Moros. Omistan Hellan ajoituslampun, missä ei ole ennakon säätöä, eli suoralamppu ja nyt haluisin tarkistaa sytytys ennakon kun sitä on edellinen omistaja veivaillut. Eli kuinka toimin? Katsotaanko ennakko vauhtipyörästä ja onko siellä tuon moottorin vakioennakkomerkki kun suoralla lampulla katsoo? Entä pitääkö sitä ennen ottaa jotain irti kun ajoittaa. esim nakutuksen tunnistimen piuha yms? Tähän jos saisin selkeän vastauksen olisin enemmän kuin onnellinen. Kiitos etukäteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 c4 -92 2.3l sytytysennakon säätö
Collapse
X
-
Kyllä vauhtipyöräs on merkki "suoralle" strobolle. Pitäs olla sellanen paksumpi viiva, myös stanssattu 0 sielä pitäs olla mutta siitä ei tarvi piitata jos säätää "suoralla" valolla. Eli kuskin puolelta ku tiirailee ni pitäs näkyä kolo josta näkyy vauhtipyörä. Se vauhtipyöräs oleva paksu viiva säädetään kolon alareunan kohdalle. Mitään ei käsittääkseni tarvi irrottaa.
-
Ja niin sen verran viel, et kun laitan ECU:n säätötilaan, niin laitanko auton käyntiin ensin ja sit laitan sulakkeen p pumpun releeseen/ diagnostiikkapistokkeen maihin ja jos näin niin pidetäänkö se sillai ajoituksen ajan ja sit käynnissä poistetaan? ja kun se on säätötilassa niin jos katson pelkällä strobolla missä ei ole ennakkosäätöä niin silloinko tuo 15 astetta pätee 720rpm:llä? näihin kun saan vastauksen niin uskallan säätää:)
Comment
-
-
Yritin huonolla englannin kielellä lukea joo-o. Taidan ostaa joku kerta tuon obd testerin ja ebaysta saa 24 dollarilla sen 2X2 muunnospiuhan niin jos sillä olis helpompi lukea. En meinaa tajunnut tuosta salakirjoitus/koodi hässäkästä enempää kuin sika vitusta:-) mut niin olishan ne koodit kiva kans lukea kun on siinä sellainenkin vika et josku aamuisin kun kiihdyttää, niin auto puutuu ihan täisin vaikka painaa kaasun pohjaan, sit taas lähtee yht äkkiä vetään. Bensa kait loppuu jostain syystä. Mut niin tärkein olisi nyt toi sytkän säätö ja sitä en tee kokeilemalla vaan sillai et se menee nappiin. Eli mulla on siin autossa nokkapellin alla kuskin kulmassa tuulilasin alla releboxi jossa on keulasta taaksepäin katsottuna vasemmassa etukulmassa mustaliitin(+/-) seuraava oikealle valkoinen liitin(K/L) ja lopuksi ruskea liitin( lampen) jossa on vain yksi piuha. näistä sen kait sit saa siihen säätötilaan?
Comment
-
Kyllä tuossa AAR moottorissa on mekaaninen ruisku, mut viineisiä malleja kai, eli lambda ohjattu ja moottorin kyljessäkään ei ole enää sitä polttoaineen paineen säädintä. määräjakajassa on muutama palikka mihin tulee piuhasarjat. Ja tuossa mallissa on lisää releita pelkääjänpuolen jalkotilassa ulkoreunassa, missä on muistaakseni myös polttoainepumpun releViimeksi muokannut jani774; 26.10.2012, 16:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jani774 Näytä viesti--Taidan ostaa joku kerta tuon obd testerin ja ebaysta saa 24 dollarilla sen 2X2 muunnospiuhan niin jos sillä olis helpompi lukea.
Tuolla on sivun melkein alalaidassa 2+2 piuha 10e. Tuolta tilasin testerin ja muutaman kerran mitä olen neuvoja jälkikäteen kysellyt, niin on aidosti oltu kiinnostuneita ratkaisemaan sen hetkinen ongelma. Että uskaltaa suositella.
Mikun C4:n moottoriin (V6) ei saatu yhteyttä minun testerillä ja Mikun 2+2 välijohdolla. Laatikkoon päästiin. Sitten oli C4 vitoselle, johon pääsi ainakin ilmastointiin, mutta moottoripuolesta en muista, että enkö edes yrittänyt, vai tuliko muu stoppi. Kannattaisi kuitenkin koittaa testata yhteyttä suht vastaavalla mitä on hankkimassa, koska epäonnistumisen mahdollisuus on ilmeinen. Omassanikin VAG-puoli löytyy valikosta, mutta silti uudempienkin Volkkareiden kanssa on ollut välillä ongelmia.
Comment
-
Juu kiitos vaan Tuoltahan sen voisi tilata. Edullinen settihän toi on. Mutta siihen tämän hetkiseen ongelmaan palatakseni. Edelleenkin on epäselvää miten tuon sytytys ennakon säädän. Osaiskos tähän nyt joku audiGuru vastata? Omistan siis tuollaisen lampun http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...=ajoituslamppu ja nyt on ilmennyt että ennakko on 15 astetta 720:n kierroksilla sekä vauhtipyörässä on merkki mikä tällätään moottorin/laatikon aukon merkin kanssa kohdakkain. Sit se säätötilaan asetus. Eli miten sen nyt teen? Minulla on siella siis se musta liitin +/- , valkoinen K/L ja ruskea jossa lukee lampen ja siinä on vain yksi piuha?
Comment
-
Jes. Kiitos tuosta. Huomen teen säädön jahka ensiks korjaan yhden imuvuodon, jonka tänään havaitsin imusarjan välissä kovana suhinana ja kun suihkutin starttipilottia sinne niin kierrokset nousi heti. Tais olla kait se tyhjäkäyntimoottorin alin letku kun oli niin kasassa. Mut hyvä! Huomenna pitäis taas olla loistokunnossa. Kiitos kaikille!
Comment
-
Kyllä vauhtipyöräs on merkki "suoralle" strobolle. Pitäs olla sellanen paksumpi viiva, myös stanssattu 0 sielä pitäs olla mutta siitä ei tarvi piitata jos säätää "suoralla" valolla. Eli kuskin puolelta ku tiirailee ni pitäs näkyä kolo josta näkyy vauhtipyörä. Se vauhtipyöräs oleva paksu viiva säädetään kolon alareunan kohdalle. Mitään ei käsittääkseni tarvi irrottaa.
Comment
-
Laitat hyppylangan k-linjan ja - navan välille, ja menee muutama sekunti kun säätötila aktivoituu. Kun säätö on tehty, hyppylanka pois.
Loppupään K-jeteissä (ainakin Hitatchin MAC-boksit) menee tarkalleen seuraavasti:
1. Aja kone lämpimäksi.
2. Kone käyntiin, ilmastointi pois.
3. Yhdistä L-linja maihin (sama kuin bensapumpun releen päälle sulake). 4s päästä ECU menee vakioennakon tilaan.
4. Irrota kytkentä ja käytä kierrokset yli 2500rpm (tai kone sammuksiin ja uudestaan päälle). Nyt ECU säätää jälleen ennakkoa, joka voi heilua tyhjäkäynnillä reilumminkin.
Jos yhdistät L:n ja maan ennen virtojen päälle laittoa, menee ECU output-tilaan nro1, joka on ohjauspaineen säätöventtiilin testaus (syöttää vakio 50% duty).
Comment
Comment