Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.6 ABC pakoputki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.6 ABC pakoputki

    On hankinnassa uusi pakoputki ABC-koneiseen A6 quattroon. Auto on vuosimallia 1995, mutta rek 1994. Tai siis ei koko putkea tarvi uusia, vaan se keskiputki, missä katalysaattorit on.

    Molemmilta pakosarjoilta tulee oma putkensa, jossa omat katalysaattorit kummassakin ja kattien jälkeen y-kappale ja liitoslaippa takaputkistoon.

    Mistähän tuollaisen putkiston saisi täältä läntiseltä uudeltamaalta päin?
    Ei oikeen huvita mennä merkkihuoltoon, kun tulee helposti maksamaan enemmän kuin auton arvo.

    Katit tarvii uusia, siksi koko homma.

  • #2
    Hankkisin tarvikekatit ja hitsauttaisin ne tilalle jos putki muuten on kelvollinen.

    Comment


    • #3
      Tarvikekatit vaan

      Ite hitsasin just tos kesällä ABC quattroon motonetin tarvike katit, otin oikein putket irti niin sai hyvät ympärisaumat, katit noin 90e/kpl :) Ainiin, hommaan kannattaa marmorilta uudet tiivisteet 2kpl pakos.ja downpipen väliin 10e/kpl, kuten myös uudet 51mm pakoputkiliitokset 2kpl motonet noin 12e/kpl.
      Viimeksi muokannut Ozzyy; 2.11.2012, 11:47. Perustelu: Lisäyksiä

      Comment


      • #4
        Tarvikekatteja ajattelin itekkin. Oliko niissä motonetin kateissa jotain ertyisiä mallivaihtoehtoja? Menikö tarvikekateilla päästömittauksista läpi?
        Tarviikohan tuossa ABCssä olla kaksi kattia tai jos olisi 2-1-haara ennen yhtä isompaa tarvikekattia?

        Comment


        • #5
          Kateista

          Katit pitää olla mahdollisimman lähellä moottoria, että toimivat hyvin , niin kuin ne on alunperinkin, eli kaks kattia samoille paikoille. Sitä paitsi kattien virtauskyvyllä ei oo niin paljon väliä, koska eihän minkään uuden katin luulis ahdistavan kauheesti 1,3litran 3sylinterin pakokaasuja, erittäin puhtaat päästöt oli omassakin uusilla 90eskon motonet kateilla.

          Comment


          • #6
            Ostin käytettyjä katteja 4 kpl ja niitä kokeiltiin paikalle vuoronperään ja aina mittauksiin välillä. Kaikilla käytetyillä kateilla samat liian korkeat päästöarvot.
            Eli ei muuta kuin rälläkkää ja katit auki ja oho! -tyhjää täynnä kaikki. No ei ihme ettei päästöt ollu kohdillaan.

            Uudet walkerin tarvikekatit 130€/kpl sovitettiin putkiin ja avot. Heti päästöistä läpi.

            Samalla koneen käynti tasoittui huomattavasti läpi koko kierrosalueen. Varsinkin alavääntö tuntuu selvästi paremmalta.

            Comment


            • #7
              Kuka sulle pelkät kuoret myi..? vai oliko riittävän halvat? :)

              Comment


              • #8
                Siis katitko oli tyhjät? Noilla c4 korin kateilla olen 3 kertaa katsastanut auton ilman ongelmia. Itse ottanut autosta pois kun rämisivät eikä siellä mitään sisuskaluja ollut putkessa tms...
                B4:sen tarvikekateista en muuta tiedä kuin että auto mistä ne olen ottanut oli juuri leimattu, eli noin 2 kuukautta ennen ostoa ja kateissa ei mitään merkkejä että olisi irroiteltu tms

                Comment

                Working...
                X