Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Omavalmistemoottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    On tää kyllä melkosen kaksinaismoralistinen valtio. Moottorin lastuttaminen on täysin hyväksyttävä toimenpide koska sitähän tekee kaikki. Muuttuuko tässä päästöt? No aivan varmasti muuttuu. Auton muuttaminen vastaamaan täysin mallisarjan toista - itsessään jo täysin hyväksyttyä autoa - ei onnistu. Näitähän tekee vaan harrastajat ja niiden osalta on syytä lukea lakia pilkun tarkasti.

    Comment


      #32
      Moottorin lastuttaminen on täysin hyväksyttävä toimenpide koska sitähän tekee kaikki
      Eikö se lain pykälän mukaan pitäisi lastun jälkeen tehdä ihan yhtälailla reissu VTT:lle?

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
        Eikö se lain pykälän mukaan pitäisi lastun jälkeen tehdä ihan yhtälailla reissu VTT:lle?
        Kyllä pitää.
        Trafin tekstissä ei sanota tehon pienentämisestä mitään,ainoastaam moottorin muuttamisesta.

        Comment


        • #34
          Pystykö sen RS6 koneen laittamaan A- tai S8 nokalle, kun ovat erimerkkisiä autoja?

          Comment


            #35
            Pystyy, tehoista ja päästöistähän se vaan on kiinni. Onhan esim noihin B4:siin laitettu B5 1.8t koneita.

            Comment


            • #36
              Hm, eikös nuo B4 ja B5 ole kuitenkin samanmerkkisiä autoja?

              Comment


                #37
                Eikös nuo kaikki ole Audeja..? ;)

                Comment


                  #38
                  Jos ihan anorakit vedetään päälle niin RS6 taitaa olla Quattro Gmbh tekele.

                  Comment


                  • #39
                    Tuohon viittasin, eikö sillä katsastusmiehellä ole tunnetusti se anorakki aika tiukalla. RS-vehkeet oli vissiin Quattro Gmbh:n vehkeitä ja muut on Audi AG:n. Tuo Quattro taitaa olla tytäryhtiö, mutta eri valmistajaosa VINissä -> ?

                    Comment


                      #40
                      Quattro Gmbh:n moottorit on ihan yhtälailla tyypitettyjä, kuin emoyhtiönkin. Moottorin saat asentaa vähäpäästöiseen autoon, kun:

                      - Teho, paino ja tilavuus pysyvät sallituissa rajoissa (kts. Trafi)
                      - Teho/paino -suhde ei alita tiettyä rajaa (kts. Trafi)
                      - Moottorin päästöluokka täyttää tyyppihyväksynnän vaatimukset

                      Päästöluokalla tarkoitan nyt Euro 2, Euro 3 jne. päästöluokkia. Viimeinen tarkoittaa jotakuinkin sitä, että moottori ei voi olla merkittävästi vanhempi, kuin kori, johon sitä sullotaan. Jäsenistössä vaikuttaa eräs henkilö, joka lusikoi urssin 5-zyl. turbon B5-koppaan V6:n tilalle. Tämä laite on siis leimattu ja otteessa.

                      Yllä oleva tuota moottorisvappiesimerkkiä lukuunottamatta kotoisin allekirjoittaneen tukanjuuresta, joten sisältää varmasti puutteita, liian karkeita yleistyksiä ja harhakäsityksiä, joten saa korjata ja tarkentaa. Esim. moottorin tyypitykseen taitaa vahvasti liittyä myös vaihteisto, itse kori ja nykyisin jopa apulaitteisto.

                      Comment


                      • #41
                        Kyllä sen moottorin voi ottaa erimerkkisestäkin autosta.

                        Comment


                          #42
                          Totta. Valmistaja on merkityksellinen parametri siinä kohtaa, kun ruvetaan etsimään mallisarjan tehokkainta vehjettä, jonka mukaan maksimiteho yms. sivuseikat lasketaan.. =)

                          Comment


                          • #43
                            Audin (ja nelivedon) ollessa kyseessä, taitaa erimerkkisen auton moottorin vaihtaminen olla kyllä haasteellista. Tai kuinka monimutkainen homma on jonkun toisen moottorin sovittaminen esim. nelikkovaihdelaatikkoon??

                            Comment


                              #44
                              Sehän selviää kokeilemalla :)

                              Aletaan liikkumaan niillä hoodeilla joissa ei enää valmiita vastauksia pyytämällä saada.

                              Comment


                                #45
                                Eikös tuola läntisessä naapurimaassa oo ainakin yks kromipuskurinen 99 Saappi quattro voimansiirrolla. Välilaipallahan saa sovitettua mitä vaan ja melkeen mihin vaan.

                                Comment

                                Working...
                                X