Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audissa tehoja hävisi ja ravistaa kummallisesti ajaessa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audissa tehoja hävisi ja ravistaa kummallisesti ajaessa.

    Eilen aamulla Audiin nämä viat yhtäkkiä tuli. Osaako kukaan auttaa?

  • #2
    Itsellä oli keväällä vastaavia oireita ja syynä oli irronnut tulpan keskielektrodi. Oli hiukan vääntynyt, kun ilmeisesti mäntään oli ottanut osuman. Sormilla vetämällä sai sen lopullisesti irti. Meinasi sammua risteykseen jos ei kaasulla pitänyt kierroksia yllä ja tärisytti melko paljon muutenkin.

    Comment


      #3
      Eli kävis vajaalla? Kyllähän tuon pitäis jo huomata.

      Comment


      • #4
        No joo.. lyhyesti sanottuna käy vajaalla. Itsellä tuo ongelma alkoi vaan yllättäen kesken ajon. Käynnistyi hyvin, mutta hetken päästä ei enää toiminutkaan halutulla tavalla.

        Comment


          #5
          Elikkä mitä kaikkea kannattaa tehdä?

          Comment


          • #6
            Itse katsoisin ensiksi että kaikki sytytykseen liittyvät piuhat on kunnolla kiinni ja päällisinpuolin ehjiä samaten tulpat olisi hyvä tarkistaa että ne on kunnossa. Sen enempää en ymmärrä noista autoista, joten joku muu jatkaa, jos vika ei korjaannu.

            Comment


              #7
              Tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi+pyörijä. Noista hyvä alottaa. Ja kyllä, joskus se vika ilmenee ekan kerran (ihan yhtäkkiä).

              Comment


                #8
                Kuinkahan tarkka AHL-kone (1.6) on käytettävistä tulpista? Tykkääkö vain orkkiksista?
                Vasta pari viikkoa sitten vaihdettiin Bilteman tulpat, kun entiset olivat kaputt. Nyt auto röpöttää ja täristää sekä ajaessa että tyhjäkäynnillä. Alakierroksilla vaikuttaisi ravistavan hieman enemmän kuin yläkierroksilla. Vikakoodeja ei ole vielä luettu, kun ei ole vieläkään tullut piuhaa hankittua.

                Hiljattain autoon on vaihdettu tulppien lisäksi kampi- ja nokka-akseleiden asentoanturit, jakohihna kavereineen, maf ja lambda-anturi. Pakosarja vuotaa jonkin verran, mutta tuskin aiheuttaa tuollaisia oireita? Tulpanjohdot näyttäisivät päällisin puolin olevan ok.

                Comment


                  #9
                  Jos tuossa on yksi puola jossain imusarjan alla niin ruiskutteleppa sinne vähän ruuttapullolla vettä.

                  Comment


                    #10
                    Mikä virka sillä vedellä on? Vai viilennykseksi vain?

                    Pitääpä huomenna perehtyä tuohon, jospa vaikka vika kerrankin löytyisi ensimmäisellä yrittämällä. :)

                    Comment


                      #11
                      Ihan vaan se että jos puola on halkirikkipoikki ja lyö kuoresta läpi. Ei olis ensimmäinen :)

                      Comment


                      • #12
                        Ota kerrallan yksi tulpanjohto irti. Jos käynti muuttuu, niin vika on siinä, jos ei niin seuraava jne. Jos mikään ei vaikuta käyntiin, niin sitten eteenpäin ed. mainittuja konsteja käyttäen. PS. Voi käyttää pihtejä johtojen irrottamiseen.

                        Comment


                        • #13
                          Bilteman tulpat, kun entiset olivat kaputt
                          Melkeinpä lähtisin näistä sitä vikaa bongaamaan.

                          Jotkut moottorit käy hyvin vaikka minkämerkkisillä tulpilla, toiset on hyvinki nirsoja sen suhteen et mitä tulppia käyttää.

                          Periaatteessa kunnossa olevan moottorin suhteen ei pitäis tulppien merkillä olla väliä, mut ite on tullu huomattua et Biltema- ja Nippon Denso - merkkiset tulpat ei oo toiminu yhessäkään omassa kulkineessa viikkoa pitempään. Densoista on pimentynyt parhaimmillaan useampi alle viikossa. Tulppien suhteen kannattaa huomioida myös se et lämpöarvot numeroina menevät eri suuntiin, valmistajasta riippuen. Siis yhdellä kutonen on lämpimämpi ku seiska ja toisella päinvastoin...

                          Orkkistulpan luulis toimivan, samoin Brisk ja Ngk on hyväks todettuja merkkejä.

                          Mutu mutu.

                          Comment


                            #14
                            Joo, itse asiassa maanantaina jo kävin hakemassa NGK:n tulpat ja ne pitäisi vaihdella jossain vaiheessa. Vähän on laimentanut mielenkiintoa, kun ei millään viitsisi millään pihtisysteemillä alkaa repimään niitä johtoja irti. Särkyy kuitenkin, ja sitten vituttaa kahta enemmän :) Kämpillä ei oikein ole tilaa säilyttää työkaluja. Monikohan millinen tulppa-avaimen pitäisi olla, jos sen nyt ainakin jostain kävisi lunastamassa.

                            Muuten en ole tämän homman kanssa edistynyt, mitä nyt sen puolan kävin pellin alta paikantamassa. Jos tänään olisi noheva...
                            Viimeksi muokannut angra; 14.7.2010, 19:01.

                            Comment


                            • #15
                              Voi ne tulpanjohdot repiä ihan käsinkin pois, mut sit saa varautua melko hyviin "tälleihin" johtoihin koskiessa(siis jos koneen käydessä niitä johtoja repii). Varsinkin jos ilma on kostea...
                              Viimeksi muokannut Kenda; 15.7.2010, 17:42. Perustelu: Tulppien koko muistettu "aavistuksen" pieleen...

                              Comment


                                #16
                                Hankin jonkun sijaiskärsijän tuohon johtojenrepimishommaan, jos käsin pitää alkaa pois nyppimään. :)

                                Puola ei reagoinut veden suihkutteluun mitenkään, joten tuskin on halkipoikki ainakaan. Samalla huomasin, että näin hieman viileämmällä säällä kone toimii paremmin - pihassa auto kävi normaalisti ja noin puolen kilometrin ajan testilenkillä veti normaalisti ilman ravistamista (vähän lämmettyään alkoi taas röpöttää). Jotenkin tämä lämpötila vaikuttaa auton toimintaan, vika ilmaantui sunnuntaina, jolloin nämä kuumat säätkin alkoivat. Voisikohan imuilman otossa olla jotain häikkää vai onkohan liian kaukaa haettua?

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Hilakitkutin Näytä viesti
                                  Ota kerrallan yksi tulpanjohto irti. Jos käynti muuttuu, niin vika on siinä, jos ei niin seuraava jne. Jos mikään ei vaikuta käyntiin, niin sitten eteenpäin ed. mainittuja konsteja käyttäen. PS. Voi käyttää pihtejä johtojen irrottamiseen.
                                  Vähän pilkunviilaamiseksi menee, mutta kai tarkoitit että "jos käynti EI muutu, niin vika on siinä", ja sit seuraava... sry

                                  Comment


                                    #18
                                    Toistaiseksi ainakin käynti korjaantui tulppien vaihdolla. Jos nuo tulpat vielä lopettaa toimintansa, niin sitten pitää miettiä uudelleen toimenpiteitä.

                                    Ai niin, ja 16mm oli oikea avaimen koko, jos joku vaihtaa samanmoiseen joskus tulppia.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X