Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierteiden korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Minun silmiini tuo näyttäisi siltä, että tulpan mukana on ylös noussut Time-sert kierreinsertti:

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Gxnm8J9WXz8&noredirect=1[/ame]

    Mikäli näin on, kehottaisin ostamaan vahvaa ruuvilukitetta, ja kiertämään tulpan insertteineen lukitteen kanssa kanteen. Luultavasti muuta ei tarvita.

    Comment


    • #32
      mites onko heli coil vai v-coil parempi? vai onko noilla suurta eroa?
      helicoil: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=helicoil
      v-coil: https://www.tyokalutori.fi/kierteenk...-m14-1-25.html

      hinnalla ainaki iso ero

      Comment


      • #33
        Sama menetelmä. Yleisesti tuosta menetelmästä käytetään nimeä Helicoil, alkuperäisen valmistajan/keksijän (tietääkseni) mukaan. Jos haluaa varmistua laadusta niin ostaa alkuperäisen Helicoilin, mutta kannattaa pitää mielessä että Helicoinina markkinoitu tuote ei välttämättä ole Helicoilin tekemä. Tämä valitettavasti taitaa päteä myös noissa Motonetin sarjoissa, ainakaan kuvien ulkonäkö ei täsmää alkuperäiseen Heli-Coiliin.

        Laadussahan eroa tulee kierremateriaalissa ja vielä enemmän työkaluissa. Halpissarjojen kierretappi ei välttämättä ole ihan parasta laatua jos vastassa on kovaa ja sitkeää ainaetta. Usein korkannut kierre kuitenkin on alumiinissa tai perus valuraudassa, joten halpasarjoillakin saa tehtyä kierteen hyvin.

        Biltema tarjoaa vähän edullisemmin.

        Comment


        • #34
          Ainiin, kai mää voisin tännekin päivittää, että ongelma on selätetty.
          Kävin koneistamolla ensiksi kyselemässä teetettyä kierretappia, jonka hinnaksi olisi muistaakseni tullut 70-80e. Siinä ne mietti asiaa ja ehdottivat, että voivat yrittää irroittaa vanhasta sytytystulpasta tuon kierretapin sillä riskillä, että kierteet saattaa mennä pilalle. No siinähän kävi niin mukavasti, että onnistuivat ja laitoin uuden sytytystulpan kierretapin ja kierrelukitteen kanssa kiinni. :)

          Comment


            #35
            Saako noita irtokierteitä jostain erikseen? Ostin Motonetistä jonkin suht kalliin M6 sarjan, jossa oli muutama irtokierre. Mutta jos noita tarvis lisää, niin ei oikein viitsisi ostaa samanlaista sarjaa että saisi pelkkiä kierteitä. IKH:n haulla ei löytynyt, ja Motonetin sivuillakin on vain sarjoja (Motonetin verkkokauppa on muuten uudistunut, toimii paljon entistä paremmin, jihuu!).

            Comment


              #36
              Koivuselta saa ainaskin helicoileja yksittäinkin . 0,70 centtiä oli m10*1,25 kpl .

              Comment


              • #37
                http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...ir+m6&_sacat=0

                Muista että niitä on eri pituisia, pituus ilmoitetaan yleensä halkaisijan suhteena, esim 2d tai 1,5d.

                Comment


                  #38
                  Mä ostin sen bilteman sarjan. Sillä on aika hyvin pärjännyt. Irtona pitänee ulkomailta tilailla jos haluaa edullisesti.

                  Comment


                  • #39
                    ite taidan käydä ostaan tuon työkalutorin völkelin v-coil sarjan toivottavasti saan sillä uudet tulpankierteet tehtyä (luulis ny ainaki)

                    Comment


                      #40
                      Mahtaako noissa olla aina samat ulkokierteet, välittämättä onko alkuperäinen recoil, helicoil vai mikä? En muista minkä merkkinen tuo Motonetin sarja oli.

                      Comment


                      • #41
                        motonetin sarja on helicoil nimellä mut ei taida olla siltikää alkuperäinen helicoil.. enpä tiedä näistä ku ei ole tullu aikasemmin näiden kans värkkäiltyä
                        hirvee hinta ero noilla kahdella sarjalla kumminki.. motonetin sarja 79e ja työkalutorin sarja 55e
                        sen verran otetaan takas et kävin nyt ostaan työkalutorilta sarjan mut eipä ollukkaa völkelin tekemää vaan joku BDS technic ja hintaa oli 25e josta alennuksen kans maksoin 20e mukana 5 eri mittasta kierre holkkia ja kierretappi :) toivottavasti tuo nyt sit tuolla onnistuu
                        Viimeksi muokannut Linksi; 12.8.2013, 17:15.

                        Comment


                        • #42
                          Kun vääntää väärään suuntaan ruuveja niin silloin tulee yleensä sutta eli TTq:sta korkkasi kierre tuosta vasemman etupään olka-akselista toisesta reiästä, joka pitää jarrusatulan kannaketta paikallaan. Voiko sitä korjata jollain helicoililla vai pitääkö vaihtaa koko olka-akseli?

                          Comment


                            #43
                            Mahtaa helicoil tai recoil tai mikä vaan olla vaan vahvempi kuin alkuperäinen.

                            Comment


                              #44
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_180107.jpg
Views:	610
Size:	91,0 Kt
ID:	1892187 Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_181458.jpg
Views:	609
Size:	102,1 Kt
ID:	1892188 Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_181525.jpg
Views:	629
Size:	115,6 Kt
ID:	1892189 Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_181753.jpg
Views:	625
Size:	87,7 Kt
ID:	1892190 Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_180326.jpg
Views:	574
Size:	124,9 Kt
ID:	1892186​ Motonetista ostin Rukon irtokierresarjan. Korjasin sillä C5:n etujousen yläpään joustintuen kierteet, 3 kpl, joilla joustinmen yläpään kiinnitetään auton koriin. Hyvin onnistui korjaus niillä.
                              Viimeksi muokannut jannekk; 18.6.2020, 10:49.

                              Comment


                              • #45
                                Helicoil tms. alumiinissä on periaatteessa suurempi ruuvi kuin alkuperäinen -> kestävämpi. Jos hyvin tekee ja palikassa riittää vielä ainepaksuus ei ainakaan pitäs huonontua, lisäksi kestää paremmin purkamista/kokoomista.

                                Comment


                                  #46
                                  Mulla on urssin jakopään kiristinrulla ollu recoililla kiinni lohkossa vuosikausia kun lohkosta tuli kierteet edellisen pultin mukana. En oo menettäny yöunia sen takia.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X