Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattron voimansiirron välys ja kolahdukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Auton alta näkee aika selvästi tuennat kun lampun kanssa katselee. Kolme kpl moottorissa ainakin 1.8t:ssä, yksi edessä kaksi isompaa sivuilla.

    Comment


      #92
      B5 Quattro korissa: 1kpl etupalkissa moottorintuki, 2kpl koneen sivuilla, 2kpl vaihteiston sivulla, kardaanissa 1kpl keskellä, perän etupäässä 1kpl poikkituki ja perän takapäässä 2kpl puslia.

      Nuo kaikki kun käy vipparaudan kanssa läpi niin pitäisi syyllisiä löytyä. Ainakin tuo perän etummainen poikki tuki antaa kunnon kolinaa jos on rikki, BTDT.

      Comment


      • #93
        No niin.. Etummaista kumia pääsi tökkimään koneen ja syylärin välistä, taitaa olla aika pitkälti riekaleina ja kone likkuu siitä kohtaa selvästi käsin heiluttamalla.

        Alle en vielä päässyt sivutukia heiluttamaan mutta ylhäältä päin ne jo löysin. Mutta mistä apurunko on kiinni.. Kun molemmilla puolilla oli sellaiset melkei kohdakkain olevat reiät, aika suoraan ulospäin sivutuista. Ilman pultteja.

        Eli tässä kuvassa http://www.audiclub.fi/audifinns/att...7&d=1345883072 on sivutukien luona 2 reikää tuista ulospäin, ja ainakin ulompi reikä oli tyhjä, ja melkein kohdakkain jonkun toisen reiän kanssa hmm...

        Kuskin puolen sisemmän vetarin kumi oli myös riekaleina, lieköhän isokin tempou vaihtaa, kannattaako nivelkin vaihtaa kun kerran aukoo?

        Comment


        • #94
          Sen etukumin kun vaihtaa, niin varmasti jo helpottaa noihin kolauksiin.

          Kyllä noissa sivutukien viereisissä rei'issä pitäisi molemmissa olla pultit, eli itse hommaisin uudet niihin tyhjinä oleviin. Apurunko on kiinni tuosta kolmannesta reiästä noiden kahden yläpuolella. Se on yhteinen tuon moottorituen kolmannen kiinnityspisteen kanssa.

          Comment


          • #95
            Näinköhän (toivottavasti) sotkin tuohon alignment holeen jossa ei kai sitten kuulu pulttia olla?

            http://www.myturbodiesel.com/images/b5/bal/bal3.jpg

            Täytyy mennä alakautta kattelemaan kun vaan ehtisi..ei tarvitsisi tänne laittaa arvauksia, my bad :)
            Mutta se etutuki nyt on ainakin selvä tapaus. Mistähän sellaisen nopeiten hankkii, tarvikkeena alle kympin niin löytyisiköhän marmorilta parilla kympillä...

            Comment


            • #96
              Speed autoteilen mukaan marmorin hinta olisi ~15 euroa (osanumero 8D0199339P), mikä pitänee paikkansa.

              Comment


              • #97
                19€ ja risat Länsiautosta maanantaiksi, ei siis jaksa sen enempiä metsästellä. Vaihtoonkin löytyi video, ei vaan ikinä ole tuo keulan irroittelu jotenkin maistunut vaikka ei se nyt hankalaa olekkaan..

                Comment


                • #98
                  Jaa, etupyörät molemnat ilmassa ja vaihde pällä, toinen pyörä pyörii tyhjää. Taitaa olla vetari korkannut?

                  Comment


                    #99
                    Ei ole, avoin etuperä. Täysin normaalia.

                    Comment


                    • No huh, kiitos ??

                      Comment


                      • No niin, nyt on snub mount vaihdettu merkkarin uuteen, helppo homma, kolinat loppui kiihdytyksessä ja on tainnut muutenkin aiheuttaa värinöitä ja tärinöitä kun kumista ei ollut oikein mitään jäljellä enää.

                        Comment


                        • Onkohän näihin b5 kolahteluihin/kilinöihin löytynyt selvää vikaa?
                          Eli vaihdatin kytkinpaketin ja kovanpyörän. Niin omassa ainakin ilmeni heti sen jälkeen selvä kilahdus perän suunnilta.
                          Mitä nyt kerkesi auton alla katselemaan niin kartaanistä pyöritellen kummallakin puolella ulommassa vetonivelessä pieni välys. Pieni tömähtely on koko omistus ajan tuntunut mutta nyt se on muuttunu kilahdukseksi.
                          Löytyykö vika sitten takaperästä vaiko torsenista tiedä sitte?
                          Viimeksi muokannut JakkeF; 3.7.2016, 20:04.

                          Comment


                            Uusi kytkin ja kova pyörä varmaan edesauttaa ääniä. Mutta mulla ässässä kilaus tuli kardaanista ja syy siihen oli murros.

                            Comment


                            • Kartaanin murrokset on timmit eli ei välystä. Kartaanista kun pyörittelee niin saa kilahduksen kuulumaan perästä. Eli se on varmaanki sitten vaihtokunnossa.

                              Comment


                              • Nyt kun kerkesi taas ihmettelemään auton alla niin kun kartaanista pyörittelee niin suurin kolahdus tulee peränjatkeesta eli todennäköisesti on se liitos hollki väliä akseliin.

                                Comment


                                • Kyse olisi nyt hieman järeämmästä autosta. Yritetään saada kardaani irti eräästä touaregista, josta on tukilaakerin kumi tohjona. Kardaanin takapää istuu pirun tiukasti kupissaan. Mitä keinoja on saada se irti jos liotushoito ja auton liikuttelu ei meinaa auttaa? Etupää on jo irti.

                                  Comment


                                    Jos ei irtoa hakkaamalla, niin eiköhän se lähde, jos tekee kovan lähdön paikaltaan. :)

                                    Comment


                                    • Toi ajamalla irti olikin tiedossa, ajateltiin jättää viimeiseksi keinoksi kun ei tiedä halvaantuuko tuo silloin paikalleen.

                                      Comment


                                      • Mulla a4 b5 2.8 quattro 1997 malli, mulla kolahtaa kun lähtee liikkeelle ja vaihdetta vaihtaessa. Liikuttelin kardaania ja siellä väljyyttä tai perässä, koska ristikot on vaihdettu saako tuota väljyyttä pois ja mistä ja miten, koska ärsyttävää kun kolahtaa aina kun lähtee liikkeelle tai vaihtaa vaihdetta?

                                        Comment


                                          Jos perässä on välys niin kannattanee rempata perä tai vaihtaa välyksettömämpi. Ei ole ihan tavatonta näissä.

                                          Comment


                                          • mitäs sinne perään pitää vaihtaa että saa ton väljyyden pois?

                                            Comment

                                            Working...
                                            X