Meneekö moottori omavalmisteiseksi jos ahtopainetta laskee?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Omavalmistemoottori
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viestiIte olen pyöritelly mielessä rs6 konetta tuohon kasin keulalle ja sen takia samaa asiaa pohtinut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiKyllähän se pitäisi saada suoraan ilman temppuja kerran D2 kasin tehokkain kone on 420 hv (W12 mallissa). Eli siihen lisää 20% niin RS6 pata mahtuu hyvinkin rajojen sisään.
Comment
-
Ei auta käyttää verokkina w12 mallia missään tilanteessa. Tuota teho paino suhdetta ei saa ylittää missään tapauksessa muutos katsastuksessa. Vähän kahdenlaista tietoa nyt nopeesti löytyi eli omapaino olisi joku 1750kg tai 1850kg.
Eli max teho olisi siis
1750 / 7 = 250 kw
1850 / 7 = 264 kw
Vakionahan tuossa on 265 kw eli tarkottas että jo vakiona menee tuo teho paino suhde yli.
Oma punnittuna 1900kg. Kyydissä kaks ~70kg matkustajaa. Mutta eiköhän tuo teho lasketa omamassan mukaan. Rs6 on kuitenkin 331kw eli menee yli noista aika reilusti.Viimeksi muokannut Silizium; 20.10.2012, 20:36.
Comment
-
Vieras
Vähäpäästöisen koneen kaikki muuttaminen katsotaan siihen kategoriaan, että tulee vierailu VTT/ joku muu testilaitos.
Jos tehot olisivat sopivat, niin riittää että sen korin johon kone laitetaan, päästönormit täyttyy. Eli Jos D2 on vaikka euro3, menee euro4 keulille ilman itkemisiä.
Comment
-
-
Kuinkas muistaisin niin,että jos alkup. moottoria viritetään, mennään teho/paino suhteella, mutta taasen jos suoritetaan moottorinvaihto, ni sit verrokkina mallisarjan tehokkain, +20%.
Tuo tehon pudottaminen ahtoja pudottamalla tuskin onnistuu ilman VTT kuponkeja, vaikka dynolappu olisikin.
ts. kyseistä moottoria ei ole valmisettu kuin tehoilla X, joilla ajoneuvoon on haettu tyyppihyväksyntä ja jos teho muuttuu - tai + suuntaan, se ei ole enää sama moottori, jonka autotehdas on tyypittänyt, joten se pitää pystyä todistamaan, että täyttää päästömääräykset yms.
Oikein pykälien mukaan jos noita moottorin vaihtojakin syynättäs, niin pitäis olla sama vaihteiston/perän tyyppi, jolla tyypitys/päästöhyväksyntä on alunperin ko. moottoriin tehty.
Comment
-
Tosiaan kannattaisi hieman valottaa miltä kantilta tätä kysytään. Itse sain sellaisen käsityksen että yritetään tehdä omavalmistemoottori pelkästään laskemalla ahtopainetta ja sitä kautta tehoa.
Sellaisen tapauksen tiedän jossa vähäpäästöisessä autossa on laskettu kierroksenrajoitinta ja sitä kautta saatu tehoa kuristettua sallittuun. Sitä en tiedä onko tuokaan Trafin mukainen, vaikka inssi on järkeä ihan hyvin käyttänytkin.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viestiTarkoitus on laskea tehoa ahdetusta moottorista ettei tehot mene yli 20% rajasta.Kyseessä kun on vähäpäästöinen niin omavalmiste moottori ei kelpaa.
Haluan varmuuden asiasta,ettei tule turhaan uhrattua aikaa ja rahaa projektiin.
Comment
-
"Jos kuitenkin henkilö- tai pakettiautoa koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat E15/03 -sääntöä tiukemmat (ts. bensiini- tai dieselkäyttöinen henkilö- tai pakettiauto on otettu käyttöön 1.7.1987 tai sen jälkeen), moottorin muuttaminen (siten että pakokaasupäästöt saattavat muuttua) edellyttää muutoskatsastusta ja selvitystä pakokaasupäästöistä 7 §:n ja 8 §:n mukaisesti. Selvitykseksi ei tällöin riitä käytönaikainen päästömittaus."
Comment
Comment