Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -08 3.0Tdi pakkanen /vaihteiston ja moottorin toiminta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 -08 3.0Tdi pakkanen /vaihteiston ja moottorin toiminta

    Noniin tuonti audini on maistanut Suomalaista pakkasta ja luonne muuttui huomattavasti. Vaihteisto muuttui todella jäykäksi...vaihtoi ekat 3km töksähtäen, sekä moottori kävi "rouheesti"? onko nuo ominaisuuksia, autolla on ajettu 167Tkm kuuluuko automaatin vaihteiston öljyjä vaihtaa? jotenkin tuntui kone puhdittomalta?

    Toinen ilmiö...kun auto kävi tyhjäkäyntiä niin ksenonit oli himmeämmät, kun nosti pikkasen kierroksia valot muuttui kirkkaammaksi, akku vai laturiko temppuilee?



    Tarvii varmaan vaihtaa moottorin öljyt, autossa Italian öljyt ;)

    #2
    Tarkennusta valoihin....tyhjäkäynnillä valot on hieman alempana, kun kierroksia nostaa niin valot nousevat hieman "automaattikorkeussäätö(kö)? laatikko toimii loistavasti lämpöisenä, mutta tuossa -6 tuntui jäykältä? liikkeelle lähtiessä, vertailukohtanan edellisen auton (peugeot 407coupe 2.7Hdi Tiptronic) joka toimi -30 asteessakin paremmin :o ...seurataan tilennetta, öljyt menee vaihtoon moottoriin tulevana viikkona :)

    Comment


      #3
      Vaihteisto on pakkasilla "löysempi", koska momentinmuunninta suojellaan kylmänä eikä moottorista oteta samasta syystä täyttä vääntöä. Töksähtely vaihtaessa ei nyt ihan normaalilta tunnu. Voi tietty olla, että moottorin tai vaihteiston lämpötila-antureissa on häikkää (eipä olisi ensimmäinen kerta), jolloin tuo moottorin ja laatikon keskinäinen sovitus ihan toimi yhteen.

      Valoista on vaikea sanoa, voisi olla laturiin liittyvä juttu tai sitten akku on ihan finaalissa(?), koska ainakaan xenonit ei kyllä paljon muuta väriään kirkkauttaan tai korkeuttaan kierrosten mukaan. Paitsi käynnistymisen yhteydessä, jolloin säätömoottoreita ajetaan suuntaan ja toiseen hetken ajan.

      Comment


        #4
        Kiitos, tuo "..eikä moottorista oteta samasta syystä täyttä vääntöä" selittikin sen miksi tuntui laiskalta....vois olla paikallaan vaihtaa akku "pohjoisen oloihin" sopivaksi ;) edellisessä autossa nimittin akku rikkoi laturin ja se tiesi 1000,- korjausta, ei haluais samaa kohtaloa audiin, siitä ei varmaan tonnilla selviäis..

        seurataan tilannetta, kunhan saadaan taas pakkasia tre:lle

        Comment


          #5
          Kannattaa myös varmistaa jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys, jos auto on Italiasta.

          Comment


            #6
            Jep se on tarkistettu ja ok, taitaa syy valojen käyttäytymiseen taitaa löytyä akusta, jännite akkuliikkeen testerillä oli 12v ? pitäsi olla 13v

            Audicentteri löysi auton huoltohistorian :) kaikki tehty ajallaan ja öljytkin vaihdettu 03/12

            Comment


              #7
              Vartan 110Ah akku + koodaus autoon 225,- tulipa akulle hintaa :o mitähän laakkosella ois maksanut ;)

              Comment


                #8
                Tuo iso AGM-akku tuppaa maksamaan tuon pari sataa melkein paikasta riippumatta, jopa Marmorilla

                Comment

                Working...
                X