Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 2.0tdi BRD -07 moottorin ominaisuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 avant 2.0tdi BRD -07 moottorin ominaisuus?

    Moro,
    Osaakohan kukaan sanoa onko normaalia otsikon mobiilissa (quattro), että kun kaasua painaa ja sen löysää niin kaasu jää päälle n 1-2sekunniksi.

    Tämän huomaa parhaiten kun kiihdyttää pienemmillä vaihteilla ja kierrättää moottoria enemmän ja löysää kaasun. Tämän jälkeen kiihdytys jatkuu tuon 1-2s ajan.

    Ärsyttävä vika / ominaisuus etenkin kun ajaa liukkaalla ilman EPS:siä.
    Jos ei ominaisuus niin missähän vika/a?

    Ja vielä muistui yksi ihmetys.
    Kun lähden kääntämään autoa jyrkästi esim parkkipaikalla (asfaltti), renkaiden ollessa ääriasennossa, kuuluu ihme jurinaa. Ääni tasoittuu kun on ajanut esim täyden ympyrän.
    Ääni on samanlainen kuin vanhassa bemarissani oli lukkoperä johon "asiantunteva kaveri" vaihtoi normaalit peräöljyt.. Kitkalukko ei toiminutkaan enää oikein vaan se rupesi jurisemaan mutkissa ja käännöksissä. Korjaantui oikeanlaisilla öljyillä.

    Autolla ajettu hieman yli 120tkm.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 31.10.2012, 22:46. Perustelu: lisäys, Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Oisko kytkinpolkimen anturissa vika?

    edit: Luin vähän väärin vian kuvauksen.. eipä taida olla vika tuossa anturissa..

    Comment


      #3
      Se on tehostimen pumppu kun jurisee ääriasennossa. Ei tervellistä, kannattaa ottaa rattia hiukan takaa silloin... Ex-pomo särki volvonsa tehostimen juuri "väkisin kääntämällä".

      Comment


      • #4
        Eipä nuo ominaisuudet kuulosta normaaleilta, eipä omassa moisia ollut... kaasussa ehkä 0,5s viive.

        Comment


          #5
          Jurina jyrkästi käännettäessä etenkin kesärenkailla tulee torsen-keskitasauspyörästöstä, joka jäkittää veto päällä hieman vastaan. Ääni on sukua lukkoperän jurinalle, mutta tämä ei johdu vääristä öljyistä, vaan on enemmänkin ominaisuus, eikä ole merkki minkään särkymisestä. Mitä enemmän pitoa, sen enemmän jurisee. Ei sitä tehostintakaan kannata toki väkisin reunaan asti kääntää.

          Comment


          • #6
            Eli tuo käännös jurina ilmeisen normaalia. Tuon ohjauksen ääriasennon olen tosin jo tiennyt eikä se siltä edes kuulostanut. Lisääntyneen pidon myötä tuo ääni tulee tosiaankin esiin.

            Tuo kaasu homma vieläkin askarruttaa.

            Comment

            Working...
            X