Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT Q Kytkinremppaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT Q Kytkinremppaa

    Tere, on tuossa audissa nyt alkanut kytkin hieman luistamaan ja pitäs alkaa kyselee tarjouksia. Onko kellään mitään suosituksia pääkaupunkiseudulla missä se kandeis tehdä? Ja kannnattaako osat tilata vaikka ebaysta? Tuohon menis levy, asetelma ja laakeri. Vauhtipyörä toimii täydellisesti ilman mitään alkavia oireita.

    Kyselin tarjouksen tuolta tallinnasta kehutusta forss Ou. Sieltä tuli tarjous 1270€ osineen ja töineen, kun he haluaisivat vaihtaa myös vauhtipyörän. Kun ajattelee, että tuohon tulisi vielä matkakulut niin ollaankin jo lähellä suomen hintoja.

    Mikä näissä bensa vehkeissä olisi paras tapa testata tuo vauhtis?

  • #2
    Tosiaan jos tuo oma auto on väitetyllä ABT 180kw/ 260hv lastulla niin onkohan autossa paikallaan oleva kytkin sitten jotenkin erinlainen vai mitä tuossa pitäs huomioida?

    Tuli tuollasta bongattua. Onkohan ihan sutta ja sekundaa?

    http://www.ebay.de/itm/SACHS-KUPPLUN...item5d31d23c17

    http://www.ebay.de/itm/SACHS-KUPPLUN...item5d31d25d3d

    Comment


    • #3
      Tuskin se vakiota kummempi se paikallaan oleva on, ihmeen paljon sekin tuntuu kestävän. Tuo sachs on hyvä, mulla oli juurikin Sachs kiinteällä vauhtipyörällä ja jousitetulla levyllä. Vaihdoin kerralla koko paketin kun on niin hanurista saada se loota pois tuosta autosta. Ota ehdottomasti uusi painelaakerikin, oma alkuperäinen oli ihan särki. Ei se vauhtipyörän vaihto ihan välttämätön ole, omakin oli ohjelmoitu "kaikki irti" malliin alkuun, mutta ei se vauhtis silti varoitellut vielä. Minulla on vanha vauhtis vieläkin tallessa ja vaikuttaisi ehyeltä. Kiinteässä tulee mukana se jyrinä jos erehtyy vedättämään, joutuu sen myötä opetelemaan ajamaan enemmän kierroksilla ja kepittämään enemmän. Ei kannata kutosvaihteella paljon ohitella. Lähinnä ne haluaa vaihtaa sen vauhtiksen koska:
      a) se on niin veemäisessä paikassa ja samaan vaivaan lähes menee
      b) sen kunnosta ei voi oikeen välttis mennä takuuseen ja ison vaivan jälkeen kun lyö rojut nippuun, sitä ei välttämättä hirveesti motivoi aukoa perään kohta uudestaan.

      Kyllä minä siltikin suosittelen kiinteää vauhtipyörää. Yhtä mukava se on ajaa, kunhan ei vedätä liikaa.

      Comment


        #4
        Omaan on menossa LUK levy ja sachs race asetelma sekä painelaakeri. Tuo paketti pitäisi kestää isompikin viritys eli +500nm. Vakio ahtimen kanssa tuo paketti on jopa turhan jämerä koska orkkis kykä pitää 400nm ihan mitenpäin vaan.
        Nuo sun linkkaamat paketit vastaavat orkkista eli pitää sen 400nm.

        Comment


        • #5
          Juu tietenkin siihen tulee myös irropitin/ painelaakeri.

          LauriJT
          Vaihdoitko itse kytkimen, eli otitko moottorin irti ylä vai alakautta sekä puritko keulan?

          Comment


          • #6
            En vaihtanu itse, mutta näin osittain miten tehtiin. Kone oli kannatuksessa paikallaan ja laatikko irti. Keulaa ei irrotettu, koska koko paketin pitäisi ilmeisesti mahtua muutenkin yhtenä kappaleenakin tulemaan alakautta pois. Apurunkokin oli paikaallaan koko homman ajan. Laatikon päältä piti purkaa aika paljon rojua pois että pääsi kaikkiin pultteihin käsiksi.

            En tiedä miten se kuuluu ohjeiden mukaan tehdä mutta tuossakin meni melko kauan. Tiedä sitten olisiko nopeampi laskea moottori-vaihteisto pakettina lattialle. Tuossa oman tapauksessa vei kuulemma aikaa kun pultit oli melkoisen tiukkaan tarttuneet.

            Comment


            • #7
              Juuri noita laatikon ja koneen pultteja olen ihmetellyt, kun löysin vain pari. Totta tosiaan romun alta ne loputkin paljastuu. Olen joskus tehnyt kytkinrempan ihan yksin sitroen bx 1,6, mutta siinä ei ollut ihan yhtä paljon tavaraa tiellä. Tuossa audissa ei mielellään irroittelisi pakoputkistoja, kun ne ovat tunnetusti todella hyvin ruosteessa ja tiukasti kiinni.

              Comment


              • #8
                Voisin tuon varmaan joku viikonloppu vaihtaa sulle jos kiinnostaa, itse oon ainaki Leon 4x4 ja audi s3 otanu apurungon alas ku se on niin nopee irrottaa, sit on tilaa.

                Comment


                • #9
                  No laita tiukka tarjous yv:nä tai mrk . korhonen @ gmail . com <--- poista välit! Tällöin voisi samalla tsekata muutamat öljynvuodot riippuu tietysti ajasta ja siitä missä vuodot loppujenlopuksi ovat. Osat ilmeisesti kannattaa tilata ebaysta edullisesti.

                  Comment


                  • #10
                    Helou, mulla on audi tt.ssä sachs SRE kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä ja ajattelin kysästä tälläistä asiaa.

                    Tyhjäkäynnillä kuuluu rohinan tapasta ääntä ja sitten kun kytkimen vetäsee alas rohina loppuu. Mulla on ollut n. vuoden kyseinen auto ja se sillonki rohisi samallalailla. Kaverit meinas että se ois normaalia, mutta ajattelin täältä vielä kysäistä että mite asianlaita on? muuta ongelmaa en oo huomannut.

                    Comment


                      #11
                      Kovalla vauhtipyörällä saa kyllä vakiona sellaisen ylimääräisen sivuäänen, tai ainakin sellainen kaikista niistä on kuulunut mitä tullut eteen.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä se omakin ronkotti kun diisseli samoilla osilla, kuuluu asiaan.

                        Comment

                        Working...
                        X