Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 vaihtomoottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 vaihtomoottori

    Alamäkihän alkoi kun vein A4 B5 1.8t huoltoon nakutuksen takia. Noh, seuraavana päivänä soitettiin että pielessä oikeastaan kaikki mikä voi olla. Esim. öljypohja halennut useampaan osaan, nokka-akseli naarmuilla, öljyn sekaan irtoaa jostain metallipurua...

    Tulin siihen tulokseen että vaihtomoottoria etsimään. Mistäs kannattaisi alkaa etsimään? Sopiiko uudemman mallin moottori suoraan kiinni? Kaikki vinkit otetaan vastaan!

    #2
    Eipä näihin enää paljoa moottorit maksa. Kato vaikka www.varaosahaku.fi

    e: Paitsi että tuola näytti kyllä olevan aika hintavia. Viisaammat linkittäköön parempia paikkoja :)

    Comment


      #3
      Ostoilmoitus foorumille voisi olla kova juttu?

      Comment


        #4
        http://www.bildelsbasen.se/

        Jos vähääkään taipuu enklanti tai ruatsi niin suosittelen. Rahditkaan ei ole niin kovin paljoa ja valinnanvaraa on.

        Comment


        • #5
          Tuli nyt sitten kone tohon härveliin, mallimerkintä APU. Sopiiko AEB koneen tilalle?

          Comment


            #6
            APU-kone=sähkökaasu, AEB-kone=vaijerikaasu :( !!

            Comment


              #7
              No hätä, ottaa kaasuläpän vanhasta koneesta. Mekaanisesti ovat lienee yhteensopivia moottoreita.

              Comment


              • #8
                Plus hitsaa kaasuvaijerille paikan...

                Comment


                  #9
                  Mahtaa saaha ihan osia vaihtamalla vaijerin paikan tuohon uudempaan koneeseen, ei tartte kemppiä ottaa esille.. Ainakin muistelisin että vaijerin kannake oli jonkun pultin alla, tai sitten siinä vesiputkessa jonka voipi ottaa vanhasta mosasta.

                  Comment


                  • #10
                    Niin voikin olla. Sotken nyt tätä tuohon uudempaan AWT sähkökaasumottiin, mihin jouduin hitsaamaan sen vaijerin kiinnikkeen, kun vanhaa moottoria ei enää ollu. Sen hitsasin siihen vesiputkeen kiinni.

                    Comment


                      #11
                      Muistanko nyt ihan oikein, vai oliko APU alunperin poikittain asennettu? Mitenköhän mahtaa löytyä paikat kannakkeille siinä tapauksessa?

                      Comment


                        #12
                        En tiedä onko se ollut poikittain alunperin, mutta ainakin ollut A4:ssa ja A6:ssa.
                        Kaasuläppä kyllä toki voi ottaa vanhasta koneesta mutta varmasti joudut patentoimaan se vaijeripaikka, toivottavasti olen väärässä.

                        Comment


                          #13
                          On niissä pieniä eroja, kuten suuttimien pituus ja myös siis kiskossa tai sen kiinnityksessä. Ottaisin AEB:sta imusarjan kaikkineen ja kovaa ajoa. Perusmoottori on sinällään samaa kamaa eli APU on vielä oldskole-apuakselimasiina.

                          Apuakselikonetta ei 20v-hatulla ole ollut poikittain.

                          Comment


                            #14
                            Toisinsanoen kaikkien A4 mallien moottorit ovat aina pitkittäin?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä Noize näin on.

                              Comment


                                #16
                                Paitti taitaa olla niin, että APU on jo pikkukanavainen, joten imusarjakokonaisuuden vaihtaminen ei tuu kyseeseen. Olipa hyvä, mutta huono idea.

                                Comment

                                Working...
                                X