, kuuluu nyt perältä. Tämä lienee normaalia lähes 200tkm ajetuissa vehkeissä, mutta tuo kolaus on aika kova jos vahingossa kytkimen liian rivakasti nostaa tai moottorijarrutukselle siirryttäessä. Ja tämän kolauksen lisäksi koko auto nytkähtelee inhottavasti. Varsinkin kaupunki/taajama nopeuksissa siirryttäessä moottorijarrutukselle ja siitä kaasulle(varovaisellekkin), auto nytkähtää pari kolme kertaa. Ei tosin enää lähellekkään niin pahasti kuin ennen tyynyjen vaihtoa. Mitäs seuraavaksi? Ei ole enää kuin nuo perän tyynyt vaihtamatta. Ja toisekseen kun kokeilin kääntää käsin kardaania niin sitä pystyi pyörittämään semmoset ~1/8-1/7 kierrosta. Normaalia?
Kaikkihan sai alkunsa viime talvena: Ilmamäärämittarilta kaasuläpille menevä haitariputki rupesi vuotamaan->auto rupesi nykimään rajusti pintakaasulla->kumityynyt otti lukua->kytkin hajosi tuntemattomasta syystä-> vein auton nyrkkipajalle missä joku junnu vaihtoi kytkimen. Ja tämän kytkimen vaihdon jälkeen kolahdukset ja nykiminen alkoi, ei ennen vaihtoa.
Auttakaa, rupeaa nyppimään tuo nykiminen. Ja alan vaipua epätoivoon...
Comment